۱۴ شهریور ۱۳۹۴

OLED زندگی مردم را متحول خواهد کرد

مدیرعامل شرکت LG Display در طی سخنرانی خود در نمایشگاه IFA 2015 گفت: «فناوری OLED زندگی مردم را متحول خواهد کرد.»

سئول، کره (4 سپتامبر 2015)- دکتر سانگ بئوم هان، مدیرعامل و رئیس شرکت LG Display، مبتکر پیشگام در فناوری نمایشگر، در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه IFA 2015 برلین گفت که OLED نمایانگر جهشی انقلابی در فناوری نمایشگر است که زندگی مردم را تغییر خواهد داد.

دکتر هان در سخنرانی خود با عنوان “چطور نمایشگرها زندگی ما را تغییر می‌دهند” گفت: «اکنون، ما در عصر نمایشگر زندگی می‌کنیم. به وسیله همین نمایشگرها، ما اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم. به وسیله همین نمایشگرها، ارتباط برقرار می‌کنیم. از طریق همین نمایشگرها، به آینده چشم می‌دوزیم و غرق رویا می‌شویم.»

Photo1) LG Display CEO_Sang Beom Han

نمایشگرها روزبه‌روز مهم‌تر می‌شوند و کاربرد آنها در لوازم الکترونیک مصرفی، آی.تی/موبایل تا ماشین‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس گسترده‌ می‌شود.

دکتر هان اولین مدیرعامل در صنعت نمایشگر است که افتخار سخنرانی در مراسم افتتاحیه IFA را دارد؛ جایگاهی که عموماً مختص سران یا مدیران ارشد شرکت‌های لوازم الکترونیک مصرفی است. وی در سخنرانی خود گفت: «ما می‌خواهیم OLED تحولی در نور باشد و آینده‌ای که همه ما آرزویش را داریم را برایمان روشن کند.»

2

دکتر هان به مخاطبان گفت: «OLED تنها فناوری است که بر محدودیت‌های نمایشگرهای معمولی غلبه می‌کند زیرا واقعیت پیشرفته را با شکلی پویا و داینامیک در هم ادغام می‌کند. OLED نور و بیان رنگ برتری دارد زیرا بر اساس منابع نوری هستند که از خودشان نور می‌دهند. ذات منعطف و فرانما بودن آن نتیجه ایجاد مواد مبتکرانه OLED است. این اقدامات الزامی به این معنی است که OLED می‌تواند چیزی که ما اکنون تنها در خیال خود می‌بینیم را به واقعیت پیوند دهد.

دکتر هان گفت که تحقیق و توسعه شرکت LG Display بر ارائه ارزش به مشتریانی متمرکز است که نمی‌تواند از طریق نمایشگرهای معمولی به آن دست یازید. نمایشگرهای OLED می‌تواند در بسیاری از کاربردهای آینده، از دستگاه‌های پوشیدنی و مد تا مبلمان و وسایل خانه و طراحی اتاق‌ها استفاده شود.

دکتر چینگ دبلیو.تانگ گفت: «با نوردهی پشت و دیگر لایه‌های کمکی، نمایشگر OLED در اصل پیچیدگی کمتری نسبت به LCD دارد و در حال حاضر برای شرکت سازنده هم با قیمت کمتری ساخته می‌شود. من شک ندارم که با ارائه این امکانات پیشرفته و عملکرد عالی، تاشو، پوشیدنی، منعطف و فرانما بودن، OLED فناوری نمایشگر نسل آینده خواهد بود.»

OLED

همچنین، سِر ریدلی اسکات، کارگردان مشهور فیلم، در بخش فیلم در سخنرانی افتتاحیه گفت که تلویزیون OLED اولین فناوری نمایشگر است که سیاهی کامل را نشان می‌دهد، کنتراست رنگ واضحی را به نمایش می‌گذارد و کیفیت تصویر کاملی ارائه می‌دهد که او در فیلم‌هایش متجسم می‌شود. وی افزود: «من فکر می‌کنم این فناوری بازی را متحول می‌کند و من با خوشحالی می‌گویم که عاشق این هستم که همه فیلم‌های من در تلویزیون انقلابی OLED دیده شوند.»

شرکت LG Display چندین مدل نمونه از OLED را در سخنرانی افتتاحیه IFA به نمایش گذاشت. این شرکت از نمایشگر موجی دوطرفه (OLED با آرایش عمودی) پرده‌برداری کرد که از اتصال 3 نمایشگر 65 اینچ Ultra HD OLED تشکیل شده بود.

Photo2) LG Display 111-inch Wave Double-sided Display

افزون بر این، شرکت LG Display از یک نمایشگر تجاری 55 اینچ دوطرفه با ضخامت تقریبی 5.3 میلی‌متر پرده‌برداری کرد که باریک‌تر از جدیدترین گوشی هوشمند است و تنها 12 کیلوگرم وزن دارد. این محصول برای نمایش در مکان‌های مختلف بسیار مناسب است. همچنین، این شرکت یک نمایشگر 55 اینچ OLED کاغذ دیواری یا wallpaper OLED با ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر نمایش داد که به دلیل برخورداری از قاب پشت مغناطیسی فوراً می‌توان آن را به دیوار متصل یا از آن جدا کرد.

wallpaper

۱ نظر

فرهاد ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ پاسخ

با سلام
چرا شرکت ال جی از نمایشگر OLED در گوشی های خود استفاده نمی کند.

نظر دهید