۲۳ تیر ۱۳۹۵

لباس شستن را به کودکان آموزش دهید

موضوع تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین سن برای آموزش نحوه شست‌وشوی لباس با ماشین لباسشویی ال‌جی به میزان زیادی به خود فرزند شما بستگی دارد.

برخی از والدین از زمانی که کودکانشان نوپا هستند و هنوز از پوشک استفاده می‌کنند آموزش را شروع می‌کنند. والدین دیگر شیوه‌های انجام این کار را در زمان نوجوانی آغاز می‌کنند. سن مناسب یا غیرمناسبی برای آموزش لباس شستن به کودکان وجود ندارد.

این امر به بلوغ کودک شما و نحوه مسئولیت‌پذیری آنها دارد. علاوه بر این، شما لازم نیست تمام جزییات شست‌وشوی لباس با ماشین لباسشویی را یک شبه به آنها آموزش دهید؛ مگر اینکه قرار باشد فردای آن روز به دانشگاه بروند و به مدت طولانی از شما دور باشند و شما فراموش کرده باشید وقتی کوچک‌تر بودند به آنها آموزش دهید.

  1. آنها را باید از سنین پایین درگیر این مسئله کنید. بیشتر کودکان 5 تا 6 ساله عاشق کمک کردن به شما در شست‌وشوی لباس هستند. این بهترین سن برای وادار کردن آنها به کمک کردن در زمان بارگذاری لباس در ماشین لباسشویی و اجرای برنامه‌های شست‌وشو است.
  2. به آنها یاد بدهید چطور لباس‌ها را طبقه‌بندی کنند. وقتی کودک شما 7 یا 8 ساله است، به او نشان دهید چطور لباس‌ها را دسته‌بندی کند. آنها را مجبور کنید که لباس‌‎های خودشان را جدا کرده و این مهارت را تمرین کنند تا زمانی که خوب در این کار ماهر شوند. یادتان باشد که به آنها یاد بدهید جیب‌ها را چک کنند و لباس‌ها یا آیتم‌هایی که نیاز به پشت‌به‌رو شدن دارند را بشناسند.
  3. به آنها نشان دهید که چطور از ماشین لباسشویی استفاده کنند. یک کودک هشت ساله کاملاً می‌تواند برنامه‌های شست‌وشو را انتخاب کند و مواد شوینده و دیگر محصولات شست‌وشو را خودشان به تنهایی اضافه کنند. البته، نظارت بزرگترها برای اطمینان از استفاده میزان صحیح مواد و انتخاب برنامه مناسب همیشه لازم است؛ اما این تا زمانی است که خودتان قانع شوید که کودک شما در این کار کاملاً مهارت کسب کرده باشد.
  4. به آنها یاد بدهید چطور لباس‌هایشان را آویزان و تا کنند. شاید لازم باشد برای آنها راهنمای تا کردن لباس را روی دیوار نصب کنید.

به آنها یاد بدهید که چطور لکه‌ها را از بین ببرند و لباس‌ها را با دست بشویند. بهترین سن برای یادگیری این مهارت بین 11 تا 13 سالگیست.

-kids-needs-chores-

اگر این مراحل را دنبال کنید و به کودک خود نحوه شست‌وشوی لباس را بیاموزید، تا زمانی که 13 ساله شوند خودشان به راحتی می‌توانند لباس‌ها را بشویند. بیشتر نوجوانان از اینکه آزادی به آنها داده شود و کاری را خودشان به تنهایی انجام دهند خیلی خوشحال می‌شوند. علاوه بر این، والدین دیگر لازم نیست لباس‌هایی که خود فرزند کف اتاق خوابش ریخته را جمع کنند و بشویند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید