۱۸ آبان ۱۳۹۵

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری LG Chem برای کارخانه تولید ABS در چین

شرکت LG Chem، سازنده باتری و مواد شیمیایی و زیرمحموعه گروه ال‌جی، در پی فرصتی برای تملک جایگاه اول در بازار جهانی تولید ABS یا آکریلونیتریل بوتادین استیرِن است.

ماده ABS به عنوان یک ماده مرکب ارزشمند در فناوری اطلاعات (آی.تی) و محصولات خودرو استفاده می‌شود زیرا مقاومت در برابر گرما و پردازش‌پذیری بسیار بالایی دارد.

شرکت LG Chem در رز گذشته اعلام کرد که یک میلیون دلار برای توسعه ظرفیت تولید پلاستیک ABS در کارخانه هوآنان در استان گوآنگ‌دونگ چین سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بتواند در پایان سال 2018 به ظرفیت سالانه 150 هزار تن برسد. شرکت LG Chem در سال 2008 با شرکت دریایی نفت ملی چین (CNOOC) مشارکت کرده است. با این سرمایه‌گذاری، ظرفیت تولید این کارخانه از 150 هزار تن کنونی به 30 هزار تن می‍‌‌رسد.

%ec%82%ac%ec%a7%842-abs%ec%a0%9c%ed%92%881

پیش‌تر، شرکت LG Chem گفته بود یکی از دو کارخانه ساخت پلی استیرن (PS) در یئوسو استان جئولا را برای تولید محصولات ABS تا نیمه اول سال آینده تعدیل می‌کند تا خروجی سالانه ABS در کره جنوبی را از 850 هزار تن کنونی به 880 هزار تن برساند. دولت کره جنوبی PS را یکی از محصولاتی نامید که در بازار اشباع شده و بیشتر از حد نیاز است.

یکی از سخنگویان شرکت LG Chem گفت: «این شرکت ظرفیت تولید سالانه ABS را به 2 میلیون تن تا سال 2018 خواهد رساند که این میزان شامل کارخانه‌های هوآنان و نینگبو در چین و یئوسوی کره می‌شود. در این صورت، سهم بازار جهانی از 21 درصد به 26 درصد خواهد رسید.»

کارخانه جدید هوآنان فقط توسط LG Chem سرمایه‌گذاری می‌شود و همین امر منجر به افزایش 50 تا 70 درصدی سهم مالکیت آن خواهد شد. در این حالت، طبق روش ارزش ویژه تمام فروش کارخانه هوآنان به فروش کلی LG Chem می‌رسد. بنابراین، شرکت LG Chem می‌تواند فروش خود را تا 700 میلیارد وون کره (معادل 11.89 میلیون دلار امریکا) برساند.

1_43

سان اوک-دانگ، رئیس تجارت مواد اساسی LG Chem، گفت: «گشایش کارخانه ABS هوآنان از این رو مهم است که این شرکت می‌تواند هم ظرفیت تولید و هم مدیریت مستقل این همکاری را افزایش دهد. ما از آنها به عنوان پایگاهی برای تقویت و استحکام موقعیت منطقه هوآنان استفاده می‌کنیم که بزرگترین بازار چین است و دروازه‌ای برای ورود به بازارهای آسیای جنوبی محسوب می‌شود.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید