۳۱ شهریور ۱۳۹۴

مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف، میزبان کودکان گلدکیدز

کودکان گلدکیدز در حال بالیدن و رشد کردن هستند و پروژه گلدکیدز مراحل بلوغ گام به گام خود را سپری می‌کند.

پروژه گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران) از 24 مردادماه اعضای خود را به مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف فرستاد تا ضمن آموختن اصول کارآفرینی با راز و رمز ایده‌پردازی، کار تیمی، رویکردهای خلاقانه حل مسئله و غیره آشنا شوند. امروز کودکان طلایی ایران زیر چتر گسترده گلدکیدز چیزهایی را می‌آموزند که می‌توان گفت در سطح کشور و چه بسا منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است.

2

یکی از کودکان عضو گلدکیدز به خبرنگار گلدیران می‌گوید: «گلدکیدز از نظر من مانند یک مادر می‌ماند- کسی که استعدادهایی که در وجودم پنهان بوده را شکوفا کرده است. گلدکیدز یک جایی است که می‌توانیم استعدادهایمان را کشف کنیم. من یا هر کدام از بچه‌هایی که اینجا هستند استعداد پنهان خودش را دارد. گلدکیدز باعث شد آن‌ها شکوفا شوند و من مطمئنم هر کدام از ما در آینده یک نقش بسیار خوبی در کشورمان بازی خواهیم کرد.»

3

یکی از مهمترین مباحثی که کودکان گلدکیدز در مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف می‌آموزند، اصول کارآفرینی است. مدرس کارآفرینی مدرسه تابستانی دانشگاه صنعتی شریف می‌گوید: «بچه ها در اینجا داشتن هدف، تلاش مستمر، یافتن راه‌های خلاقانه و مؤثری را می‌آموزند که به آن‌ها کمک می‌کند خارج از بحث کارآفرینی، نگاه متفاوتی به زندگی و روش روبه‌رو شدن با مشکلاتشان داشته باشند.»

4

شخصیت کارآفرین بسیار با انرژی و پرنشاط است. بنابراین، کارآفرین هم زندگی خود و هم اطرافیان را سرشار از انرژی می‌کند. یکی از کودکان در این رابطه اظهار می‌کند: «کارآفرین باید خیلی خوشحال باشد چون دارد یکی از نیازهای مردم را بر طرف می‌کند.»

5

کلاس‌های مدرسه تابستانی شریف در فضایی هیجان انگیز پیش می‌رود. شور و نشاط کودکان گلدکیدز اساتید را نیز به وجد آورده است. مدرس دانشگاه شریف به مؤسس پاناسونیک اشاره می‌کند: «کتاب زندگی ماتسوشیتا، مؤسس پاناسونیک، با نام «سنگفرش خیابان ها از طلاست» یکی از کتاب های ارزشمند است که هر علاقمند به کارآفرینی باید آن را بخواند. ماتسوشیتا بر این باور است که وقتی دید کارآفرینانه پیدا کنیم، لحظه لحظه زندگی ما پر از فرصت‌های طلایی می‌شود و وقت فرد از طلا ارزشمندتر خواهد بود.»

6

گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران) نام پروژه مسئولیت اجتماعی CSR مشترک شرکت‌های ال‌جی و گلدیران با مشارکت مؤسسه مهرآفرین است. هدف از گلدکیدز شناسایی و تربیت نسل طلایی ایران است تا این سرچشمه‌های انرژی و خلاقیت بتوانند با رسیدن به قله‌های خود شکوفایی به تعالی کشورشان کمک کنند.

7

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید