۲۵ آذر ۱۳۹۴

بررسی Nexus 5X: صفحه‌نمایش

ال‌جی Nexus 5X شباهت زیادی به Nexus 5 دارد اما کمی مدرن‌تر است. سبک‌وزن است و نمایشگر بزرگ 5.2 اینچ آن جزییات را به خوبی نمایش می‌دهد.


این گوشی هوشمند با ابعاد 147 x 72.6 x 7.9 میلی‌متر مرزها را فراتر رفته است و با وجود بزرگ‌تر بودن نسبت به گوشی‌های قبلی می‌توان به راحتی آن را با یک دست گرفت. علاوه بر این، بلند‌تر،عریض‌تر و البته باریک‌تر از نکسوس دو سال پیش است.

احتمالاً این همان چیزی است که می‌خواستید! صفحه‌نمایشی که بیشترین اندازه را دارد اما با یک دست راحت می‌توان آن را نگه داشت. Nexus 5X جانب اعتدال را رعایت کرده است و با وزن 136 گرم سبک به نظر می‌رسد. گرچه، نسبت به 130 گرم در Nexus 5 به میزان ناچیزی افزایش وزن داشته است.

دوربین در مرکز قاب پشت کمی برآمدگی دارد اما این برآمدگی‌ نسبت به قدرت دوربین و عملکرد خیلی خوبش اصلاً چیز مهمی نبوده و آزاردهنده نیست. علاوه بر این، شما می‌توانید به واسطه این برآمدگی نشانه‌ای داشته باشید تا محل حسگر اثر انگشت را به راحتی پیدا کنید.

ال‌جی Nexus 5X طراحی سبک‌وزنش را مدیون ال‌جی برای استفاده از پلی‌کربنات در قاب پشت و فریم فلزی نازکش است. با این رویکرد پلاستیک کنار گذاشته می‌شود و ممکن است روزی گوشی‌های هوشمند شیشه‌ای و آلومینیومی شوند.

البته، خیلی تفاوتی با پلاستیک مستحکم Nexus 5 ندارد اما ممکن است شما نرمی قاب را که در Nexus 5 موجود بود در Nexus 5X مشاهده نکنید. بافت این گوشی هوشمند بیشتر شبیه پوست تخم مرغ است.

این بار هم Nexus 5X در 3 رنگ عرضه می‌شود: آبی، مشکی و سفید. اگر فراموش نکرده باشید، دو سال پیش رنگ قرمز برای نکسوس ارائه شد. ناگفته نماند که جلوی هر سه گوشی مشکی رنگ است.

تغییر دیگری که در طراحی دیده می‌شود مربوط کلیدهای کوچک خاموش/روشن و تنظیم صداست که در سمت راست دیده می‌شوند. این طراحی ممکن است موردپسند خیلی‌ها باشد و به راحتی می‌توان کلید پاور زبر را از کلید نرم تنظیم صدا متمایز کرد.

یک کلید نور برای اعلان هم وجود داشته که در Nexus 5X هنوز هم هست که کنار بلندگو در قسمت پایین جلوی گوشی قرار دارد و به طور پیش‌فرض خاموش است.

قابلیت جدیدی که به Nexus 5X افزوده شده است وجود پورت USB-C در انتهای فریم گوشی است که به جای میکرو یو.اس.بی گنجانده شده. پورت هدفون 3.5 میلی‌متری نیز بدون تغییر اضافه شده است.

در این گوشی هوشمند نیز، درست مثل ال‌جی G4، از نمایشگر Gorilla Glass 3 بهره گرفته شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید