۰۵ شهریور ۱۳۹۵

جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی سازگار با همه فناوری‌های HDR

ال‌جی نشان می‌دهد که چطور HDR با سه فناوری متفاوت HDR سازگاری دارد و تصاویر شفافی را خلق می‌کند

ال‌جی با مشارکت تعدادی از سرویس‌های پخش درجه یک و تأمین‌کنندگان محتوا قدرت فناوری HDR را در غرفه خود در نمایشگاه IFA 2016 برلین به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه برای پررنگ‌شدن و تأکید بر پیشگامی ال‌جی در بازار تلویزیون جهانی طراحی شده است و به بازدیدکنندگان این شانس را می‌دهد که محتوای HDR را در تلویزیون‌های OLED ال‎جی دست اول قبل از همه ببینند. بازدیدکنندگان از غرفه ال‌جی می‌توانند محتوایی را تجربه کنند که با استفاده از سه فناوری  Dolby VisionTM HDR و HDR10 و همین طور HLG یا Hybrid Log Gamma دوباره ماهرانه خلق شده‌اند.

در حال حاضر، تلویزیون‌های OLED ال‌جی از دو فرمت باز HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند که فرمت برتر برای فیلم‌سازان و تأمین‌کنندگان محتواست. همه استودیوهای بزرگ متهعد به پشتیبانی از Dolby Vision برای فیلم‌های سینمایی هستند و بسیاری از تأمین‌کنندگان محتوا این فرمت را به عنوان فرمت پیشگام برای سرویس‌های پخش انتخاب کرده‌اند.

ال‌جی و شرکای خود چندین بار HDR را در IFA به نمایش خواهد گذاشت که یکی از آنها انتقال محتوای HLG با استفاده از شبکه ماهواره ASTRA و سیستم پخش زمینی BBC خواهد بود. فناوری HLG یک استاندارد جدید HDR است که با مشارکت BBC و NHK ژاپن خلق شده و از توزیع جریان بیت واحد استفاده می‌کند و می‌تواند هم توسط رسیورها یا دریافت‌کننده‌های HDR و هم غیر HDR قدیمی رمزگشایی شود. استاندارد جدید بدین منظور طراحی شده که امکان ارسال انتقالات HDR از طریق کابل را برای سرویس‌های پخش میسر کند و فناوری HLG انتخابی عالی در سرویس‌های پخش HDR برای ارائه محتوای پخش زنده است.

LG-OLED-TV-with-HDR_2

علاوه بر این، در نمایشگاه IFA 2016، ال‌جی برای اولین بار ترکیب فناوری HDR و فناوری HFR یا High Frame Rate با محتوای HLG در معرض نمایش عموم خواهد گذاشت. ال‌جی با همکاری BBC و اتحادیه پخش اروپا محتوای HFR HLG را به نمایش می‌گذارد که با سیستم‌های MPEG DASH (پخش IP) و انتقال DVB-T2 سازگاری دارد. فناوری HFR یک فناوری جدید است که تصاویر Ultra HD را با کیفیتی که سرعت 120/100 فریم در ثانیه دارد ارائه می‌دهد. این سرعت فریم بالا منجر به ایجاد حرکات روان‌تر و واقعی‌تر روی صفحه‌نمایش می‌شود.

برایان کان، رئیس بخش سرگرمی خانگی ال‌جی، گفت: «تلویزیون‌های ال‌جی در ارائه فناوری انعطاف بی‌مانندی دارند و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های HDR را در بازار امروز و آینده خواهند داشت. فناوری HDR آینده امکان استفاده از محتوای HDR غنی را صرف نظر از فرمت‌های به‌کاررفته برای مشتریان بیشتری میسر می‌کند.»

بازدیدکنندگان از نمایشگاه HFA 2016 برلین را به بازدید از غرفه ال‌جی، واقع در سالن 18 مس برلین، از 2 تا 7 دسامبر، دعوت می‌کنیم تا محتوای HDR در تلویزیون‌های OLED را خودشان تجربه کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید