۱۸ آذر ۱۳۹۴

ائتلاف همگرایی خودرو به رهبری ال‌جی و هیوندای موتور

شرکت‌های صنعت اتومبیل، فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، ارتباطات و مواد، مانند هیوندای موتور، ال‌جی الکترونیکس، ناوِر، KT، Hanwha Advanced Materials و Obigo ائتلافی در زمینه خودرو تشکیل دادند تا صنعت همگرایی خودرو را ترویج نمایند.

وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی (MOTIE) کره جنوبی دیروز، 8 دسامبر، در سمپوزیوم همگرایی خودروی آینده که در هتل The-K سئول برگزار شد سخنرانی کرد و ائتلاف همگرایی خودرو را افتتاح نمود.

این ائتلاف متشکل از شرکت‌های زیادی است که می‌توانند تحقیق و توسعه در زمینه همگرایی خوردو انجام دهند و شامل تولیدکنندگان خودروی تمام مونتاژشده و قطعات آن و صنایع دیگر می‌شود. بدین ترتیب این شرکت‌ها همگرایی و وظایف مشترک تحقیق و توسعه را از طریق همکاری با تحقیق و توسعه وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی اجرا خواهند کرد. علاوه بر این، این ائتلاف در پی جست‌وجو و برقراری مشارکت پروژه‌ها بین خودروسازان و صنایع دیگر است.

ائتلاف همگرایی خودرو با 6 شرکت آغاز شد و با افزودن شرکت‌های دیگر گسترش پیدا می‌کند و تلاش بر این است که بخش‌های مختلف را با یکدیگر همگرا کند.

در این سمپوزیوم، هیوندای موتور وضعیت کنونی فناوری‌های خودروی خودکار را اعلام کرد و گفت که تصمیم دارد به سوی فناوری‌های هوشمند سوق پیدا کند و سرویس‌های همگرایی جدیدی ایجاد کند. ال‌جی الکترونیکس نیز از دستاوردهای اخیر خود برای تأمین 11 بخش در زمینه خودروی الکتریکی با جنرال موتورز صحبت کرد.

ناوِر (Naver) از پروژه آبی (Project Blue) پرده‌برداری کرد و اعلام کرد که می‌خواهد 100 میلیارد وان کره (معادل 84.93 میلیون دلار امریکا) برای تولید خودروهای هوشمند در طی 5 سال آتی سرمایه‌گذاری کند. شرکت KT نیز گفت که تصمیم دارد فناوری‌های خودروی خودکار را با همگرایی قدرت‌های اپراتور موبایل، نظیر ارتباطات 5G، کلاود و Big Data ایجاد کند.

شرکت‌های Hanwha Advanced Materials و Obigo نیز دیدگاه‌های خود را در مورد صنعت قطعات و مواد سبک‌وزن خودرو به اشتراک گذاشتند و مثال‌هایی ارائه کردند که نشان دهند چطور صنایع دیگر می‌توانند با ورود به صنعت خودرو بر مصائب فائق آیند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید