۰۷ دی ۱۳۹۴

امکانات جدید در جاروی روباتیک جدید ال‌جی: امنیت در خانه و واقعیت افزوده

جاروی روباتیک جدید ال‌جی به نام + Hom-Bot Turbo سه تنظیمات برای دوربین دارد و از گزینه‌هایی برای امنیت خانه و واقعیت افزوده برخوردار است.

با امکانات دوربین از راه دور در + Hom-Bot Turbo ال‌جی شما می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای انتخاب فضاهایی که بیشتر باید تمیز شوند استفاده کنید. در ماه ژانویه، منتظر عرضه این محصول در نمایشگاه CES 2016 باشید.

نرم‌افزار مسیریابی و پیمایش در هر جاروی رباتیکی در مرکز اهمیت قرار دارد و این در مورد جدیدترین ماشین خانگی ال‌جی نیز صدق می‌کند. +Turbo با پردازنده دوهسته‌ای نیرو می‌گیرد و از نرم‌افزار هوشمند Robonavi استفاده می‌کند تا در اطراف حرکت کند و به موانع و اشیای اطراف مثل پایه‌های صندلی و پله‌ها برخورد نکند.

برای انجام این کار، این سیستم باید ببیند کجا می‌رود. در این سیستم سه دوربین گنجانده شده است که امکان ضبط تصویر محیط اطراف را می‌دهد؛ مثل سقف بالای سرش، پیگیری جایی که بوده است و جایی که قرار است برود.

این دوربین‌ها یک قابلیت جدید برای امنیت خانه به نام Home-Guard  و کنترل از راه دور خانه به نام Home-View دارد. اولی برای این طراحی شده است که در غیاب صاحب خانه و در صورت حس کردن کوچک‌ترین حرکت به صورت خودکار عکس‌هایی را به گوشی هوشمند کاربر می‌فرستد. دومین قابلیت نیز اطلاعات فوری به کاربر می‌دهد و امکان کنترل از راه دور جاروی روباتیک را از هر جایی ممکن می‌کند.

شاید فکر کنید اینها امکانات بسیار شگفت‌انگیز و جذابی هستند اما ال‌جی چیزهایی دیگری نیز در آستین دارد. قابلیت واقعیت افزوده به نام Home-Joy در جاروی روباتیک + Hom-Bot Turbo به کاربران امکان می‌دهد تا از دوربین گوشی هوشمند خود برای انتخاب مناطقی از اتاق که نیاز به توجه خاص دارند استفاده کرد. با ضربه بر روی آن فضا جاروی روباتیک شروع به انجام وظیفه خواهد کرد.

هنوز از قیمت و زمان عرضه این محصول اطلاعی در دست نیست. اما می‌توانید در نمایشگاه CES 2016 که در هفته‌های آتی برگزار می‌شود با این جاروی روباتیک بیشتر آشنا شوید.

۱ نظر

یوسفی ۴ بهمن ۱۳۹۴ پاسخ

جاروهای روباتیک فوق العاده هستند ومطمئنا در ایران طرفداران زیادی خواهند داشتند اما حیف که ما هر جامیپرسیم داخل ایران هنوز ندارند حتی مدل های ۲۰۱۳و…

نظر دهید