۱۸ مهر ۱۳۹۴

امکانات جدید و رابط کاربری دوربین در UX 4.0

ساختار منو در UX 4.0 چندان تغییر نکرده است. البته، ناگفته نماند که بعضی چیزها حذف یا اضافه شده‌اند. قابلیت‌هایی که قبلاً وجود داشته مانند توانایی تغییر انیمیشن صفحه خاموش که قابلیت خوبی بود خیلی هم مهم نبود. اما اکنون، ال‌جی چند قابلیت دیگر را به این رابط کاربری اضافه کرده است که بیشتر آنها می‌توانند به منشأ خود، یعنی اندروید، ارجاع داده شوند.

منوی مزاحم‌های لولی‌پاپ نیز جود دارد که به کاربران امکان استفاده از قابلیت “مزاحم نشوید” را می‌دهد و از هر گونه سروصدای اعلان‌ها یا تماس‌های دریافتی پیشگیری می‌کند. این قابلیت آیکون مخصوص به خود را در سایه‌بان اعلان‌ها دارد تا بتوان راحت‌تر به آنها دسترسی پیدا کرد. در لولی‌پاپ پشتیبانی از چندکاربر نیز وجود دارد که قابلیت بی‌نظیری است؛ خیلی خوب است که همه چیز در نظر گرفته شده.

قابلیت دیگر به شما امکان می‌دهد به سرعت و با دوضربه بر روی کلید کم کردن صدا در پشت گوشی و در زمان خاموش بودن صفحه برنامه دوربین اجرا شود. متأسفانه این قابلیت در زمان روشن بودن صفحه غیرفعال می‌شود. قابلیت بهینه‌ساز بازی یا Game optimizer قابلیت جدید دیگری است که هدف از آن صرفه‌جویی در انرژی در زمان بازی است. این کار با کاهش کیفیت گرافیک انجام می‌شود. آنهایی که اغلب در حال حرکت هستند از این قابلیت استقبال می‌کنند.

رابط کاربری دوربین

دوربین G4 حرف ندارد اما با رابط کاربری برنامه دوربین بسیار مفیدتر هم می‌شود. ال‌جی چندین قابلیت را به آن افزوده تا عکاسی همراه به فرایندی لذت‌بخش مبدل شود.

هم اکنون، برنامه دوربین 3 حالت مختلف دارد:

  • حالت ساده یا Simple: کاربران می‌توانند با ضربه بر روی کلید شاتر عکس بگیرند.

Simple

  • حالت خودکار یا Auto: شما می‌توانید بین حالت‌های تصویربرداری یکی را انتخاب کنید.

Auto

  • حالت دستی یا Manual: در اینجا شما به همه تنظیمات دوربین از سرعت شاتر تا نوردهی و ایزو دسترسی دارید

 

Manual

رابط کاربری خیلی ملموس است و شما را دچار سردرگمی نمی‌کند. البته، اگر تازه‌کار باشید شاید کار کردن با حالت Manual یا دستی برایتان کمی پیچیده باشد. اصلاً بهتر است بی‌خیال این حالت شوید و از حالت‌های ساده و خودکار که همه تنظیمات رو خودشان بر عهده می‌گیرند برای ثبت بهترین تصویر بهره ببرید.

ولی آنهایی که یک عکاس حرفه‌ای هستند از حالت Manual بیشتر خوششان می‌آید زیرا در این حالت هم هیستوگرام دارند و هم کیفیتی شبیه به دوربین‌های دیجیتال عکاسی یا DSLR.

نتیجه

تا امسال، برنامه‌نویسان تنها تحولات کوچک و بهبودهای ظریفی در تجربه کاربری ایجاد کرده‌اند که ال‌جی هم از این قاعده مستثنی نیست. در UX 4.0 ال‌جی قرار نیست مسیر به کل متحول شود و طرفداران ال‌جی شیوه متفاوتی از کار با تلفن همراه هوشمند را تجربه کنند. بلکه در عوض، مثل همیشه یک بهبود رضایت‌بخش در انتظار کاربر است. ال‌جی UX 4.0 قطعاً یکی از بهترین رابط‌های کاربری است که تا کنون با آن کار کرده‌اید.

۱ نظر

m ۱۹ مهر ۱۳۹۴ پاسخ

ال جی این رابط کاربری رو برای جی ۳ هم ارائه میده ؟؟؟

نظر دهید