۰۹ آبان ۱۳۹۴

نتایج مالی ال‌جی در سه ماهه سوم 2015

شرکت لوازم خانگی و محصولات هوا سه ماهه خوبی را گزارش کرد؛ به طوری که شرایط چالشی بازار تلویزیون‌ها و تلفن‌های هوشمند را خنثی ‌کرد.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی)، پنج شنبه گذشته، حاشیه سود اجرایی قوی خود را در بخش لوازم خانگی و محصولات هوا اعلام کرد که مربوط به مجموع سود خالص نسبتاً کم 124.8 میلیارد وان کره (معادل 106.76 میلیون دلار امریکا) در سه ماهه سوم 2015 بود. در بحبوحه افزایش فشار رقابت در بخش تلویزیون و تلفن هوشمند، فروش ال‌جی در سه ماهه سوم به میزان هفت‌دهم درصد نسبت به سه ماهه دوم افزایش داشت و به 14.03 هزارمیلیارد وان کره (12 میلیارد دلار امریکا) رسید؛ این درحالی است که سود اجرایی نسبت به فصل قبل به رقم 294 میلیارد وان کره (معادل 251.5 میلیون دلار امریکا) افزایش پیدا کرده است.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی درآمد سه ماهه سوم را 4.29 هزارمیلیارد وان کره (معادل 3.67 میلیارد دلار امریکا) گزارش داد که نسبت به سه ماهه قبل به دلیل فروش خوب تلویزیون‌های UHD و OLED در بازارهایی نظیر امریکای شمالی، امریکای لاتین و ایالات مستقل مشترک‌المنافع با رشد 9 درصدی روبه‌رو شده است. علاوه بر این، سوددهی نسبت به فصل گذشته افزایش داشته که در نتیجۀ بهبودهای ترکیب محصول و ساختار قیمت‌هاست. با استمرار تقاضای ملایم جهانی برای تلویزیون، ال‌جی تصمیم دارد سوددهی خود را با افزایش تمرکز بر بازاریابی در بخش محصولات مرغوب و پیشرفته بیشتر کند و در عین حال نیز رقابت قیمت‎ها را بهبود بخشد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی گزارش کرد که صادرات جهانی تلفن‌های هوشمند 14.9 میلیون دستگاه بوده که نسبت به 3 ماهه گذشته 6 درصد افزایش پیدا کرده است. با وجود افزایش 12 درصدی فروش در امریکای شمالی، مجموع درآمد 3.38 هزار میلیارد وان کره (معادل 2.89 میلیارد دلار امریکا) نسبت به سه ماهه قبل 7 درصد کمتر بوده و نسبت به سال گذشته به دلیل تقاضای ضعیف‌تر برای دستگاه‌های پیشرفته در کره جنوبی 21 درصد کاهش داشته است. ال‌جی انتظار دارد عرضه گوشی‌های پیشرفته V10 و Nexus 5X با قیمت رقابتی در سه ماهه چهارم ترکیب کلی محصول را بهتر کند.

شرکت سرگرمی خانگی و محصولات هوای ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی و محصولات هوای ال‌جی با 4 درصد افزایش در فروش و کسب 4.15  هزار میلیارد وان کره (3.55 میلیارد دلار امریکا) فصلی قوی را گزارش داد. این شرکت اعلام کرد که سود اجرایی 245.6 میلیارد وان کره (معادل 210.1 میلیون دلار امریکا) بوده که 420 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش داشته است. سود اجرایی یخچال‌ها در نتیجۀ فروش قوی مدل‌های پیشرفته در امریکای شمالی و کره بهبود پیدا کرده و سیستم جدید و منحصربه‎‌فرد Twin Wash حاشیه سود را در بخش ماشین لباسشویی بهتر نموده است. نتایج سه ماهه چهارم به احتمال زیاد تحت تأثیر نوسانات نامطلوب نرخ ارز و فصل قرار خواهد گرفت.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی

شرکت قطعات خودروی ال‌جی 6 درصد افزایش فروش را نسبت به سه ماهه قبل گزارش داد و اعلام کرد به 478.6 میلیارد وان کره (معادل 409.41 میلیون دلار امریکا) رسیده که در اصل به دلیل  رشد کسب و کار سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی است. درآمد مهندسی خودرو به دلیل تقاضای ضعیف‌تر در بازارهای نوظهوری مثل روسیه و مالزی راکد مانده است. سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه مربوط به خودروهای الکتریکی و قطعات الکترونیک خودرو با ضرر اجرایی نسبتاً ناچیزی روبه‌رو شده است. ال‌جی انتظار دارد هر چه به جلو می‌رود مشکلات اخیر در مورد اتومبیل‌های دیزلی تأثیر مثبتی بر بازار خودروهای الکتریکی و قطعات الکترونیک خودرو داشته باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید