۱۹ مهر ۱۳۹۴

نکسوس 5 در برابر نکسوس 5 ایکس: تفاوت در طراحی

آیا گذشت دو سال و یک پسوند X تنها تفاوت میان این دو برادر است؟

حدود 2 سال از عرضه Nexus 5 می‌گذرد و تولید این گوشی هوشمند متوقف شده است. حالا نوبت Nexus 5X است که وارد عرصه شود و اسب خود را بتازاند.

قیمت مناسب آن زمان، صفحه‌نمایش بزرگ و مشخصات فنی عالی طرفداران زیادی را به سمت Nexus 5 جذب کرد. بعد از آن نکسوس 6 معرفی شد و در حالی که از چندین جهت بهبود یافته بود اما هم قیمت بالایی داشت و هم بیشتر شبیه فبلت بود تا یک تلفن هوشمند.

nexus-5x-vs-5-970-80

Nexus 5X بازگشت صفحه‌نمایش کوچک‌تر است. اما آیا بقیه امکانات همان‌طور دست‌نخورده و بدون تغییر باقی مانده؟ یا اینکه تغییرات زیادی اعمال شده است؟

در Nexus 5X جزییات زیادی از زبان طراحی Nexus 5 بر جای مانده و حفظ شده است. هر دو تلفن همراه هوشمند بدنه پلاستیکی مات و قاب پشت ساده‌ای دارند که لوگوی نکسوس روی آن حک شده است.

در هر دو نکسوس لنز دوربین بیرون زده است اما برآمدگی Nexus 5X کمی گردتر است و خود دوربین در مرکز واقع شده است اما در Nexus 5 به اطراف متمایل است.

nexus-5x-colors-on-wood-650-80

کلیدها کمی تغییر کرده‌اند و طول Nexus 5X کمی بیشتر است و ابعادی معادل 147x 72.6 x 7.9 میلی‌‌متر دارد در حالی که در Nexus 5 این ابعاد برابر با 137.9x 69.2 x 8.6 میلی‌‌‌متر است. اما در هر حال، این دو گوشی در یک نگاه خیلی به هم شبیه هستند و تنها تفاوت قابل توجه حضور اسکنر اثر انگشت در پشت Nexus 5X و دو بلندگو در جلو است.

Nexus 5X باریک‌تر است و طراحی متقارن‌تری دارد و به گفته ال‌جی، نسخه‌ بهبودیافته Nexus 5 است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید