۲۱ آبان ۱۳۹۴

کدام ماشین لباسشویی را بخرم؟ درب از جلو یا بالا؟

بحث داغ این روزها در مورد خرید لباسشویی این است که کدام ماشین لباسشویی بهتر است؟ ماشین لباسشویی با درب بالا یا درب جلو؟

کاربران هر کدام از ماشین‌های لباسشویی از دستگاه خود راضی هستند. خیلی‌ها با مدل‌هایی که درب آنها بالاست کار می‌کنند و از عملکرد آن راضی هستند و برخی نیز مدل‌هایی که درب جلو دارند را ترجیح می‌دهند و کار کردن با آن برایشان راحت‌تر است. با پیشرفت فناوری ماشین‌های لباسشویی نیز پیشرفته‌تر می‌شوند و برخی عملکردها و فناوری‌ها در ماشین‌های لباسشویی با درب جلو وجود دارد که در مدل‌هایی که درب آنها از بالاست گنجانده نشده است.

حقیقت این است که هر مدل مزایا و معایب خودش را دارد و انتخاب نهایی بستگی به سبک زندگی و مدل آشپزخانه شما دارد که کدام مناسب‌تر است و با فضای شما همخوانی دارد. وقتی می‌خواهید یک انتخاب سرنوشت‌ساز بین ماشین‌های لباسشویی درب بالا و درب جلو انجام دهید، فراموش نکنید که این نکات را حتماً در نظر بگیرید:

• بسیاری از ماشین‌های لباسشویی با درب جلو این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند که بخار را به برنامه شست‌وشو اضافه کنند و لکه‌ها را بردارند. برای آنهایی که باید مدام لباس‌های ورزشی بشویند، این قابلیت بسیار مفید خواهد بود.
• ماشین‌های لباسشویی که درب جلو دارند جمع‌وجورتر هستند و برای خانه‌هایی که فضا در اولویت است ایده‌آل به نظر می‌رسد.
• ماشین‌های لباسشویی که درب جلو دارند آب کمتری مصرف می‌کنند و بازده انرژی آنها بالاتر است. با افزایش تورم و کاهش حقوق و دستمزد، خانواده‌ها به گزینه‌هایی نیاز دارند که از هزینه‌ها بکاهد؛ هزینه‌های مصرف آب و برق از آن جمله است.
• از آنجا که فناوری پیشرفته در طراحی ماشین‌های لباسشویی درب جلو به کار رفته است، ماشین‌های لباسشویی که درب جلو دارند اغلب گرانتر از مدل‌هایی است که درب آنها از بالا باز می‌شود. این برای مشتریان جوان یا آنهایی که می‌‌خواهند برای اولین بار یک ماشین لباسشویی بخرند یک عیب به شمار می‌رود.
• برای استفاده از ماشین‌های لباسشویی با درب بالا نیازی به دولا شدن و وارد کردن و خارج کردن لباس نیست. این قابلیت برای افرادی که کمردرد دارند یا سالمند هستند بسیار مفید است.
• ممکن است در ماشین‌های لباسشویی که درب آنها از جلو است آب محبوس شود و به مرور زمان و با عدم رعایت بهداشت و از بین نبردن رطوبت، لگن ماشین بوی کپک یا نا بدهند.
• ماشین‌های لباسشویی با درب جلو برنامه‌های شست‌وشوی چرخشی سریع‌تری دارند. این باعث می‌شود آب لباس‌ها بیشتر گرفته شود و منجر به کاهش زمان خشکشویی شود.
• ماشین‌های لباسشویی که درب آنها از بالاست راحت‌تر تعمیر و حفظ می‌شوند زیرا نسبت به ماشین‌هایی که درب آنها از بالاست از نظر فناوری پیچیدگی کمتری دارند.

با ورود ماشین‌های لباسشویی با درب جلو به بازار در سال‌های اخیر، به سرعت این ماشین‌ها جایگزین مدل‌های دوقلو یا مدل‌هایی شدند که درب آنها از بالاست زیرا ماشین‌های قدیمی همچنان قیمت بالای خود را حفظ کردند. آنهایی که شیفته فناوری هستند از ماشین‌های لباسشویی با درب جلو بیشتر استقبال کردند اما هنوز به این ماشین‌ها در بازار فرصت حیات داده‌ شده است.

مشتریان باید هنگام خرید ماشین لباسشویی معیارهای گوناگونی را در نظر داشته باشند. مشتریان هوشمند نیازها و سبک زندگی خود را در نظر می‌گیرند و برندهای خاصی را انتخاب می‌کنند که قبلاً امتحان خاص خودشان را پس داده‌اند و شهرت و آوازه‌شان نقل بازار است.

۴ نظر

حسین ۲۳ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
لباسوئی های درب جلو از نظر هزینه مصرف آب و برق و پودر ماشین لباسشوئی بسیار مقرون به صرفه و براحتی امکان نصب داخل کابینت آشپزخانه را دارند نتیجه کارکر آنها ا نظر تمیزی و چین و چروک کمتر و نمناک بودن کمتر لباس پس از شستشو بسیار رزایت بخش تر است بقول معروف پس از خارج کردن لباسها برای اتو کشی آماده هستند در عوض لباسشوئی های دب از بالا که معمولا دارای بدنه پلاستیکی هستند بسیار ارزانتر و از نظر فن آوری ساده تر و هزینه تعمیرات آنها در دراز مدت کمتر است در مان لباسشوئی ها برندهای آمریکائی و اروپائی مانند ویرپول و بوش گران قیمت ترند و به همین علت در ایران میزان فروش کمتری دارند و بعلت تعداد کم واردات معمولا بعد از چند سال قطعات یدکی آنها در بازار نایاب می گردد فعلا بیشترین تیراژ فروش لباسشوئی در میان برندهای ایرانی متعلق به پاکشوما است که کیفیت و خدمات و قیمت مناسبی دارد و از فن آوری ال جی استفاده می کند و در مورد برندهایخارجی هم ال جی م در دنیا و هم در ایران رتبه اول را دارد قیمت بسیار مناسب ،کیفیت خوب ، مصرف کم ، نتیجه عملکرد خوب حتی در مدلهای ارزان قیمت و خدمات پس از فروش بسیار مناسب ، حداقل لرزش و سرو صدا و … از مهمترین دلایل این رکورد شکنی است .
موفق باشید .

حدیث ۳۰ مهر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام ببخشید منظورتون از درب از بالا همین جدیدها هست که خشک کن هستن و مثل درب از جلوها برنامه شستشو دارن؟؟؟ آخه من تازه خریدم هنوز نیاوردم اگه خوب نیست میخوام عوض کنم

سیما افشاری ۲ مهر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام ازبین لباسشویی های درب از بالا کدوم مارک و برند را توصیه میکنید من ۵-۶ کیلویی نیاز دارم ممنون ومتشکر از راهنمایی شما

حسین ۳ مهر ۱۳۹۸ پاسخ

بسیاری از برندهای مطرح دنیا از جمله بدلیل مصرف بالای برق و اب و پودر لباسشوئی تولید لباسشوئی های درب از بالا را متوقف کرده اند روی اکثر بسته های پودر ماشین لباسشوئی میزان پودر مورد نیاز برای شستشوی ۵ کیلو لباس معمولی با مقیاس فنجان درج شده و میزان مصرف لباسشوئی های درب از بالا تقریبا دو برابر می باشد ضمنا میزان چروک شدن لباس و میزان برق و وقت تلف شده بابت اتوی لباس های شسته شده در لباسشوئی های درب از بالا و میزان میزان خرابی انها که میتوانید از تعمیرکاران لباسشوئی محلی نز سوال کنید کلا استفاده از این لباسشوئی های ارزان قیمت را غیر اقتصادی می سازد به هر حال در حال حاضر لباسشوئی درب از بالای خارجی بندرت در بازار یافت و اکثرا مدلهای قدیمی است در بین تولید کنندگان داخلی تولید کنندگان دارای گواهی استاندارد زیاد هستند که مطابق با سلیقه خود میتوانید از بیم انها یکی را انتخاب کنید بزرگترین تولید کننده با برند داخلی لباسشوئی در ایران پاکشوما است که تا دو سال قبل عمده تولیدات ان با قطعات ال جی در ایران تولید می شدند ضمنا رنج قیمتی لباسشوئی های درب از جلو متفاوت و امکان خرید لباسشوئی ال جی با ضمانت گلد ایران با قیمت کمتر از شش میلیون تومان از طریق سایت گلد ایران پلاس و برندهای چینی و ایرانی با قیمت ارزانتر وجود دارد

نظر دهید