۰۷ شهریور ۱۳۹۵

تماشای دنیا با رنگ‌های واقعی از دریچه تلویزیون SIGNATURE OLED ال‌جی

تلویزیون‌های OLED خودِ آینده هستند و این امری قطعی و مسلم است.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی نه تنها رنگ‌های بهتر و واضح‌تری تولید می‌کنند و انرژی بیشتری ذخیره می‌نمایند، بلکه برای این ساخته شده‌اند که شما زیبایی تمام‌عیار و ناب زندگی را تحسین کنید.

وقتی به تفاوت بین 4K و full HD آگاه باشید، خواهید دانست که چرا شما باید در مسیر OLED مثل یک مسیر جدی و حتمی گام بردارید. قبل از اینکه پولی که به زحمت به دست آورده‌اید را برای خرید تلویزیون جدید خرج کنید، اطلاع از چیزی که می‌خرید خیلی اهمیت دارد.  وقتی با اطلاعات کافی به فروشگاه برای خرید تلویزیون بروید، با قدم‌هایی قرص گام برمی‌دارید و نقطه نظرات خود را با فروشنده تلویزیون به اشتراک می‌گذارید. در این صورت، شما ثابت خواهید کرد که در انتخاب یک تلویزیون بی‌تجربه نیستید و خیلی چیزها را می‌دانید.

حالا یک سؤال مهم در این زمینه پیش می‌آید؟ چرا باید خرید یک تلویزیون 4K را مد نظر داشته باشید؟

امسال سال نمایشگر OLED است

ممکن است فکر کنید که داشتن یک تلویزیون پیشرفته 4K OLED با فناوری آینده ممکن است قیمت خیلی گزافی داشته باشد. با همه اینها، هر تلویزیون برجسته و حیرت‌انگیزی در تاریخ، از همان تلویزیون‌های CRT گرفته تا نمایشگرهای LCD مسطح همه قیمت بالایی داشتند.

lg-oled-tv-evolution

اما از آن 50 سال پیش تاکنون زمان زیادی گذشته است. تلویزیون‌های CRT آن زمان که خیلی حجیم بودند حدود 40 سانتی‌‌متر از فضای خانه شما را می‌گرفتند؛ این یعنی 4 متر اشغال فضای قابل سکونت! لازم به ذکر هم نیست که این تلویزیون‌ها هم زشت بودند و هم خیلی گران!

تا اینها نمی‌آمدند ما تلویزیون‌هایی با ضخامت 10 سانتی متر را نمی‌دیدیم که حدود 10 سال پیش تولید شدند و امروز که تلویزیون‌های SIGNATURE OLED ال‌جی تنها 2.57 میلی‌متر ضخامت دارند. به عبارت دیگر، 15 هزار و 500 درصد کاهش در ضخامت تلویزیون ایجاد شده است. حتماً چنین موفقیتی را تحسین خواهید کرد. به لطف پیشرفت‌هایی که در صنعت نمایشگر شده است، گاموت رنگ وسیع‌تر، کنتراست بهتر و فناوری HDR ممکن شده است.

ما از سالیان پیش که تلویزیون‌های جعبه‌ای چوبی عرضه شد تا تلویزیون‌های پلاسما، تلویزیون‌های LCD و LED با فضای کمی که اشغال می‌کردند، و باورنکردنی‌ترین آنها که پنل OLED دارد و SIGNATURE OLED ال‌جی نامیده می‌شود، راه درازی را طی کرده‌ایم. امروز، تلویزیونی را تماشا می‌کنیم که به باریکی 4 کارت اعتباری روی هم است و این چیزی نیست که در کتاب‌ها یا داستان‌ها علمی-تخیلی راجع به آن خوانده باشید.. این خود واقعیت است!

۱ نظر

حسين ۸ شهریور ۱۳۹۵ پاسخ

تلوزیون ال جی یا گلد استار تا دهه ۶۰ در ایران ناشناخته بود در سال ۱۳۶۹ به یکباره و همزمان تقریبا تمامی شرکت های داخلی تولید تلوزیون تحت یک پلت فرم مشترک با همکاری شرکت گلد استار آغاز کردند تلوزیون ۲۰ اینچ با لبه خمیده دکمه های تعویض کانال و دریچه کلیدهای تنظیمات و باندگو زیر صفحه نمایش ( که در ان زمان مرسوم نبود ) اکثر مدلها دارای صفحه محافظ و کنترل از راه دور و اولین سری تلوزیونهای دارای ورودی صو و تصویر(av) با قیمتی کمتر ازنصف قیمت تلوزیون ۲۰۱۰ ناسیونال ساخت مالزی که بواسطه نحوه قرار گیری بلندگوها به مدل گوشواره ای معروف بود و حدود یک سوم سونی مدل ۲۰۹۳ این تلوزیونها با برندهای ایرانی شهاب ، پیام ، اریا ، کوفرد و … تولید شدند بیشترین تیرا‍ژ تولید مربوط به شرکت شهاب با تولید روزانه ۳۰۰ دستگاه بود که به واسطه داشتن محافظ صفحه نمایش در بازار به شهاب دو شیشه معروف هستند و هنوز هم به تعداد زیاد در منازل و مغازه ها مورد استفاده و بواسطه داشتن ورودی صوت و تصویر دستگاه ست آپ باکس یا همان گیرنده دیجیتالی براحتی بر روی آنها نصب می گردد هم اکنون یکدستگاه از این تلوزیون را که در آذرماه ۶۹ خریداری و حدود ۲۶ سال از عمر آن می گذرد را در اختیار دارم که به عنوان تلوزیون سوم و تقریبا روزی ۸ ساعت کار می کند قطعا ورود این مدل دو ثمر خوب داشت یکی فراگیر شدن استفاده از تلوزیون رنگی به لحاظ قیمت مناسب آن و دیگری تغییر نگرش به برندهای تا ان زمان ناشناخته کره ای مانند گلد استار امروزه دوام و کیفیت این برند در دنیا شناخته شده است ضمن اینکه هنوز هم در زمینه قیمت کاملا رقابتی است

نظر دهید