۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

عاشق تماشای فیلم هستید؟ خودتان را آماده کنید

رک و راست بگوییم. تلویزیون خوب پول خوب هم می‌خواهد. اگر عاشق تماشای فیلم باشید، بی‌شک از متحمل شدن هزینه و در نهایت تماشای فیلم با بهترین کیفیت تصویر دریغ نخواهید کرد.

مخصوصاً اینکه اصلاً نمی‌شود از تلویزیون Super UHD ال‌جی با فناوری HDR plus Dolby Vision چشم برداشت و محو آن نشد. میزان عمیق‌تر سیاهی و روشنایی زیاد و همین طور فناوری HDR می‌تواند برنامه‌های تلویریونی شما را به چیزی مبدل کند که تا به حال ندیده‌اید.

مهم نیست چه فیلمی را می‌خواهید تماشا کنید! اگر می‌خواهید از لحظات تماشای فیلم لذت ببرید خودتان را برای آن مهیا کنید. با انجام نکات زیر می‌توانید عشق فیلم را تجربه کنید.

2016-april-article-2-1

اول از همه یادتان باشد که با دوستان قدیمی خود تماس بگیرید. با تلویزیون Super UHD ال‌جی، هر صندلی در خانه شما بهترین صندلی است. تنها کاری که باید بکنید این است که صندلی‌ها را با افرادی که دوستشان دارید پر کنید. بار دیگری که یک سریال را تماشا می‌کنید، سرگرمی را با دیگران به اشتراگ بگذارید. این را به عنوان فرصتی برای ارتباط مجدد با دوستان قدیمی خود در نظر بگیرید. نه تنها یخ شما را باز می‌کند بلکه خاطرات جدیدی می‌سازد که می‌توانید در آینده آنها را با دیگران سهیم شوید. مهم‌تر از همه اینکه تماشای فیلم در بهترین تلویزیون  4K LEDشما را اصلاً آزار نخواهد داد.

نکته دیگر این است که ورزش کنید! تلویزیون‌های Super UHD  ال‌جی می‌توانند پالتی از میلیاردها رنگ غنی را برای ارائه طبیعی‌ترین وزنده‌ترین تصویر ایجاد کنند. پس، این بهترین تلویزیون برای تماشای برنامه‌های زنده و خانوادگی و همین طور بازی‌ها است. از آنجا که اینگونه برنامه‌ها نیاز به تمرکز زیادی ندارند، بنابراین، شما می‌توانید هم ورزش یا نرمش کنید و هم برنامه مورد نظر خود را تماشا کنید. این نکته را رعایت کنید تا کمی تحرک داشته باشید و زیادی روی کاناپه لم ندهید.

2016-april-article-2-2

مسئله سوم این است که تنقلات را فراموش نکنید! فکر کنید در حال تماشای یک سریال درام هستید و در اوج هیجان بر لبه صندلی نشسته‌اید که ناگهان به فصل آخر می‌رسد و تمام می‌شود. آن وقت شما می‌مانید و کلی اندیشه و علامت سؤال از سرانجام چیزی که تماشا کرده‌اید. خوشبختانه، فصل بعدی را آماده کرده‌اید و می‌توانید به سرعت آن را پخش کنید. اما در این فاصله، چیزی که شما را سرگرم می‌کند متوقف کردن فیلم و غذا درست کردن است. پس، قبل از هر چیزظف اول از بابت ناهار یا شام خیال خودتان را راحت کنید و بعد تنقلات مورد نظرتان را آماده کنید و دوباره پای تلویزیون برگردید و فصل جدید را تماشا کنید.

