۰۲ اسفند ۱۳۹۴

ال‌جی G5؛ اولین گوشی هوشمند ماژولار

جدیدترین ایده ال‌جی در کنگره جهانی موبایل 2016 با دوستان کامل می‌شود

بارسلون، 21 فوریه 2016- ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) امروز از گوشی هوشمند ال‌جی G5 که همگان در انتظارش بودند پرده برداشت؛ گوشی هوشمندی با طراحی جدید که نه تنها بدنه باریک و فلزی دارد و باتری جداشدنی آن به صورت کشویی تعویض می‌شود بلکه از طراحی ماژولاری برخوردار است که تجربه بی‌نظیری از یک گوشی هوشمند ارائه می‌دهد. ال‌جی G5 با دوستان ال‌جی، مجموعه‌ای از دستگاه‌های همراه، کامل می‌شود و می‌تواند تبدیل به یک دوربین دیجیتال، پخش‌کننده های-فای و چیزهای بیشتر از این شود.

ال‌جی G5 از بدنه فلزی شیک و باریکی برخوردار است و باتری کشویی خالی آن در صورت خالی شدن به راحتی و در کسری از ثانیه قابل جدا کردن و جایگزین شدن با یک باتری پرشارژ است. این گوشی هوشمند از تمامی تجربیات بصری مدل قبلی خود، ال‌جی G4، پا را فراتر نهاده است.

اول از همه اینکه لنز با زاویه عریض 135 درجه در G5 به شما امکان می‌دهد بین لنزهای استاندارد یا واید (عریض) برای ثبت بخش‌های بیشتری در یک نما حق انتخاب داشته باشید. دوم اینکه نمایشگر همیشه روشن اعلان‌های تاریخ، زمان و چیزهای بیشتری را بدون بیدار کردن G5 ممکن می‌سازد. سوم اینکه نمایشگر 5.3 اینچ Arc Glass با شیشه قوس‌دار سه‌بعدی این گوشی هوشمند انحنای ملایم و سطح فلزی رنگی یکدستی را از طریق فرایند پیشرفته مایکرو دایزینگ (Microdizing) ایجاد می‌کند که آلومینیوم آنودشده را به سطح جدیدی می‌برد.

علاوه بر این، آنتن عایق درون بدنه نامرئی شده است؛ بدون اینکه تأثیر منفی در ظاهر یکپارچه بدنه فلزی G5 داشته باشد. طراحان ال‌جی ایده بدنه فلزی را با افزودن لبه برش‌خورده و براق برای تضاد بیشتر و گرفتن راحت‌تر در دست بک گام به جلو برده‌اند.

اولین گوشی هوشمند از نوع ماژولار

طراحی مبتکرانه ماژولار ال‌جی به ال‌جی G5 این توانایی را می‌دهد که به یک دوربین دیجیتال، پخش‌کننده های-فای و چیزهای دیگر تبدیل شود و در عین حال، باتری جداشدنی معمول در طراحی بدنه یکدست و کاملاً فلزی برای اولین بار حفظ شود.

کم پلاس (CAM Plus)

ال‌جی CAM Plus یک ماژول چند کاره دوربین است که است که می‌تواند به درگاه باتری متصل شود تا هم راحت در دست گرفته شود و هم کنترل راحت یک دوربین عکاسی را ایجاد کند. ال‌جی CAM Plus کلیدهای فیزیکی برای خاموش/روشن کردن، شاتر، ضبط، زوم، نمایشگر LED و راحت به دست گرفتن را میسر می‌کند. این دوربین قابلیت‌های فوکوس خودکار ملموس و ساده و قفل نوردهی را ارائه می‌دهد؛ امکاناتی که معمولاً در دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌ای پیدا می‌شد. وقتی این دوربین به ال‌جی G5 متصل می‌شود 1200 میلی‌آمپر دیگر بر گنجایش باتری می‌افزاید تا زمان تصویربرداری طولانی‌تر شود و در نتیجه موجب لذت و سرگرمی بیشتری گردد.

LG CAM Plus

های-فای پلاس (Hi-Fi Plus ) با B&O Play

های-فای پلاس ال‌جی (Hi-Fi Plus ) با B&O Play (بنگ اند اولافسون) یک پخش‌کننده مبتکرانه و همراه های-فای داک (Hi-Fi DAC) است که با همکاری B&O Play ساخته شده تا مطابق با نیازهای کاربرانی باشد که می‌خواهند از بالاترین کیفیت صدایی که تنها در دستگاه‌های صوتی پیشرفته موجود است در گوشی هوشمند خود لذت ببرند. های-فای پلاس ال‌جی با B&O Play ضمن طراحی ساده اما اسکاندیناویایی باشکوهش به همراه فناوری صدای پیشرفته و ممتاز می‌درخشد. علاوه بر فناوری upsampling برای ایجاد صدای های-فای داک و 32 بیت که اولین بار در V10 معرفی شد، ال‌جی های-فای پلاس با B&O Play از پخش صدای 32 بیت 384 کیلوهرتز HD با کیفیت بالا نیز پشتیبانی می‌کند. ال‌جی های-فای پلاس با B&O Play می‌تواند هم به عنوان ماژول با ال‌جی G5 استفاده شود یا به عنوان یک های-فای داک جداگانه با اتصال به هر گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی دیگر.

LG HiFi Plus

لنز با زاویه بسیار عریض و تجربه کاربری پیشرفته

ال‌جی G5 بازتابی از شهرت و خوشنامی دیرین ال‌جی به عنوان پیشگام در دوربین‌های گوشی هوشمند است. این گوشی هوشمند دو دوربین در پشت دارد: یک دوربین با لنز استاندارد 78 درجه و دیگری با لنز زاویه واید 135 درجه که عریض‌ترین لنز در بین گوشی‌های هوشمند است. لنز 135 درجه در ال‌جی G5 زاویه دیدی را فراهم می‌کند که تقریباً 1.7 برابر بازتر از دوربین گوشی‌های هوشمند کنونی وجود دارد و 15 درجه بازتر از میدان دید چشم انسان است. لنز واید برای کاربران سهولت در ثبت منظرۀ وسیع‌تر، ساختمان‌های بلندتر یا گروه بزرگتری از افراد را، بدون اینکه شخص مجبور باشد از سوژه دور شود، امکان‌پذیر می‌کند.

ال‌جی G5 مجموعه‌ای از جلوه‌ها یا افکت‌های قدرتمند تصویر را در خود گنجانده است که شامل Pop-out Picture، Film Effect و Auto Shot می‌شود.  قابلیت Pop-out Picture تصاویری که با لنز واید و استاندارد گرفته شده است را با هم ترکیب می‌کند تا افکت یک تصویر-یک‌فریم را ایجاد کند. قابلیت Film Effect می‌تواند 9 شبیه‌ساز فیلم مختلف را در یک تصویر به کار ببرد و قابلیت Auto Shot نیز یک تجربه کاربری پیشرفته دوربین است که سلفی بی‌عیب و نقصی را در زمان تشخیص چهره به صورت خودکار ثبت می‌کند.

نمایشگر همیشه روشن برای راحتی بیشتر

نمایشگر 5.3 اینچ QHD IPS Quantum در ال‌جی G5 قابلیت “همیشه روشن” دارد که برای اولین بار بر روی نمایشگر اصلی یک گوشی هوشمند تعبیه شده است. این قابلیت، که برای اولین بار در V10 به عنوان “نمایشگر دوم” معرفی شد، اکنون، متحول شده است تا زمان و تاریخ را مدام نشان دهد؛ حتی وقتی که گوشی در حالت استراحت است. بدین معنی که شما همیشه با یک نگاه زمان را می‌بینید؛ حتی در طی جلسات کاری مهم یا وقتی دستتان بند است.

