۲۶ مهر ۱۳۹۴

نکسوس 5 در برابر نکسوس 5 ایکس: تفاوت در نمایشگر، عملکرد و قدرت

در مطلب پیش، دو نکسوس اخیر ال‌جی را در کفه ترازو قرار دادیم و تفاوت این دو تلفن هوشمند که محصول مشترک ال‌جی و گوگل هستند را از جنبه طراحی بررسی کردیم. در این مطلب، می‌خواهیم ببینیم نمایشگر این دو تلفن هوشمند جدید چه تفاوتی با هم دارد و اختلاف این دو از نظر قدرت و عملکرد چگونه است.

نمایشگر

در جلوی گوشی هوشمند Nexus 5X ال‌جی، نمایشگر 5.2 اینچ به چشم می‌خورد که نسبت به 4.95 اینچ در Nexus 5 کمی پیشرفت کرده است. با وجود اینکه نمایشگر بزرگ‌تر شده اما هنوز ظاهر جمع و جوری خود را حفظ کرده و نسبت به انداره 5.7 اینچ در Nexus 6P کوچکتر و کاربرپسندتر است.

تراکم پیسکل در Nexus 5X همانند Nexus 5 معادل 1920×1080 پیکسل است. اختلاف در اندازه نمایشگر منجر به ایجاد تفاوت در تراکم پیکسل نیز می‌شود. به طوری که تراکم پیکسل در Nexus 5X معادل 424 پیکسل در اینچ است اما در Nexus 5 به میزان 445 پیکسل در اینچ. این تفاوت بسیار ناچیزی است.

عملکرد و قدرت

هرگز جای شکی نبوده است که Nexus 5X نسبت به برادر دو ساله خود قدرت بیشتری دارد. پردازنده شش‌هسته‌ای Snapdragon 808 باعث نمی‌شود این تلفن هوشمند جدید به یک رقیب جدی برای دیگر گوشی‌های هوشمند موجود مبدل شود اما نسبت به پردازنده چهارهسته‌ای 2.3 گیگاهرتز Snapdragon 800 در نکسوس 5 واقعاً پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. رَم فرقی نکرده است و همچنان مانند نکسوس 5 در حد همان 2 گیگابایت مانده است.

در حال حاضر، مشخصات فنی نکسوس 5 در حد متوسط محسوب می‌شود اما با اینکه Nexus 5X پرچمدار به حساب نمی‌آید امکاناتش در حد پیشرفته است. بنابراین، چنین عملکردی را نیز می‌توان از آن انتظار داشت. البته نکسوس 5 هم سرعت بالایی داشت زیرا بنیان آن از اندروید محض ساخته شده است

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید