۱۱ مرداد ۱۳۹۵

همه تلویزیون‌های OLED ال‌جی در بازار ایران

وقتی می‌دانید که قرار است تلویزیون OLED ال‌جی دنیا را متحول کند و اتقلابی عظیم در صنعت نمایش ایجاد کند، بهتر است شما هم سوار بر قافله فناوری شوید و از این پدیده هیجان‌انگیز استقبال کنید.

در حال حاضر 5 مدل از تلویزیون‌های OLED ال‌جی از نوع منحنی به بازار ایران راه یافته است و به طور رسمی در نمایندگی‌های ال‌جی-گلدیران در ابعاد و اندازه‌های 65 و 55 اینچ به فروش می‌رسد.

  • مدل EG92000GI در ابعاد 55 اینچ
  • مدل EG960T در ابعاد 65 اینچ
  • مدل EC93000GI در ابعاد 55 اینچ
  • مدل EC970T در ابعاد 65 اینچ
  • مدل EA9700 در ابعاد 55 اینچ

 OLED  سرواژه عبارت Organic Light Emitting Diode یا دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور است. از زمان مرگ پلاسما، دیودهای ساطع‌کننده نور به عنوان روش برتر در ارائه تصویر در تلویزیون‌های صفحه‌تخت شناخته می‌شدند و به زبان ساده، یک دیود ساطع‌کننده نور یک منبع الکتریکی نور خیلی ریز است. بخش ارگانیک در OLED یعنی نوری که توسط دیودها منتشر می‌شود از ترکیبی ارگانیک تهیه شده است. ترکیب ارگانیک به هر ترکیب شیمیایی گفته می‌شود که حاوی کربن باشد.

دو تا از مهم‌ترین جنبه‌های بازتولید تصویر میزان کنتراست (تفاوت بین سفیدترین و سیاه‌ترین نقطه تصویر) و زمان پاسخدهی (سرعت خاموش یا روشن شدن OLEDها یا تغییر از رنگی به رنگ دیگر) با صفحه‌نمایش‌های OLED بسیار بهتر ارائه می‌شود.

lg-oled-tv-smart-tv

OLEDها از خود نور تولید می‌کنند به همین علت نیاز به نوردهی پشت ندارند. بنابراین، وقتی بار الکتریکی دریافت نمی‌کنند واقعاً سیاه هستند. روشنایی ذاتی OLED نیز موجب می‌شو که صفحه‌‌نمایش OLED بتواند کنتراست قوی را ایجاد کند. برخی سازندگان OLED سرعت پاسخدهی یک OLED را یکهزار برابر سریع‌تر از فناوری‌های تلویزیون متداول تخمین زده‌اند.

همه ما می‌دانیم که تلویزیون‌های LED روزبه‌روز با استقبال کمتری مواجه می‌شوند و عموماً به دلیل اینکه وقتی روبه‌روی تلویزیون نمی‌نشینند تصویر خوبی دریافت نمی‌کنند رضایت‌بخش نیستند. اما  OLEDها زاویه دید وسیعی دارند؛ به طوری که روشنایی حفظ می‌شود و رنگ‌ها دست‌نخورده و بدون تغییر باقی می‌مانند.

OLED  تجربه مشاهده بسیار رضایت‌بخشی القا می‌کند و ما انتظار داریم کاربرد این نمایشگر را برای تلویزیون‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال و غیره ببینیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید