۰۲ آبان ۱۳۹۵

کالبدشکافی ال‌جی V20

ال‌جی V20 به روزهای آغازین عرضه در امریکا نزدیک می‌شود و حالا مشتریان امریکایی خودشان را برای استقبال از این تلفن هوشمند و پرچمدار ال‌جی آماده می‌کنند.

ال‌جی V20 دنباله‌روی پرچمدار سال گذشته ال‌جی، V10، است منتها از نظر ظاهری خیلی با آن شباهتی ندارد. ال‌جی V20 به تلفن‌‌های هوشمند بسیار پیشرفته و درجه یکی شبیه است که امکانات بسیار غنی و قدرتمندی را در خود جای داده است.

lg-v20-teardown_2

حالا که V20 کم‌کم از راه می‌رسد، وب‌سایت UberGizmo از یکی از مهندسان ال‌جی کمک خواسته تا ال‌جی V20 را کالبدشکافی و قطعات آن را از هم جدا کنند. جای شکرش باقیست که ال‌جی V20 با استفاده از ابزار استاندارد به سادگی از هم باز شده و قطعات آن جدا می‌شوند.

lg-v20-teardown_5

جدا کردن قاب و کنار زدن نقاب از چهره LG V20 بر خلاف خیلی از تلفن‌های هوشمند پرچمدار امروز، آنچنان کار سختی نیست. دلیل عمده این سهولت استفاده از طراحی محافظه‌کارانه متداولی است که در تلفن ‌های قدیم به کار می‌رفت و قاب پشت قابل برداشتن است و باتری را هم خود کاربر می‌تواند تعویض کند.

lg-v20-teardown_

قاب پشت 16 پیچ کوچک دارد دارد که برای رفتن به اعماق ال‌جی V20 باید باز شوند. وقتی پیچ‌ها را باز کردید، بقیه کار ساده است. قطعات دوربین بدون هیچ ابزار یا وسیله خاصی جدا می‌شود و بورد مدار چاپی هم به همراه همه قطعات اصلی و مهم شامل پردازندهSnapdragon 820 کوالکوم که زیر RAM مخفی شده است نیز به راحتی از هم باز می‌شوند. یه ورق مسی و خمیر حرارتی را می‌بینیم که برای خنک نگه داشتن تراشه Snapdragon 820 استفاده می‌شود و مکانیسم آزادسازی پنل پشت را نیز بر عهده دارد.

lg-v20-teardown_4

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که دلیل جداسازی آسان قطعات ال‌جی V20 از همدیگر عدم وجود چسب قوی برای نگه داشتن قطعات در کنار یکدیگر است. به همین دلیل با چند ابزار ساده مثل اهرم، زور بازو و کمی هم صبر می‌توان این گوشی را به راحتی تعمیر کرد.

lg-v20-teardown_8

البته، باید این را هم بگوییم که کالبدشکافی V20 توسط یکی از مهندسان کارآزموده و ماهر ال‌جی انجام شده است که با نحوه ساخت ال‌جی V20 کاملاً آشنایی دارد. به همین دلیل است که راحت به نظر می‌رسد و شاید کسانی که بی‌تجربه هستند بخواهند این کار را انجام دهند.

lg-v20-teardown_3

در هر حال، کالبدشکافی ال‌جی V20 یک فرایند ساده و بی دردسر است که هزینه تعمیرات را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

lg-v20-teardown_6

lg-v20-teardown_7

۳ نظر

saeedjd ۱۶ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

زمان عرضه گوشی چه زمانیه؟
آیا مدل B&O هم در ایران عرضه میشه؟

حامد ۱۷ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

خیلی تو عرضه گوشی تاخیر دارید

علیرضا رضاخانی ۱۸ آذر ۱۴۰۰ پاسخ

سلام با گوشی داشتم فیلم نگاه میکردم و همزمان تو تلگرام فایل دانلود میکردم stopکردم و صفحه رو خاموش کردم اومدم یه چایی بخورم برگردم موقع برگشتن تو صفحه کوچکش تاریخ و ساعت رو نشون میداد ولی هر چقدر رو صفحه اصلی ضربه زدم و یا کلید قفلش رو فشار دادم گوشی واکنشی نشون نداد انگار هنگ کرده بود باتریش رو درآوردم دوباره جا انداختم ولی این بار گوشی اصلا روشن نشد انگار مرده بود چیزی بالا نمیورد بردم زدن به دستگاه گفتن برد گوشی برق مصرف میکنه پس احتمالا یا هارد مشکل داره و یا از لحاظ نرم افزاری مشکل داره ،یه جا هم خوندم میگفتن ممکن به خاطر cpuش باشه که اسنپ دراگون هست، شهر ما کوچیکه دو سه تا تعمیراتی داره اونا هم از lg سر در نمیارن شما میتونید ایراد یابی تعمیرش کنید؟

نظر دهید