۰۲ آذر ۱۳۹۴

بزرگترین نمایشگر OLED: ال‌جی رکورد جهانی گینس را شکست

سئول، کره جنوبی- ال‌جی بزرگترین نمایشگر OLED دنیا را در فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره جنوبی پدید آورد. این نمایشگر OLED از 140 پنل OLED منحنی 55 اینچ با 13 متر طول و 8 متر عرض تشکیل شده است و به گفته آکادمی رکورد جهانی، توانست رکورد جهانی جدیدی را برای بزرگترین نمایشگر OLED به نام خود ثبت کند.

این صفحه‌نمایش OLED غول‌پیکر با همکاری یک شرکت طراحی فرانسوی مشهور با نام ویلموت و اسوسیه خلق شده و قرار است مزایای فناوری OLED را به عنوان یک نمایشگر فناورانه ارائه دهد.

در ویدئوهایی که در این نمایشگر نمایش داده می‌شود مسافران تنوعی از دموها را شاهد خواهند بود که کنتراست بی‌نهایت و رنگ‌های غنی OLED را به رخ می‌کشد؛ چیزهایی مثل آتش‌بازی، نماهایی از شهر در شب و شفق قطبی. این در حالی است که نمایشگر بزرگ OLED ال‌جی از سقف آویزان است و همین امر گواه بر این است که OLED طبیعتی منعطف و سبک‌وزن دارد و همچنین مانند تلویزیون‌های LCD نیاز به نوردهی پشت اضافی ندارند که منجر به سنگین بودن وزن این نمایشگرها می‌شود.

OLEDها تنها به قاب‌ها یا فریم‌های خیلی باریک نیاز دارند. به همین علت، خیلی راحت به هم متصل می‌شوند تا از به هم پیوستن آنها بتوان یک نمایشگر بزرگ ساخت.

رُو سه-یانگ، نایب رئیس ارشد و رئیس بخش تجاری ال‌جی، تأکید داشت که ساخت بزرگترین نمایشگر OLED دنیا فقط برای رکورد زدن نبوده است. وی افزود: «با این که ساخت بزرگترین علامت تجاری دنیا قطعاً چیزی که ما به آن می‌بالیم اما بیشتر از این هیجان‌زده هستیم که فرصتی پیش آمده تا به مسافران سراسر دنیا جادوی OLED را معرفی کنیم. مزایای فناوری OLED را فقط باید دید تا باور کرد. وصف آن در لغت نمی‌گنجد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید