۳۰ شهریور ۱۳۹۴

فناوری HDR در تلویزیون‌های جدید 2015 ال‌جی

عملکرد فناوری HDR در تلویزیون تقریباً مشابه کاری است که در دوربین انجام می‌دهد. در واقع، دامنه پویا یا داینامیک کنتراست بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین تصویر در یک تلویزیون است و هر چه بیشتر باشد بهتر است.

با HDR، فضای سیاه‌ سیاه‌تر دیده می‌شود و جاهای روشن روشن‌تر؛ بدون از دست دادن جزییات و با ایجاد تصویر واقعی‌تر.

تفاوت HDRبا 4K  در چیست؟

تفاوت در مورد جزییات یا وضوح است. 4K پیکسل‌های بیشتری دارد اما HDR همان پیکسل‌ها را مجبور می‌کند تا سخت‌تر کار کنند و جزییات مخفی بیشتری را کشف کنند. به این می‌گویند یک همکاری دوجانبه و عالی.

به عبارت دیگر، شما می‌توانید در صحنه‌هایی که سایه وجود دارد بدون از دست دادت عمق سیاهی جزییات بیشتری ببینید و قدرت در فضاهای روشن باعث می‌شود آنها از صفحه بیرون بزنند.

زمان عرضه HDR

برخلاف نقطه کوانتوم، که هر چه که شما از منبع تماشا می‌کنید را بهتر می‌کند، در HDR اول به تلویزیونی احتیاج دارید که آن را پشتیبانی کند و سپس اینکه محتوای HDR وجود داشته باشد.

HDR هنوز در دوران طفولیت خود به سر می‌برد. چند تلویزیون‌ ابتدایی HDR در بازار وجود دارند اما تقریباً هنوز هیچ محتوایی آماده نیست.

هر چند در حال آماده‌سازی است ولی ارزشش را دارد که در خرید تلویزیون جدید اینها را هم ملاک قرار دهیم. نت‌فلیکس و Amazon Instant Video هر دو قول داده‌اند که پخش HDR را به زودی آماده کنند و به زودی دستگاه‌های بلو-ری 4k عرضه خواهند شد که در آینده نه چندان دور آنها را پشتیبانی کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید