۰۶ مهر ۱۳۹۵

پیشگامی فناوری شرکت LG Display در نشست جهانی OLED

هفته گذشته، شرکت LG Display، پیشگام و مبتکر جهانی در فناوری نمایشگر، از برتری فناوری OLED خود در نشست جهانی OLEDs World Summit 2016 در سن‌دیگو کالیفرنیا سخن گفت.

این اجلاس که به میزبانی انجمن OLED برگزار می‌شود هر سال محققان، کارشناسان صنعت و دانشمندان سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد تا فناوری OLED، گرایشات صنعت و چشم‌اندازهای آینده را بررسی کنند. امسال، هجدهمین سال برگزاری این نشست بود و بر سه مضمون کلی تأکید داشت: کاربرد نمایشگر منعطف (لول شدنی، تاشدنی)، تلویزیون OLED و نمایشگرهای دیگر و همین طور چالش‌های مواد OLED برای نمایشگرها و مواد نوردهی.

160921_1

دکتر جانگ-جین یو، محقق بخش توسعه کیفیت تصویر در LG Display در مورد کیفیت تصویر برتر در تلویزیون OLED سخنرانی کرد و نمایشگر OLED بزرگ را نسل بعدی نمایشگرهای آینده دانست.

شرکت LG Display در این اجلاس از چهار عاملی که کیفیت برتر تصویر در OLED را ممکن می‌سازند سخن گفت. این عوامل شامل بیان رنگ سیاه، فناوری HDR، کنتراست رنگ و زاویه دید می‌شود. علاوه بر این، این شرکت مهارت و تعالی خود را در کیفیت تصویر برتر در نمایشگر OLED بزرگ را در یک تلویزیون 65 اینچ Ultra HD OLED به نمایش گذاشت.

160923_1

فناوری OLED به سیاهی عمیق و کاملی که با خاموش و روشن کردن هر پیکسل ممکن می‌کند مشهور است زیرا به نوردهی پشت و کریستال مایعی که قبلاً در LCD استفاده می‌شد نیازی نیست. شرکت LG Display نشان می‌دهد که چطور چنین رنگ سیاه کامل و بی‌رقیبی توسط OLED در هر شرایطی ایجاد می‌شود؛ در حالی که در نمایشگرهای LCD غیر بزرگ میزان سیاه بودن تصویر بر حسب رنگ اطراف تغییر می‌کند.

شرکت LG Display فناوری OLED که 60 درصد از سیگنال HDR را پوشش می‌دهد و میزان سیاهی آن 200 برابر بیشتر است را با نمایشگر LCD مقایسه می‌کند که تنها 40 درصد از سیگنال HDR را با روشنایی یکهزار نیت پوشش می‌دهد. این شرکت برتری متمایز OLED را برجسته کرد و آن را مناسب‌ترین فناوری برای HDR دانست.

kakaotalk_20160922_161652793

دکتر سو-یانگ یون، معاون آزمایشگاه تحقیق و توسعه در LG Display، گفت: «انتخاب شرکت LG Display برای سخنرانی در مورد برتری فناوری OLED در مقابل صنایعی که در این اجلاس گرد هم آمده‌اند نشان از فناوری پیشرفته شرکت LG Display دارد. با ملاحظه پتانسیلی که اساس آن بر مزایای ساختاری و کیفیت برتر تصویر بنا نهاده شده است، نمی‌توان انگار کرد که OLED نسل آینده نمایشگرها است و LG Display تصمیم دارد با فناوری بی‌رقیبش در این بازار طلیعه‌دار باشد.»

در این همایش، شرکت LG Display تلویزیون 65 اینچ OLED محدب و مقعر خود را در غرفه جداگانه‌ای خارج از سالن کنفرانس به نمایش گذاشت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید