۳۰ مرداد ۱۳۹۵

کالبدشکافی ال‌جی G5

حس می‌کنید برای تجربه ماژولار در یک تلفن هوشمند آماده‌اید؟ خب، باید بگوییم تنها شما نیستید!

واکنش‌های شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی موبایل بسیار شاخص بود و این ایده برای آنهایی که عاشق گجت‌ها هستند بسیار جذاب است. با اینکه هنوز راه بسیار درازی در پیش داریم که یک تلفن به روبات مبدل شود اما عصر ماژولار درست پیش روی ماست؛ البته، تازه متولد شده و جای تحول دارد.

اگر کنجکاوید که ساختمان درونی تلفن هوشمند ماژولار ال‌جی، G5، چگونه است، اینجا درست همان جایی است که باید می‌آمدید!

طراحی ال‌جی G5 به گونه‌‌ای است که دسترسی آسان به قطعات داخلی را برای تعمیر سریع و راحت میسر می‌سازد. بدنه اصلی ال‌جی G5 و قاب فلزی تنها با یک جفت پیچ به هم متصل هستند. قاب میانی و صفحه مدار هم فقط با 6 پیچ به هم وصل شده‌اند. ال‌جی G5 از همان ابتدا طوری طراحی شده است که به راحتی قطعات آن از هم جدا شود. تلفن‌های هوشمند متداول از قطعات لحیم‌شده یا جوش‌خورده استفاده می‌کنند زیرا ارزان‌تر است و اتصالات قوی‌تر هستند. اما قطعات لحیم‌شده و جوش‌خورده به راحتی از هم جدا نمی‌شوند؛ حتی برای افراد حرفه‌ای که خدمات و تعمیرات موبایل انجام می‌دهند نیز کار دشواری است.

LG-G5-분해-촬영_-2-1024x860

مغز نهفته در این گوشی هوشمند، کوالکوم Snapdragon 820، هنگامی که صفحه مدار اصلی جدا و قاب محافظ برداشته می‌شود، به راحتی قابل مشاهده است. این پردازنده کنار رام 32 گیگابایت UFS می‌نشیند که خیلی سریع‌تر از کارت‌های EMMC و SD می‌خواند و می‌نویسد.

G5PIC01-1024x735

چیزی که هنگام جدا کردن قطعات G5 بسیار قابل توجه است دو دوربین پشت و دوربین جلوی این تلفن هوشمند است.

G5PIC02-1024x804

دوربین پشت 16 مگاپیکسل زاویه دید 78 درجه دارد. در قسمت راست دوربین قابلیت OIS را می‌بینید که تکان‌های دوربین را برای ثبت عکس‌های باکیفیت در شرایط کم‌نور برطرف می‌کند. دوربین کناری 8 مگاپیکسل زاویه دید عریض 135 درجه دارد که وسیع‌تر از چشم انسان است. با این لنز، شما می‌توانید 70 درصد اطلاعات محیطی بیشتری نسبت به تلفن هوشمندی که دوربین معمولی دارد از یک نقطه مشخص و یکسان ببینید.

G5PIC03-1024x565

حسگر اسکن اثر انگشت در قسمت وسط، درست زیر لنزهای دوربین دوتایی، تعبیه شده که بهترین مکان برای قرار گرفتن انگشت سبابه در هنگام استفاده از این تلفن هوشمند است.

LG-G5-분해-촬영_-6-1024x526

شیشه قوس سه‌بعدی را از قاب جدا کنید و آن را از کناره‌ها ببنید. انحنای ملایم شیشه را در قسمت بالا ببینید که چطور به ال‌جی G5 ظاهری شیک و خاص می‌دهد.

LG-G5-분해-촬영_-7-1024x630

ال‌جی G5 با طراحی ماژولار و منحصربه‌فردش در کنگره جهانی موبایل به عنوان اوج ابتکار در طراحی تلفن هوشمند شناخته شد. فقط زمان است که به شما می‌گوید تلفن هوشمند چطور متحول می‌شود اما بر اساس واکنش‌های اولیه، به راحتی می‌توان گفت که ماژولار بودن تا مدت زمان درازی با ما خواهد بود.

۲ نظر

ali ۱۴ مهر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام ممنون از سایت و خیلی مطالب و تصاویر خوب بود

مهدی ۲۰ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

اصلا از الجی بخاطر سایه افتادن رو صفحه نمایش گوشیش راضی نیستم دوستام میگفتن الجی نخر ولی حیف کلی پولمو ریختم بیرون

نظر دهید