۲۴ تیر ۱۳۹۵

سیاست LG Display برای آینده: تداوم در کسب‌وکار LCD، افزایش سرمایه‌گذاری در OLED              

هان سانگ-بئوم، نایب رئیس شرکت LG Display، اعلام کرد که می‌خواهد رقابت در زمینه کسب‌وکار نمایشگر کریستال مایع یا همان LCD را تقویت کند.

با اینکه رقبایی نظیر سامسونگ و شرکت‌های ژاپنی در حال کاهش حجم کسب‌وکار LCD هستند و به دلیل وجود رقبای چینی در حال رشد، به سمت OLED یا دیود ارگانیک ساطع‌کننده نور گرایش دارند، اما شرکت LG Display همچنان بر راهبردهای خود بر روی این فناوری تأکید دارد.

آقای هان در کنفرانس مدیرعاملان این شرکت که در پاجوی استان گئونگی برگزار شد، گفت: «با شدت گرفتن رقابت در صنعت LCD، وضعیت بازار سخت می‌شود. با این حال، LG Display از قدرت و بُرد خود در این رقابت اطمینان دارد زیرا هنوز بهترین فناوری‌های دنیا و بالاترین سوددهی را دارد.» در مورد اینکه رقبای چینی به تازگی در بخش LCDهای بزرگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، آقای هان اذعان داشت: «ما هنوز در حال بررسی هستیم که در مورد نسل 10.5 سرمایه‌گذاری انجام شود یا خیر. ما فعالانه در حال تحقیق و توسعه برای بالاتر بردن رقابت LCD هستیم.»

به گفته هان، شرکت LG Display سودهای حاصله از کسب‌وکار LCD را دوباره در بخش OLED سرمایه‌گذاری می‌کند تا خود را برای آینده مهیا نماید. کسب‌وکار OLED این شرکت، که به عنوان موتور رشد جدیدی ترویج می‌شود، کمتر از 10 درصد از کل فروش را به خود اختصاص می‌دهد. وی افزود: «کسب‌وکار OLED و LCD تا سال 2019 و 2020 به تعادل خواهد رسید. ما کسب‌وکار خود را به بازار OLED پلاستیکی کوچک و متوسط که شامل تلفن هوشمند، ماشین و بازار تلویزیون‌های بزرگ می‌شود توسعه می‌دهیم.»

وی در ادامه چنین گفت: «مهم نیست چقدر انجام این کار سخت است. شرکت LG Display تصمیم دارد چشم‌انداز بازار را با OLED تغییر دهد. ما پایگاهی برای ترویج تلویزیون OLED و OLED پلاستیکی تأسیس خواهیم کرد زیرا دو موتور بزرگ رشد برای سه سال آتیِ مختوم به 2018 است. همچنین، راهبردهای رشد برای آینده را با ترکیب آنها با کسب‌وکارهای جدید پایه‌ریزی خواهیم کرد.»

۱ نظر

حسين ۲۴ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

قطعا بازار تلوزیون در سالهای آتی گرمتر خواهد شد کاهش قیمت تلوزیون درسالهای اخیر و نو آوریهای جدید باعث شده در دید اکثر خانواده ها تلوزیون از جرکه لوازم خانگی بادوام خارج و در یک بازه ۵ تا ۷ ساله نسبت به خرید تلوزیون جدید اقدام نمایند قطعا آینده تلوزیونهای OLED در انحصار ال جی باقی می ماند زیرا با سرمایه گذاری سنگین و افزایش تولید قیمت تمام شده را به کف رسانده اما آینده تلوزیون جهانی مبتنی بر تلوزیونهای LCD با نور پس زمینه ال ای دی است با این تفاوت که بجای صفحات پلاستیکی سفید برای توزیع نور حاشیه ای از صفحات بسیار نازک پوشیده شده ب ذرات نانو کریستال شیشه که قابلیت انعکاس نور بمراتب بالاتری دارند استفاده و امکان ساحت تلوزیونهای بسیار باریک مانند OLED با صفحات پر نور تر از تلوزیونهای فعلی و نور سفید درخشان از تلوزیونهای فعلی با وزنی بسیار سبکترو قیمت تمام شده ارزانتر از امروز روانه بازار خواهند شد البته کیفیت نهایی تصویر این تلوزیونها با توجه به پابرجا بودن مشکل فرار نور پس زمینه تلوزیونهای LCD به پای تلوزیونهای OLED نخواهد رسید اما با توجه به تفاوت قیمت این دو فناوری هریک از آنها مشتریان خاص خود را خواهند داشت و آنچه که مسلم است با خرید شرکت شارپ توسط فاکسکان چین و توقف تولید پنل تلوزیون در شرکت پاناسونیک و با توجه به اینکه سامسونگ و ال جی تولید پنل های خود را جهت کاهش قیمت به چین منتقل نموده اند در آینده نزدیک تولید پنل با برندهای جهانی در انحصار چین خواهد بود و قطعا ال جی در آمریکا ، اروپا و ژاپن رقیبی نخواهد داشت و این چینی ها هستند که در آینده نزدیک رقیب ال جی خواهند بود تا سه سال پیش بسیاری نام TCL را نشنیده بودن اما امروز پنجمین تولید کننده بزرگ تلوزیون دنیاست و رفته رفته نام بزرگان این صنعت نه تنها در دنیا بلکه در کشور خودشان هم فراموش میشود امروزه دیگر کسی RCA که ۶۵ سال پیش تلوزیون رنگی را در مقیاس تجاری روانه بازار کرد نمی شناسد و شرکت لوه اپتا ی آلمان و یا تلفنکن مبدل استاندارد پخش پال ، شاب لورنس ایتالیا و … پس آینده نگری ال جی در این زمینه کاملا توجیه پذیر است اگر هم اکنون سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کار و رقابت با غولهای چینی نکند فردا قافیه را به آنها خواهد باخت .

نظر دهید