۱۳ خرداد ۱۳۹۵

اینورتر؛ مدیر انرژی خانه شما

دستگاه تهویه مطبوع هوای ال‌جی با موتور اینورتر انرژی خانه شما را مدیریت می‌کند.

 به گفته علی طباطبایی، از کارشناسان سیستم‌های تهویه مطبوع، اینورتر به زبان ساده یک کیت الکترونیکی است که سر راه کمپرسور قرار می‌گیرد و باعث می‌شود کمپرسور به صورت دور متغییر کار کند. وی می‌گوید: در کمپرسورهای قدیمی وقتی دما را مثلا روی 22 درجه تنظیم می‌کردیم، موتور با تمام توان کار کرده و هنگامی که دمای محیط به 22 درجه می‌رسید، خاموش می‌شد و اجازه می‌داد دما افزایش یابد. به این ترتیب، حجم بالایی از انرژی هدر می‌رفت. در تکنولوژی اینورتر، هنگامی که دما به درجه تنظیم شده رسید، بجای خاموش شدن، دور موتور کاهش می‌یابد و دما را ثابت نگه می دارد. در نتیجه، صرفه جویی بزرگی در مصرف انرژی صورت می‌گیرد.

البته همه داستان این نیست. در سیستم‌های جدید تهویه مطبوع، تکنولوژی اینورتر موجب شده شروع کار کمپرسور در دور پایین صورت بگیرد و به تدریج دور افزایش یابد. به این ترتیب، با فشار ضربه ای استارت و اتلاف انرژی روبرو نیستیم. به علاوه، شیرهای انبساطی در مسیر کمپرسور تعبیه شده که در مصرف برق اولیه صرفه جویی می‌کنند. اما، ویژگی ضد اتلاف انرژی اینورتر زمانی که دمای محیط به درجه تنظیم شده رسید، خود را نشان می دهد. کاهش دور موتور باعث می شود تا به عنوان مثال یک دستگاه 24 هزار که بین 9 تا 10 آمپر مصرف برق دارد، به سطح مصرف خیره کننده 3 الی 4 آمپر برسد. جالب است بدانید، میزان مصرف کولر آبی 7 هزار در حالت دور بالا (که خنک کنندگی بسیار کمتری از سیستم های تهویه مطبوع دارد) حدود 7 آمپر است.

02

۱ نظر

حسین ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ پاسخ

دو دستگاه تایتان تروپیکال اینورتر ۲۴۰۰۰ واسه خوزستان میخوام ازکجا بگیرم لطفا درصورت امکان راهنمایی فرمایید باسپاس ازلطف شما

نظر دهید