۲۳ آبان ۱۳۹۴

تلویزیون یا کاغذ دیواری؟

اگر فکر می‌کنید تلویزیون‌ها از این باریک‌تر نمی‌شوند، متأسفانه اشتباه می‌کنید!

پنل‌های LCD باعث شدند تلویزیون‌ها باریک‌تر و سبک‌تر شوند؛ آن قدر که بتوان آنها را مانند یک عکس به دیوار متصل کرد. اما شرکت LG Display گام را فراتر نهاده است و از یک پنل OLED پرده‌برداری کرده که مانند کاغذ دیواری یا پوستر با آهن‌ربا به دیوار می‌چسبد.

این تلویزیون 55 اینچ که یک پنل OLED کاغذ دیواری است برخلاف پرچمداران دیگر کنونی ال‌جی که ضخامت 4.3 میلی‌متر دارند فقط 0.97 میلی‌متر ضخامت دارد و وزنش 1.9 کیلوگرم است. به همین علت به راحتی با استفاده از آهن‌ربا به دیوار متصل می‌شود.

2015-09-15-1442344691-1900708-IFA15LGwallpeperOLED
رقبایی مانند سامسونگ و سونی خود را از مسابقه OLED کنار کشیده‌اند و امیدشان را به تحول جدید در فناوری LCD یعنی نقطه کوانتوم بسته‌اند. اما یئو سانگ-دئوگ، رئیس بخش OLED در شرکت LG Display، قول داده است که این شرکت تولید OLED را بیشتر می‌کند تا با تقاضای مشتریان همخوانی داشته باشد. با اینکه شرکت LG Display شرکت مستقلی است و پنل‌های شرکت‌های گوناگونی مانند دل، ایسوس و اپل را تولید می‌کند، اما بزرگترین مشتری‌اش شرکت ال‌جی الکترونیکس است.

lgwallperoledkorea-1l
اوایل امسال، شرکت LG Display پنل‌های OLED در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ تولید کرد. اکنون، قرار است این پنل‌ها بزرگ‌تر هم بشوند و این شرکت قرار است امسال یک پنل 99 اینچ را معرفی نماید. اما به گفته وی، نباید نمایشگرهای کوچک و متوسط را نادیده گرفت بلکه تصمیم دارند به بهبودهای خود در زمینه فناوری OLED پلاستیکی و استفاده از آن در نمایشگرهای فرانما، لول‌شدنی و منعطف برای دستگاه‌های پوشیدنی و داشبوردهای خودرو ادامه دهند. وی افزود: «این بهبودها در پنل‌های OLED عامل اصلی برای نیل به اهداف فروش تولید 600 هزار پنل OLED در امسال و 1.5 میلیون در سال 2016 است.»

lg_oled_wallpaper_09_1920
یئو می‌گوید: «یک و سال و نیم برای ما به طول انجامید تا در مورد OLEDها به این سطح برسیم؛ این در حالی است که 10 سال طول کشید تا LCD در دسترس قرار گیرد.»

هنوز مشخص نیست که چه زمانی این تلویزیونOLED کاغذ دیواری پا به خانه مشتریان می‌گذارد اما ایده تلویزیونی که مثل آهنربای یخچال به دیوار بچسبد برای خیلی‌ها جذاب است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید