Quantcast
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۶
April 29, 2017
lgd_%ec%97%ac%ec%83%81%eb%8d%95-%ec%82%ac%ec%9e%a53_%ec%b0%b8%ea%b3%a0

ال‌جی انتظار دارد تلویزیون‌های OLED اش تا ۳ سال دیگر ۵۰ درصد از بازار تلویزیون‌های پیشرفته را از آن خود کنند.

انتظار می‌رود تلویزیون‌های OLED یا دیود ساطع‌کننده نور ارگانیک نیمی از بازار جهانی تلویزیون پیشرفته را تا سال ۲۰۱۹  از آن خود کنند.

یئو سانگ-دوک، رئیس بخش OLED شرکت LG Display، طی یک مصاحبه مطبوعاتی در پکن چین گفت: «تلویزیون‌های OLED طی ۳ سال آینده ۵۰ درصد از بازار جهانی تلویزیون‌های پیشرفته را به خود اختصاص خواهند داد. از آنجا که شرکت LG Display اکنون برای عصر OLED از نظر تولید، فروش، مشتری و کیفیت کاملاً آماده است، این شرکت به‌زودی در بازار تلویزیون‌های پیشرفته OLED فرمانروایی خواهد کرد.»

وی افزود: «با اینکه تولید OLED برای سازندگان بسیار سخت‌تر از LCD یا نمایشگر کریستال مایع است، اما LG Display نرخ عملکرد پایدار تولیدش بالای ۸۰ درصد بوده است. از همین رو، این شرکت ظرفیت ماهانه تولید ۱۰۰ هزار دستگاه OLED را از ماه آگوست داشته است. بر این اساس، شرکت LG Display تصمیم دارد تولید این محصول را به طور مستمر ادامه دهد و تا سال آینده ۲ میلیون دستگاه و تا سال ۲۰۱۸ تا ۲٫۵ میلیون دستگاه بر ظرفیت تولیدات خود بیافزاید.

او در ادامه گفت: «تا ماه سپتامبر امسال، یک میلیون دستگاه از پنل‌های تلویزیون OLED به فروش رفته است. با چنین دستاوردی به عنوان یک نیروی محرک، OLEDها پیشگام بازار تلویزیون‌های پیشرفته‌ای مانند چین، امریکای شمالی و اروپا خواهند بود. در امریکای شمالی، تلویزیون‌های ۵۵ اینچ OLED با قیمت بالای ۲ هزار دلار بیش از ۵۰ درصد بازار تلویزیون پیشرفته و تلویزیون‌های ۶۵ اینچ OLED بالای ۳ هزار دلار بیش از نصف این بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

در حال حاضر، شرکت‌های ال‌جی الکترونیکس، Skyworth چین، کونکا و چانگ‌هونگ تلویزیون‌هایی عرضه کرده‌اند که پنل OLED شرکت LG Display را دارد و شرکت فیلیپس نیز تلویزیون‌های OLED خود را در چین از ماه سپتامبر عرضه کرده است.

2 دیدگاه در “نیمی از بازار تلویزیون‌های پیشرفته در دست ال‌جی

  1. در زمان انتقال تکنولوژی از تلوزیونهای دارای لامپ تصویر به تلوزیونهای تخت رقابت بین تلوزیونهای پلاسما و LCD بود بمرور با ارزانتر شدن تلوزیونهای ال سی دی و جایگزینی منبع نوری آن بوسیله دیودهای نورانی یا ال ای دی در نهایت اقبال با تلوزیون LED یا همان تلوزیونهای ال سی دی با نور پس زمینه ال ای دی بود هرچند تلوزیونهای پلسما همچنان توسط برخی تولید کنندگان مانند پاناسونیک و سامسونگ و البته ال جی همچنان تولید و بخاطر قیمت ارزانترشان همچنان طالب دارند اینده تلوزیون از این پس در اختیار تلوزیونهای کوانتومی و ال ای دی ارگانیک یا OLED میباشد فعلا تولید کننده بزرگ OLED در دنیا ال جی است سایر تولید کنندگان یا مانند تولید کنندگان چینی از پنل ال جی استفاده و یا مانند سامسونگ بعد ار تولید اولین محصول ۵۵ اینچی خود که با اقبال جهانی مواجه نشد از این رقابت خارج شدند و یا مانند لوه آلمان و سونی هیچکاه محصولاتشان به تولید انبوه نرسید دو مشکل عمده این فناوری قیمت تمام شده بالای محصول بعلت گرانی مواد اولیه و پیچیدگی فرایند ساخت محصول و دیگری عمر پائین دیودهای تولید کننده نور ابی بع علت تحمل فشار بیش از حد برای تولید نور ترکیبی سفید بود ، مشکل گرانی قیمت با تیراژ بالای تولید توسط ال جی تا حد زیادی برطرف شد و مشکل تولید نور سفید با تلفیق تکنولوژی ال ای دی در کنار تحریک فسفر یعنی همان فناوری تولید نور سفید در لامپ های ال ای دی توسط ال جی مرتفع و فشار تولید نور سفید که مهمترین عامل کاهش دیودهای ساطح کننده نور آبی در فناوری oled رقباست نیز مرتفع شد البته تولید دیودهای نورسفید در ابعاد پیکسل فرعی از نظر فناوری کار بسیار پیچیده ای است که شاید رقبا براحتی از پس ان بر نیایند البته رقبا هم دست روی دست نگذاشتند و با استفاده از پودر کریستال شیشه بجای صفحه پلاستیکیسفید مات منشر کننده نور پس زمینه در تلوزیونهای led-lcd ضمن کاهش وزن ۳۵ درصدی دروزن پنل قطر پنل بنحو چشمگیری کاهش و غنای رنگ پنل را افزایش داده اند البته مشکل همیشگی فرار نور در این فناوری بعلت وابستگی به نور پس زمینه همچنان وجود دارد و کنتراست تصویر در حد تلوزیونهای oled نیست البته حسن آن قیمت ارزان این فناوری در مقابل OLED است البته شرکت ال جی همزمان در حال کار بر روی این فناوری ارزانقیمت تر نیز می باشد بنابراین oled همچنان انتخاب کسانی است که طالب بهترین ها هستند و قیمت برایشان مهم نیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد امنیتی تصویر جدید


ويدئو