۲۴ بهمن ۱۳۹۴

LG Display؛ صدرنشین بازار پنل‌های تلویزیون UHD

شرکت LG Display در بازار پنل تلویزیون UHD در سه ماهه چهارم سال 2015 به جایگاه نخست رسید و عنوان پرفروش‌ترین پنل تلویزیون UHD در دنیا را به خود اختصاص داد.

با گسترش روابط تجاری جدید، شامل چین، شرکت کره‌ای LG Display، در فصل آخر سال 2015، بیشترین فروش پنل‌های تلویزیون UHD را داشت.

به گزارش مرکز تحقیقاتی IHS در 11 فوریه، حجم بازار جهانی پنل‌های LCD (نمایشگر کریستال مایع) برای تلویزیون‌های UHD به 11.25 میلیون در سه ماهه چهارم سال گذشته رسیده است که نشان از کاهش اندک از 11.52 میلیون پنل در سه ماهه گذشته دارد.  این امر عمدتاً به دلیل این حقیقت است که بازار پنل تلویزیون UHD از آغاز سال گذشته رشد سریعی داشته اما این رشد به دلیل تأمین بیش از حد نیاز متوقف شده است. علاوه بر این، پنل تلویزیون UHD بیش از 20 درصد از بازار جهانی پنل تلویزیون را در سه ماهه چهارم سال پیش به خود اختصاص داده و همین امر منجر به جایگزین شدن آن با پنل‌های تلویزیون full HD شده است.

در سه ماهه چهارم، شرکت LG Display بالغ بر 3.98 میلیون دستگاه تلویزیون UHD در دوره اکتبر تا دسامبر صادر کرد و شرکت اول در دنیا نام گرفت. این رقم نسبت به سه ماهه گذشته 380 هزار دستگاه بیشتر بود. اما خود این رقم، در حالی که بسیاری از شرکت‌ها با کاهش صادرات مواجه بودند، چشمگیر بود.

یکی از مقامات رسمی شرکت LG Display گفت: «بزرگترین عامل برای افزایش صادرات پنل تلویزیون UHD در سه ماهه چهارم 2015 افزایش صادرات به چین، یعنی بزرگترین بازار تلویزیون UHD دنیا، است. به جز هایر و هایسنس، که عموماً از محصولات سامسونگ استفاده می‌کنند، شرکت LG Display پنل‌های UHD خود را به سازندگان چینی تلویزیون می‌فروشد.»

شرکت LG Display، در حال حاضر، 35 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این در حالی است که سهم سامسونگ در این بازار 25 درصد است.

۱ نظر

حسين ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ پاسخ

بنام خدا و با سلام : متاسفانه تبلیغات منفی در مورد تلوزیونهای ۴K در مورد میزان مصرف بالای برق آنها در بازار وجود دارد که توسط برندهایی که هنوز محصولات ۴K آنها به بازار عرضه نشده دامن زده میشود در حالیکه فقط ده وات میزان مصرف برق در تلوزیونهای ۵۵ اینچ ۴K نسبت به تلوزیونهای Full HD بیشتر است که این میزان برق اضافی هم صرف پردازش ارتقاء کیفیت تصویر می گردد لطفا اطلاع رسانی فرمائید

نظر دهید