ال‌جی، برای کاهش مصرف انرژی، حافظه IC درایور نمایشگر و عملکرد مدیریت انرژی را از نو طراحی کرده است تا نوردهی پشت نمایشگر تنها بخش کوچکی از صفحه را نور بدهد نه همه نمایشگر را. به لطف این فناوری، نمایشگر همیشه‌روشن در هر ساعت تنها به 0.8 درصد از انرژی باتری برای کار کردن نیاز دارد. وقتی مشتریان گوشی‌های هوشمند خود را تا 150 بار در روز فقط به خاطر مشاهده زمان روشن می‌کنند، نمایشگر همیشه روشن ال‌جی G5 تفاوت بسیار قابل توجهی در عمر باتری تا پایان روز ایجاد می‌کند.

یک ویژگی پیشرفته دیگر نمایشگر ال‌جی G5 حالت نور روز یا Daylight Mode است که به G5 خوانایی استثنایی در زیر نور خورشید ارائه می‌دهد که بسیار فراتر از فناوری روشنایی خودکار کنونی است. حالت روشنایی یا نور روز شرایط نور محیط را تشخیص می‌دهد و فوراً روشنایی نمایشگر را کم یا حداکثر تا 850 نیت زیاد می‌کند.حتی قبل از اینکه چشمان شما به شرایط نور متفاوت عادت کند، G5 آماده است.

مجموعه متنوعی از دستگاه‌های همراه

ال‌جی با G5 اکوسیستمی برای تغییر الگوی تلفن هوشمند معرفی می‌کند: زمین بازی ال‌جی یا LG Playground. با این کار، ال‌جی تصمیم دارد رابطه خود را با شرکایش قوی‌تر کند و دستگاه‌های مختلف و برنامه‌های پشتیبانی را معرفی نماید که زمین بازی ال‌جی را به حداکثر بهره‌وری برساند.

به عنوان بخشی از این اکوسیستم، ال‌جی مجموعه وسیعی از دستگاه‌های همراه را معرفی می‌کند که دوستان ال‌جی (LG Friends ) نامیده شده است. این مجموعه با ارائه تجربه موبایلی کاملاً جدیدی که فراتر از مرزهای تلفن‌های هوشمند متدوال است سرگرمی می‌آفریند.

LG Friends

360 VR

ال‌جی 360 VR یک عینک واقعیت مجازی است که می‌تواند توسط یک کابل اختصاصی به G5 متصل شود و منحصراً با G5 کار کند تا یک تلویزیون 130 اینچ را شبیه‌سازی کند که از فاصله دو متری قابل مشاهده است. این عینک طراحی شیک و مدرنی دارد که تاشو است. بنابراین، کاربران می‌توانند به آسانی آن را حمل کنند و هر وقت و هرجا که دلشان خواست محتوای واقعیت مجازی ببینند. بر خلاف دیگر دستگاه‌های واقعیت مجازی یا VR که به گوشی هوشمندی نیاز دارند که درون عینک جای گیرد اما ال‌جی 360 VR تنها 118 گرم وزن دارد که یک‌سوم وزن عینک‌های VR رقیب است و در عین حال می‌تواند وضح 639 پیکسل در اینچ ارائه دهد. این دستگاه با تصاویر 360 درجه و ویدئوهایی که با ال‌جی 360 CAM ثبت می‌شوند و محتوای Google Cardboard  سازگاری دارد.

LG 360VR

دوربین 360 CAM

ال‌جی 360 CAM یک دوربین کامپکت با زاویه 360 درجه است که به دوربین‌های زاویه عریض یا واید 13 مگاپیکسل 200 درجه، باتری 1200 میلی‌آمپر و 4 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده که به سهولت با کارت میکرواس‌دی تکمیل می‌شود. ال‌جی 360 CAM می‌تواند به راحتی به ال‌جی G5 متصل شود و سهولت در خلق محتوای 360 درجه را برای کاربران فراهم کند. ال‌جی 360 CAM ویدئوی 2K و ضبط کانال ساراند 5.1 روی سه میکروفون را میسر می‌کند تا کاربران بتوانند بدون زحمت محتوای 360 درجه باکیفیتی را تولید کنند. به لطف همکاری با گوگل، تصاویری که با 360 CAM ثبت می‌شوند را می‌توان در Street View و YouTube360 آپلود کرد و به اشتراک‌گذاری محتوای خلاقانه با دیگران چاشنی سرگرمی افزود. این تصاویر با ال‌جی 360 VR یا دیگر گوشی‌ها یا دستگاه‌های هوشمند که قادر به پخش محتوای 360 درجه هستند برای مشاهده در دسترس قرار خواهد گرفت.

LG 360 CAM

توپ غلتان Rolling Bot ال‌جی

Rolling Bot ال‌جی یک دستگاه همراه است که مانند توپ غلت می‌زند و همین طور با دوربین 8 مگاپیکسلش تصویر و فیلم ضبط می‌کند. ال‌جی Rolling Bot یک اسباب بازی نیست و می‌تواند به عنوان سیستم امنیتی برای خانه، مراقبت از حیوانات خانگی و همین طور کنترل از راه دور لوازم خانگی سازگار استفاده شود. با یک دوربین IP که به وای-فای متصل می‌شود، کاربران می‌توانند داخل خانه‌های خود را با ال‌جی G5 به صورت پخش زنده کنترل کنند.

 

هدست TONE Platinum ال‌جی

ال‌جی TONE Platinum (مدل HBS-1100)، جدیدترین هدست از سری Tone Plus  ال‌جی، هدست بلوتوثی است که درجه پلاتینیوم هارمان کاردون را برای کیفیت صدای عالی کسب کرده است. ال‌جی TONE Platinum با طراحی متعادل اتصالات آرماتور (Balanced Armature)، برای به حداقل رساندن اعوجاج، صدای استثنایی تمیز و واضحی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این اولین هدست بلوتوث با کدک aptX HD است که صدای 24 بیت را بدون افت کیفیت به گونه‌‌ای فراهم می‌کند که در دنیای بی‌سیم رقیب ندارد.

H3 با B&O PLAY

H3 با B&O PLAY یک ست از گوشی‌های پیشرفته است که صدای با کیفیت بالای صدا در ال‌جی های-فای پلاس با B&O Play سازگاری دارد. H3 با B&O PLAY برای عاشقان صدا و آنهایی که عملکرد صدا در گوشی هوشمند برایشان در اولویت است طراحی شده و با همه گوشی‌های هوشمند اندروید سازگاری دارد.

 

کنترل هوشمند Smart Controller

کنترل هوشمند ال‌جی به کاربران امکان می‌دهد که هوانوردهای (Drone) خاصی را به سادگی کنترل کنند. کاربران با Smart Controller ال‌جی می‌توانند پخش ویدئویی هوانورد خود را از طریق G5 در همان لحظه ببینند و هوانورد بدون سرنشین خود را با حرکت دادن اهرم روی کنترل هوشمند ال‌جی کنترل کنند.

مدیریت دوستان با Friends Manager

مدیریت دوستان تنها از طریق ال‌جی G5 میسر است. برنامه کاربردی Friends Manager یک برنامه کاربردی سرگرم‌کننده است که بهG5  امکان می‌دهد با کمترین زحمت و تلاش با دوستان ال‌جی در ارتباط باشد. برنامه Friends Manager به صورت خودکار دوستانی که در نزدیکی‌اش هستند را تشخیص می‌دهد و سریع و آسان در سه مرحله متصل می‌شود تا بیشتر دردسر جفت کردن دستگاه‌‌ها از بین برود.

عملکرد بیشتر، بازده بیشتر

ال‌جی G5 ابتکارات بسیار دیگری دارد که برای تحول در سبک زندگی موبایلی امروز طراحی شده است. مانند:

پردازنده کوالکوم Snapdragon 820

ال‌جی G5 مجهز به پردازنده پرقدرت و کارامد Snapdragon 820 است که امکانات پیشرفته‌ای مانند عملکرد 64 بیت، گرافیک Adreno 530 ، کوالکوم HexagonTM DSP کم‌مصرف و نیز پردازنده‌های سیگنال دوگانه تصویر کوالکوم Spectra 14 بیت، که برای ارائه تصاویری با وضوح بالا و کیفیت دوربین‌های حرفه‌ای DSLR و ذخیره انرژی بیشتر طراحی شده است، دارد. پردازنده Snapdragon 820 از یک مودم X12 LTE برخوردار است که از سرعت دانلود Category 12 حداکثر تا 600 مگابایت در ثانیه و سرعت آپ لینک Category 13 حداکثر تا 150 مگابایت در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با نسل قبلی پردازنده Snapdragon ، پیشرفته‌ترین ساختار سی.پی.یوهای شرکت فناوری‌های کوالکوم دوبرابر سرعت بیشتر و ذخیره انرژی بالاتر را میسر می‌کند. گرافیک Adreno 530 تا 40 درصد عملکرد گرافیک سریع‌تری نشان می‌دهد و تا 40 درصد بازده انرژی بیشتری در مقایسه با نسل قبلی خود دارد. همچنین، پردازنده Snapdragon 820 از ضبط 4K و پخش با کیفیتی که 4 برابر وضوح 1080p است پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند لحظات روزانه خود را با جزییات و وضوح خیره‌کننده ضبط و تماشا کنند. این پردازنده برای VR نیز بهینه شده است و پیکسل‌های باکیفیت و رنگ‌های واقعی و زنده‌ای را برای ایجاد نهایت تجربه VR برای کاربران G5 فراهم می‌کند.

aptX HD : صدای بی‌سیم های-فای 24 بیت

ال‌جی G5 به کدک پیشرفته aptX HD مجهز شده است. این کُدک صدای 24 بیت را از طریق بلوتوث پشتیبانی می‌کند و صدای واضح و غنی را با کمک اتصالات بی‌سیم، بدون هیچ گونه افت کیفیت، ارائه می‌دهد. وقتی با TONE Platinum ال‌جی جفت می‌شود، کاربران می‌توانند صدای های-فای را با کیفیت عالی تجربه کنند؛ صدایی که به طرز شگفت‌انگیزی نزدیک به صدای منبع اصلی است.

شارژ سریع کوالکوم با Quick Charge 3.0

ال‌جی G5 برای شارژ سریع Quick Charge 3.0 را ارائه می‌دهد. کوالکوم Quick Charge 3.0  با بهره‌گیری از یک الگوریتم هوشمند 27 درصد سرعت بیشتر و 45 درصد راندمان بالاتری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

فناوری برآورد مکان با انرژی کم (LPLE)

ال‌جی G5 به لطف برخورداری از فناوری Low Power Location Estimation (برآورد مکان با انرژی کم) عمر باتری بسیار خوبی دارد. این راهکار بازده باتری را با بهبود مصرف انرژی‌های مربوط به برنامه‌های کاربردی مکان‌محور تا 41.9 درصد افرایش می‌دهد.

جانو چو، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی الکترونیکس، گفت: «ال‌جی G5 جدید کاربران خود را تشویق می‌کند تا لذت حقیقی زندگی موبایلی را از نو کشف کنند. ال‌جی G5 و دوستان ال‌جی (LG Friends) نتیجه تلاش بسیاری از کارشناسان ال‌جی است که از خودشان می‌پرسند آیا هنوز هم امکان داشت که از این مبتکرتر و متمایزتر در زمینه تلفن هوشمند بود. من فکر می‌کنم وقتی مشتریان زمان کوتاهی را با ال‌جی G5 سپری کنند، پاسخ آنها یک بله طنین‌انداز خواهد بود.»

مشخصات اصلی ال‌جی G5:

  • تراشه: پردازنده کوالکوم Snapdragon™ 820
  • نمایشگر: 5.3 اینچ Quad HD IPS Quantum با 1440×2560 پیکسل و 554 پیکسل در اینچ
  • حافظه: 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا تا 2 ترابایت
  • دوربین: پشت استاندارد 16 مگاپیکسل و عریض 8 مگاپیکسل، جلو 8 مگاپیگسل
  • باتری: 2800 میلی‌آمپر (قابل تعویض)
  • سیستم‌عامل: اندروید 6 مارشملو
  • ابعاد: 4x 73.9 x 7.7 میلی‌متر
  • وزن: 159 گرم
  • شبکه: LTE / 3G / 2G
  • اتصالات: وای-فای، NFC، یواس‌بی نوع C،، بلوتوث 2
  • رنگ: نقره‌ای، تیتانیوم، طلایی، صورتی

مشخصات ممکن است بر حسب بازار متفاوت باشد.

۱۳ نظر

علی ۲ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

باطری جی۵ ۳۲۰۰ میلی امپر است.

amir ۲ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

به نظر من از نظر ظاهر افت داشته من جی فور دارم ومیتونم بگم زیباترین گوشی دنیاست یا چرم قهوه ای رنگ و از نظر طراحی عالیست اما الان اونقدر جی فایو به دلم ننشست توقع دیگه ای داشتم اماااا امکاناتش عالیه فقط ازتون می خوام شرایط مخصوصی برای ما دارندگان جی فور بگذارید تا بتونیم راحت تر جی فایو رو تهیه کنیم به عنوان طرفداران سرسخت ال جی که همیشه پرچمدارتون دستمونه شرایطی بگذارید که از جی فور به جی فایو مهاجرت ککنیم

حسام ۳ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

من از زمان ورود G2 تا الان هنوز ازش راضیم و این گوشی واقعا نظر منو جلب کرد
امیدوارم قیمتش واقعا خوب باشه که ارزش خرید داشته باشه

مهدی بابادوست ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

واقعاً بی نظیره امیدوارم قیمتش نجومی نباشه یا حداقل برای ما که فقط از ال جی استفاده میکنیم شرایطِ ویژه در نظر بگیرند

kaveh ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

سلام…دیگه وقتی اعلام کردین تا اخر فزوردین میاد..معلوم که کارهای جانبیش مونده…..جون من حداقل قیمتش بگید…من گوشیم فزوختم…میخوام ببینم پولم میرسه یا نه…

ال جی ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

کاوه جان،

هنوز قیمت مشخص نشده و در زمان عرضه اعلام میشود. کمی صبور باشید.

محمد ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام سعی کنید این گوشی را فقط در نمایندگیها عرضه کنید تا دست واسطه ها از ان کوتاه و وسایل جانبی آن را برندارند

محمد ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام آیا وسایل جانبی نامبرده شده همراه این گوشی است یا اینکه باید جداگانه آنرا خریداری کرد؟

سید امیرحسین ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

جداگانه باید تهیه کنید . ظاهرا قیمت این وسایل هم اعلام شده که میتونید با یه سرچ پیدا کنید.

سیدمحسن ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

سلام خسته نباشید.ببخشیدمیخواستم بدونم تاریخ ورودجی۵به بازارایران چه روزیه؟چون واقعالحظه شماری میکنم واسه اومدنش به بازارکه برم بگیرمش بااینکه خودم ایفون سیکس اس دارم

ال جی ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

سلام دوست عزیز،

متاسفانه از اعلام تاریخ دقیق معذوریم. اما به شما قول میدهیم خیلی زود طی ماه های آتی وارد بازار شود.

سیدمحسن ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

یعنی هنوز واردایران نشده؟پس چطورگذاشتن پیش خرید؟حتماهست که اینکاروکردن

سیدمحسن ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

یعنی توبازارایران هنوزواردنشده؟اگه اینجوره پس چطورگذاشتنش پیش خریدانلاین؟حتماهست که اینکاروکردن لطفاراهنمایم کنیدپیداکنم اگه شده هم۱دونه برام درخواست بدین میخوام اولین نفری باشم که درایران گرفته باشم

نظر دهید