۳ نظر

رضا ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

تلویزیونهای ۲۰۱۶ ال جی چه زمانی وارد ایران می شوند؟

حسين ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

مطابق رسم هرساله ال جی اول تابستان امسال

حسين ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

تصویر عالی به چهار عامل مهم بستگی دارد .
۱- کنتراست ، یعنی فاصله بین مشکی ترین و سفید درخشان ترین نقطه در تصویر ، از نظر تئوری و عملی فعلا تلوزیونهای OLED ال جی با پیکسهای فرعی سفید که با تحریک فسفر تولید نور سفید درخشان می نمایند برترین فن آوری موجود هستند .
دوم : میزان وضوح ، در حال حاضر تلوزیونهای UHD ال جی با بیش از ۳۳ میلیون پیکسل فرعی و ۸ میلیون پیکسل که هر پیکسل اصلی از چهار پیکسل فرعی سفید ، قرمز ،سبز و آبی می باشد بالاترین وضوح تصویری تلوزیونهای تجاری دنیا را دارد ( البته سامسونگ مدعی شده بود که تعداد پیکسل های اصلی تلوزیونهای OLED ال جی بجای ۸ میلیون حدود شش میلیون می باشد و ال جی در آگاهی های خود بدون نام بردن از تبلیغات منفی سامسونگ بر ۸ میلیون پیکسلی بودن تلوزیونهای UHD LED خود تاکید دارد )
سوم سرعت بروز رسانی در سیستم تلوزیونهای ۵۰ هرتز مانند ایران تصاویر در ثانیه ۲۵ بار و در استاندارد NTSC آمریکانسخه ۳.۵۸ یا ۶۰ هرتزی و نه NTSC ژاپن نسخع ۴.۴۳ یا ۵۰ هرتزی سرعت بروز رسانی ۳۰ فریم در ثانیه است در تلوزیونهای گرانقیمت و با کیفیت سرعت بروز رسانی بصورت مجازی افزایش و حتی فرکانس بروز رسانی تا ۱۶۰۰ هرتز می رسد یعنی در هر ثانیه تا ۸۰۰ تصویر که ۷۷۵ تایآنها بصورت مجازی تولید شده اند بر روی صفحه تلوزیون جان می گیرند و علاوه بر نرمی حرکات تصوید در صحنه های اکشن و مسابقات فوتبال شما واماندگی تصویر ( مانند بیضی شکل شدن توپ فوتبال در حرکت سریع ) را در تصویر مشاهده نمی نمائید .
چهار مین عامل غنای رنگ است در پنل های مرسوم یا ۸ بیتی تلوزیون شما قادر به تولیدکمی بیش از ۱۶ میلیون و هفتصد هزار تنوع خواهد بوددر پنل تلوزیونهای HDR یا ۱۰ بیتی تنوع رنگاهی تولید شده به بیش از ۲ میلیارد رنگ می رسد یهنی بیش از ۸۵% طیف های رنگی قابل مشاهده توسط تیزبین ترین انسانها حتما این تجربه را داشته اید که تصاویر چهره افراد و مناظر در عکسهای حرفه ای بیشتر به واقعیت نزدیکترند تا تثاویر مشاهده شده در تلوزیونهایی که تا کنون مشاهده کرده اید اما قطعا در تماشای تثاویر از تلوزیونهای HDR نزدیکی رنگها به طبیعت بیشتر از بهترین عکسهای تهیه شده با دوربین های حرفه ای است .
نتیجه گیری کلی اینکه تلوزیونهای HDR OLED UHD
ال جی نهایت تصویر ممکن را تولید و دراختیار شما قرار می دهد اما یک مشکل کلی و آن اینکه هزینه خرید این رده از تلوزیونها در سایزهایی که نهایت زیبائی تصویر را به شما ارائه می کنند ( ۷۵ اینچ به بالا ) معادل خرید یکدستگاه آپارتمان نقلی در تهران است پس اگر بودجه کافی ندارید فعلا باید به تلوزیونها با کیفیت خوب یک تا ۵ میلیونی ال جی بسنده کنیم و منتظر باشیم با افزایش تولید این تلوزیونهادر آینده با قیمتی ارزانتر این دستگاهها را خریداری کنیم بخاطر داشته باشید قیمت یکدستگاه تلوزیون ۱۸ اینچ سونی بدون هر گونه ورودی و خروجی و بدون کنترل با کانال و ولوم های چرخان که فقط با استاندار پخش سکام ۳ ب یا همان بی جی کار می کرد و حتی سیستم پال را نیز پشتیبانی نمی کرد در سال ۱۳۵۳ ( اولین سال پخش تصاویر رنگی در ایران همزمان با مسابقات آسیائی تهران ) ۱۸ هزار تومان قیمت داشت که با آن می توانستید یک اتومبیل پیکان مدل بالا خریداری کنید و امروز هزینه خرید یکدستگاه تلوزیون OLED ال جی در سایز ۵۵ اینچ با تمامی امکانات از هزینه خرید یک پراید مدل پائین ۱۰ ساله نیز کمتر است برای تلوزیون های LED UHD کمتر از نصف آن

نظر دهید