۱۴ مرداد ۱۳۹۵

G6 ال‌جی به ایران آمد

تلویزیون LG SIGNATURE OLED مدل G6 وارد بازار ایران شده است و در نمایندگی‌های ال‌جی-گلدیران به فروش می‌رسد.

بعد از ماه‌ها انتظار،  شرکت ال‌جی  با همکاری شرکت گلدیران نسل جدید تلویزیون  سری LG SIGNATURE  خود را با نام G6  معرفی کرد. این مراسم که در دفتر مرکزی گلدیران برگزار شد با حضور تعدادی از اصحاب رسانه،  مدیران شرکت ال‌جی و مدیران گلدیران همراه بود و در آن ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته تلویزیون‌های هوشمند از جمله به کار گیری فناوری DVBT2 به نمایش در آمد. همچنین تمام افراد حاضر در مراسم توانستند علاوه بر مشاهده ی کیفیت تصویر فوق العاده و طراحی فوق باریک و مدرن این تلویزیون با جدید ترین محصول بخش صوتی به نام ARX8 نیز آشنا شوند.

نسل جدید تلویزیون های ال جی با معرفی G6

تلویزیون جدید OLED G6 شرکت ال جی که از سری OLED 4K این کمپانی  محسوب می شود جایزه بهترین نوآوری نمایشگاه 2016  CES را از آن خود کرد. مدل G6  یک تلویزیون  OLED 4K فوق پیشرفته است که ویژگی های بی نظیری مانند رنگ مشکی مطلق در تصویر، نمایش رنگ های تمام عیار و طراحی مبتکرانه ای را داراست. کیفیت تصویر فوق العاده این تلویزیون از طریق تکنولوژی HDR Super امکان پذیر شده است. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل هوشمند و  بسیار مدرن WebOs 3.0  است که در حال حاضر آخرین نسخه به کار رفته در تلویزیون های هوشمند ال‌جی محسوب می شود.

هم چنین تلویزیون OLED  قادر است حتی کوچک ترین جزییات را پردازش کند، حتی جزییات کوچک نورانی که در مکانی تاریک پراکنده اند.  بر خلاف سیستم پردازش نور  LCD ، مشکی مطلقی که در OLED ارائه می‌شود باعث نمایش رنگها به درستی و بدون noise خواهد شد. فناوری درخشندگی بی‌نهایت (ULTRA Luminance) ال‌جی، کنتراست بین نقاط تاریک و روشن را تا بیشترین حد ممکن افزایش می‌دهد تا تصاویر واضحی را به شما ارائه دهد و این در حالی است که افزایش دهنده کنتراست تصویر،  با جدا کردن اشیا از رنگ پس زمینه، تصویری با کنتراست و عمق بیشتری را به شما نمایش می دهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون OLED  ال جی نسبت به بقیه تلویزیون‌ها این است که در فناوری OLED هر پیکسل مستقلا خاموش و روشن می شود، به طوری که بر خلاف نمایشگرهای LCD که نوردهی پشت LED به طور موضعی بخشی از یک صفحه را تاریک می‌کرد، هر پیکسل در پنل OLED می‌تواند به طور مستقل روشن و خاموش شود. در نتیجه، تلویزیون‌های OLED رنگ‌های زنده، واضح و جزییات سایه را حتی وقتی سوژه‌های روشن مستقیماً کنار فضاهای سیاه و تاریک قرار دارند نمایش می دهند. به همین دلیل تلویزیون های OLED مناسب ترین گزینه برای نمایش تصاویر با فناوری HDR هستند.

IMG_6039

فناوری  HDR

یکی از برترین فناوری‌های جدید صنعت تلویزیون نمایش تصاویری با کیفیت HDR  است. این فناوری محدودیت‎های موجود در سیگنال‎های ویدیویی قدیمی‎تر را کنار زده و اطلاعاتی در مورد میزان روشنایی و رنگ را در طیف گسترده‎تری فراهم می‎سازد. نمایشگرهایی که قادر به پشتیبانی از HDR هستند می‎توانند این اطلاعات را خوانده و تصویری را که در محدوده گسترده‎تری از رنگ و میزان روشنایی ساخته شده را نمایش دهند. در حال حاضر بازار فعلی دو نوع فرمت HDR را پشتیبانی می‌کند. فرمت رایج بازار با اسم HDR10 و فرمت دیگر به اسم  Dolby Vision، که هر دوی این فرمت ها توسط شرکت UHD Alliance تایید شده است. البته نمایش این فرمت ها نیازمند تلویزیونی است که بتواند آن را رمز گشایی و اجرا کند. تلویزیون‌های OLED و SUPER UHD  سال 2016 ال‌جی جزو محصولات اختصاصی این شرکت هستند که می توانند هر دو نوع فرمت HDR را پشتیبانی ‌کنند که در حال حاضر توسط استودیوهای بزرگ استفاده می‌شود و در سطح جهانی بسیار شناخته شده است.

خارج از بحث سازگاری، تلویزیون‌های OLED ال‌جی، فرمت HDR متنوع‌تر، پردازشی عمیق‌تر ،مشکی مطلق و درخشندگی بیشتری را ارائه می‌دهند. این انطباق پذیری باعث می‌شود تجربه تصویر  OLED HDR کامل‌تر شود. امسال نیز شرکت ال‌جی با شروع ساخت مدل‌های بیشتری از تلویزیون‌های HDR شامل خط تولید تلویزیون‌های OLED  و SUPER UHD توانسته است قابلیت HDR مربوط به تلویزیون‌های این شرکت را گسترش دهد. استاندارد Ultra HD Premium تنها به  تلویزیون‌هایی با وضوح تصویر فوق‌العاده، HDR، درخشندگی بالا، لایه‌های مشکی متفاوت، طیف رنگ بالا و کیفیت صدای خوب در کنار دیگر معیارها تعلق می‌گیرد. کیفیت HDR  توانایی یک تلویزیون را برای نمایش تفاوت بین سفیدِ سفید تا سیاهِ سیاه گسترش می‌دهد. بخاطر همین امر هر صحنه از یک فیلم HDR با جزئیات بسیار بیشتری به نمایش درمی‌آید.

بدین صورت ال‌جی با در اختیار داشتن عنوان تنها شرکت تولید کننده تلویزیون با پشتیبانی از دو استاندارد HDR به اسم HDR 10 و Dolby VisionTM، راه را برای تجربه‌ای خلاقانه و بهتر در تماشای تلویزیون در سال‌های آتی هموار کرده است.

IMG_6093

طراحی بی نظیر

تلویزیون OLED G6 ال جی اولین نمایشگری است که به زیبایی، طراحی منحصر به فرد ” تصویر روی شیشه” را به نمایش می‌گذارند. پنل این تلویزیون تنها 2.57 میلی‌متر ضخامت دارد که با یک شیشه محافظ باریک پوشیده شده است. ضخامت این تلویزیون در مجموع تنها به اندازه 4 کارت اعتباری بهم چسبیده است. پنل شیشه‌ای باریک پایین تلویزیون که در بردارنده مدارهای الکترونیکی است، چه در حالت خاموش چه در حالت روشن زیبا به نظر می‌رسد. این محصول کاملا با طراحی مدرن و هنری هماهنگ است و به راحتی می توانید آن را در هر دکوراسیونی بگذارید. علاوه بر تلویزیون LG OLED G6 بقیه تلویزیون های OLED 4K ال‌جی هم، دارای طراحی باریک و ویژگی صفحه نمایش سینمایی هستند که به شما اجازه می‌دهد از هر زاویه ای به تماشای تصویر فوق العاه این تلویزیون ها بنشینید.

صدای فراگیر

در راستای همکاری با کمپانی پیشگام در عرصه صوتی هارمان کاردن (harman/kardon ) بلندگوی خطی در جلوی تلویزیون OLED LG طراحی شده که صدایی کاملا واضح ،شفاف و بدون هیچ گونه اعوجاجی تولید می‌کند. برای تقویت بیشتر قدرت بلندگوها سیستم بلندگوی خطی به یک ووفر اضافه مجهز شده است. تلویزیون OLED با یک بلندگو با قابلیت جابجایی ادغام شده که می تواند به عنوان یک پایه کار کند. این در حالی است که با چرخش پایه به پشت تلویزیون، می توانید تلویزیون را به دیوار هم متصل کنید.

IMG_6146

فناوری DVB-T2

استاندارد DVB-T یکی از موفق‌ترین استانداردهای تلویزیون دیجیتال است که در سال 1995 منتشر شد. تحقیقات در زمینه تکنولوژی‌های ارسال به خصوص در ارتباط با استفاده بهینه از طیف فرکانسی توسط گروه DVB منجر به معرفی نسخه جدیدی از استاندارد DVB-T به نام DVB-T2 شد. از ویژگی‌های مهم این استاندارد، ایجاد قابلیت افزایش ظرفیت مالتی پلکس تلویزیون دیجیتال زمینی است،  به طوری که در مقایسه با  DVB-T این استاندارد جدید با آنتن‌های موجود حداقل 30 درصد ظرفیت ارسال را افزایش می‌دهد.

استاندارد DVB-T2 برای افزایش ظرفیت ارسال و بهبود پایداری سیگنال، آخرین پیشرفت‌هایی که در تکنیک‌های حفاظت از خطا و مدولاسیون حاصل شده است، را به کار می‌گیرد.  در این راستا،  تغییراتی جزئی در لایه فیزیکی،  پیکره بندی شبکه و بهینه سازی تطبیق ویژگی‌های انتشار کانال‌های فرکانسی ایجاد شده است.

در حال حاضر تنها تلویزیون‌های ال جی با ضمانت نامه گلدیران مجهز به فناوری DVB-T2 هستند که امکان بهره مندی از تصویر با کیفیت و وضوح بالا یعنی HDR را فراهم می کند چیزی که در نسخه یک این استاندارد فراهم نبود، و هیچ محصول رقیب دیگری تا کنون تولید نشده که بتواند از این فناوری پشتیبانی کند.

ضمن آنکه پخش تلویزیونی داخل ایران در آینده نه چندان دور فقط از طریق DVB-T2 خواهد بود و صدا‌و‌سیمای ایران در حال تغییر تکنولوژی می باشند.  بدون شک در آینده فقط تلویزیون های LG امکان نمایش بدون هیچ دستگاه واسطی را خواهند  داشت.

محصول جدید بخش صوتی

برای آن دسته از کسانی که می‌خواهند موسیقی را همراه با حجم بالای صدا و تفکیک بشنوند، ARX8 میتواند با 2 ساب ووفر قدرتمند و قدرت صدای 1600 واتی و تفکیک صدای بالا این نیاز مشتریان را در هنگام پخش فیلم و موسیقی بر آورده کند. قابلیت بلوتوث این دستگاه این امکان را به شما میدهد که به راحتی از طریق گوشی هوشمند، آهنگ دلخواه خود را به دستگاه ARX8 انتقال دهید و از تفکیک و قدرت صدای آن لذت ببرید. همچنین این دستگاه دارای 3 ورودی HDMI است که به راحتی به کاربر اجازه می‌دهد کنسول بازی، تلویزیون و گیرنده دیجیتالی خود را همزمان به بلندگو متصل کند. با استفاده از قابلیت Smart Dj این دستگاه می‌توانید از افکت‌های متنوع این دستگاه بهره مند شوید.

۱ نظر

حسين ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ پاسخ

بیصبرانه منتظر رویت این شاهکار ال جی در نمایشگاهها و فروشگاههای ال جی هستیم یقینا نهایت صدا و تصویر را در این مدل باید یافت البته در کنار تمام این محاسن قیمت گران این محصول همچنان دسترسی عموم مردم به آن را با چالش جدی مواجه میسازد امیدواریم با افزایش تیراژ تولید و ساخت داخل کردن آن این مشکل بزرگ نیز حل شود .

نظر دهید