۰۷ مرداد ۱۳۹۵

2 هزارمیلیارد وون سرمایه‌گذاری بیشتر LG Display با اطمینان از OLEDها

شرکت LG Display بر روی OLEDهای پلاستیکی خود در کارخانه گئونگ‌جی 2 هزارمیلیارد وونِ دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند. این میزان معادل 15.7 درصد از کل سرمایه شرکت LG Display است.

شرکت LG Display دیروز در جلسه عمومی هیئت مدیرانش اعلام کرد که تصمیم دارد 1.99 هزارمیلیارد وون (معادل 1.73 میلیارد دلار امریکا) در ساخت خط تولید نسل ششم POLED در کارخانه پاجو سرمایه‌گذاری نماید و ظرفیت تولید ماهانه را به 15 هزار دستگاه برساند. POLEDها به عنوان ماده اصلی برای نمایشگرهای منعطف مانند نمایشگرهای خم‌شدنی، لول‌شدنی و تاشو ارزیابی می‌شود. در این لحظه، شرکت Samsung Display در بازار POLED توانسته 97 درصد از بازار را به چنگ آورد.

مرکز تحقیقاتی IHS پیش‌‎بینی می‌کند که بازار OLED  پلاستیکی تا سال 2020 بیش از 7 برابر می‌شود و از 59 میلیون دستگاه در امسال به 416 میلیون دستگاه خواهد رسید. گفته می‌شود POLEDها که بیشتر در محصولات موبایلی سامسونگ استفاده می‌شود، سال آینده در آیفون بعدی نیز به کار رود. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری سازندگان بر روی این پنل بیشتر خواهد شد. در نتیجه، شرکت LG Display از سال گذشته سرمایه‌گذاری هنگفتی در POLEDها کرده است.

شرکت LG Display از 50 درصد بودجه سرمایه‌گذاری تسهیلات خود در سال 2016 که 4.5 هزارمیلیارد وون (معادل 3.91 میلیارد دلار امریکا) است برای سرمایه‌گذاری OLED با تمرکز بر POLED استفاده خواهد کرد. سال گذشته، شرکت LG Display در خط تولید نسل ششم POLED یا E5 در کارخانه گامی، واقع در استان گئونگ‌سانگ شمالی، سرمایه‌گذاری کرده است.

با تجهیزاتی که اخیراً به کار رفته است، سرمایه‌گذاری یک هزارمیلیارد وونی بر روی E5 یک پیشرفت ملایم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید انبوه در سال 2017 است. حجم تولید E5 در حدود 3 میلیون دستگاه است.

2 هزار میلیارد وون (معادل 1.73 میلیارد دلار امریکا) سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی E6 حجم سرمایه‌گذاری POLED که نهایی شده را از 3 هزار میلیارد وون فراتر خواهد برد. اگر تولید POLED در سال 2018 علاوه بر آنهایی که در کارخانه گامی هستند به طور گسترده آغاز شود، انتظار می‌رود شرکت LG Display برای توسعه کسب‌وکار POLED تلفن هوشمند پایه‌گذاری کند.

علاوه بر این سرمایه‌گذاری، شرکت LG Display محصولات موبایل خود نظیر ساعت‌های هوشمند را از طریق خط تولید POLED نسل 4.5 یا E2 تولید می‌کند و ماهانه ظرفیت تولیدی معادل 14 هزار دستگاه دارد. در همین راستا، وقتی E6 در سال 2018 شروع به فعالیت کند، حجم کلی تولید در شرکت LG Display به 7 تا 8 میلیون دستگاه در کل خط تولیدهای E6، E2 و E5 خواهد رسید. این سه خط تولید سالانه 80 تا 90 میلیون دستگاه را تولید خواهد کرد.

همچنین، این شرکت رقابت OLED خود را با سرمایه‌گذاری 10 هزارمیلیارد وونی (معادل 8.69 میلیارد دلار امریکا) در کارخانه P10 پاجو نیز افزایش خواهد داد. کارخانه P10 اکنون در حال ساخت است و از سال 2018 کار خود را آغاز خواهد کرد. این کارخانه شامل دو خط تولید OLED بزرگ برای تلویزیون و POLED می‌شود.

با افزودن خط تولید P10، حجم POLEDهای شرکت LG Display به 100 میلیون دستگاه بعد از سال 2018 خواهد رسید.

از طرف دیگر، شرکت LG Display اعلام کرد که فروشش 5.85 میلیارد وون (معادل 5.09 میلیون دلار امریکا) و سود اجرایی آن 44.3 میلیارد وون  (معادل 38.5 میلیون دلار امریکا) بوده است. افت قیمت پنل‌های LCD منجر به کاهش 90.9 درصدی سود اجرایی نسبت به سال‌های قبل شده است اما خوشبختانه، این شرکت به خط قرمز نرسیده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید