۰۹ شهریور ۱۳۹۵

فناوری اینورتر در کولرهای گازی ال‌جی

می توان گفت یکی از مهمترین و پرطرفدارترین تکنولوژی های جدید امروزی در کولر گازی فناوری اینورتر است.

این تکنولوژی باعث نگه داشتن دما در شرایط ایده آل بدون نیاز به روشن خاموش شدن های متوالی کمپرسور گردیده و چنانچه گفته می شود میزان مصرف انرژی را تا 60% کاهش داده که صرفه جویی بسیاری را به همراه می آورد.

اینورتر یا مبدل به معنای وارونه گردان یا معکوس کننده است و درسیستمهای کمپرسوری به معنای دور متغیر بوده به طوریکه چرخش کمپرسور دورانی و سرعت آن متغیر است و بسته به دما و رطوبت تنظیمی توسط کاربر دورکمپرسورکم یا زیاد می شود و هیچ وقت کمپرسور در زمانی که به دمای دلخواه کاربر برسد خاموش کامل نمی شود فقط دورآن کم شده و با حداقل مصرف برق کارمی کند و بسته به نیاز مجدد شروع به کار با دور بالا می کند.

پس همیشه دور کمپرسور زیاد یا در جهت عکس کم شده و به اصطلاح کمپرسور استارت اضافه نمی کند و عمل اتومات کردن و استارت کردن کمپرسور که باعث اصلی مصرف برق زیاد است در این سیستمهای اینورتر اتفاق نمی افتد. اینورتر درواقع با تغییر فرکانس و ولتاژ برق باعث کاهش مصرف شده و تمام عملکرد دستگاه هوشمند می باشد.

09_1

کمپرسورهای اینورتر عمدتاً با گاز جدید 410 که سازگار با محیط زیست است کار می کند و در نتیجه راندمان دستگاه بالاتر است.

شرکت های سازنده مانند ال‌جی معمولا” پانل های داخلی اسپلیتهای اینورتر را زیباتر می سازند تا خریداران بیشتر تمایل به خرید داشته و انگیزه ای برای خریداران باشد.

اسپلیتهای اینورتر یک یا چند پانله با یونیت های داخلی دیواری، زیرسقفی و کانالی سرد و گرم تولید می گردند. کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 60 الی 65 درصد کم مصرف تر می باشند هرچند قیمت بالاتری دارند.

۱ نظر

حسين ۹ شهریور ۱۳۹۵ پاسخ

یکی دیگر از مزایای اینگونه کولرها نکشیدن امپراژ بالا برای لحظه استارت توسط کولر که معمولا باعث افت ولتاژ در شبکه برق داخلی منازل بود می باشد ضمنا مدل های گرانتر دارای فیلترهای تصفیه هوا و آنتی باکتریال می باشند که برای حفظ سلامت خانواده خرید این نوع کولرها که تفاوت قیمت آنچنانی هم ندارند توصیه می گردد علاوه بر قدرت سرمایش در آپارتمانهایی که عرض آنها کم و طول آپارتمان زیاد و یا کولر مقابل اپن آشپزخانه نصب شده قدرت پرتاب با می باشد که در برخی مدلهای ال جی تا ۱۵ متر می رسد و باعث یکنواختی برودت در کل محیط می گردد استفاده از پنکه برای نقاط کور ساختمان نیز به این موضوع کمک خواهد کرد

نظر دهید