۰۹ مهر ۱۳۹۴

OLED آمده تا همه چیز را تغییر دهد

دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور! چی؟ دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور؟! یعنی چه؟ این یعنی تلویزیون OLED جدید من زنده است؟ آیا خودآگاه شده و من را مجبور می‌کند فیلم تماشا کنم؟ البته، آن چنان بد هم نیست!

نه، زنده نیست. حرف O که سرواژه کلمه ارگانیک است به معنی وجود اجزای کربنی است. رک و پوست‌کنده باید بگوییم که این فناوری شامل برش الکتریکی ذزات سلفون و دستکاری اجزای کوانتومی است. اما در اینجا قصد نداریم وارد جزییات تخصصی شویم زیرا خیلی پیچیده است. در ضمن، قرار است در آینده نزدیک در مورد منشأ این فناوری بیشتر صحبت کنیم.

تنها چیزی که می‌‌خواهیم بگوییم این است که این فناوری شگفت‌انگیز است، شگفت‌انگیز! تلویزیون OLED را به تماشا بنشینید و عمق رنگ و نهایت کنتراست در این تلویزیون را تحسین کنید. باریکی این تلویزیون‌ها هم چیز دیگری است.

اولین صفحه‌نمایش منحنی دنیا توسط ال‌جی طلایه‌دار عصر جدیدی در شکل نمایشگر و کیفیت آن است و منجر به تحول از نمایشگرهای صاف به منحنی می‌شود. صفحه‌نمایش با منحنی ملایم بهینه‌ترین شکل برای هر نمایشگری است که فاصله مساوی را از همه قسمت‌های صفحه به چشم میسر می‌کند.

شکل‌های قبلی نمایشگر محدود به موانع فناوری بودند و به خود دستگاه بیشتر اهمیت می‌دادند تا به بیننده. از تلویزیون‌های حجیم و مکعبی گذشته تا نمایشگرهای مسطح، هیچ کدام هرگز سعی نکرده‌اند که طراحی ارگونومیک برای راحتی بشر ایجاد کنند. در نهایت، با شکلی که برای راحتی و مشاهده غوطه‌ورکننده طبیعی‌تر است، تجربه مشاهده واقعی انسان ممکن شد. این تلویزیون که بنا بر نحوه تماشا و دید انسان شکل گرفته است، رویایی است که هم اکنون به لطف وجود فناوری پیشرفته ال‌جی تشخیص داده شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید