۰۶ آبان ۱۳۹۵

گزارش سه ماهه سوم 2016 شرکت LG Display

شرکت مبتکر و پیشگام تولید نمایشگرهای ال‌جی، LG Display، گزارش مالی سه ماهه سوم خود را که مختوم به سپتامبر 2016 است منتشر کرد.

درآمد سه ماهه سوم 2016 ال‌جی 15 درصد افزایش داشته و از 5855 میلیارد وون کره در سه ماهه دوم به 6724 میلیارد وون کره رسیده است اما در سه ماهه دوم سال قبل این رقم 7158 میلیارد وون کره بوده است.

سود اجرایی شرکت LG Display در سه ماهه سوم 2016 به میزان 323 میلیارد وون کره گزارش شده که نسبت به 44 میلیارد وون کره در سه ماهه دوم 2016 توانسته 634 درصد رشد چشمگیر داشته باشد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 333 میلیارد وون کره بوده است.

درآمد کلی قبل از کسر مالیات، سود و سایر مخارج در سه ماهه سوم 1024 میلیارد وون کره بوده در حالی که در سه ماهه دوم 833 میلیارد وون و در مدت مشابه سال گذشه 1178 میلیارد وون گزارش شده است.

شرکت LG Display هجدهمین گزارش سود اجرایی سه ماهه خود را 323 میلیارد وون کره اعلام کرد که در نتیجۀ راهبردهای متفاوت و متمایز این شرکت در خلق فناوری و محصولاتی بود که برخلاف رقابت شدید و نفس‌گیر شرکت‌های سازنده نمایشگر عمل کرده و با وجود تنزل در نرخ ارز رخ داده است.

bn-pc786_lgdisp_j_20160726210123

به دلیل افزایش تمایل مشتریان به نمایشگرهای بزرگ و به همین نسبت بالا رفتن قیمت پنل‌ها، شرکت LG Display ال‌جی سهم محصولات متمایز و باارزشی نظیر پنل‌های Ultra HD و IPS برای رفع نیاز متقاضیان در بازار توسعه داد تا درآمدش 15 درصد و سود اجرایی 634 درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش پیدا کند.

پنل تلویزیون 39 درصد از درآمد را در سه ماهه سوم 2016 به خود اختصاص داد. پنل تبلت و نوت‌بوک 18 درصد، تلفن‌های همراه 27 درصد و مانیتورهای دسکتاپ 16 درصد از سهم درآمد شرکت LG Display را از آن خود کردند.

رئیس امور مالی شرکت LG Display، دون کیم، گفت: «انتظار می‌رود تمایل افزایش به قیمت پنل‌ها در سه ماهه پایانی به دلیل افزایش روبه‌رشد تقاضا نسبت به پنل‌هایی که نمایشگر بزرگ دارند همچنان ادامه پیدا کند. علاوه بر این، سود در سه ماهه چهارم بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت زیرا سود با افزایش قیمت پنل‌های 40 اینچ به بالا که شرکت LG Display سهم بیشتری در آن دارد بهبود بیشتری پیدا کند.»

وی افزود: «شرکت LG Display سوددهی را با فناوری‌های متمایزی مانند Ultra HD و IPS بیشتر می‌کند. در مورد تلویزیون‌های OLED که این شرکت تلاش جدید در بهبود تولید و کاهش هزینه‌هایش دارد، با ایجاد بازار تلویزیون پیشرفته و ادامه تلاش‌ها برای توسعه و تنوع در پایگاه مشتری سوددهی نیز بیشتر می‌شود.»

۲ نظر

سعید ۷ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

قدرت برتر همین است هنوز بایستی منتظر بهترین بهترینها باشیم

حسين ۸ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

با توجه به اعلام شرکت های بزرگ ژاپنی برای خروج از جرکه تولید کنندگان تلوزیون و یا پنل تلوزیونو با توجه به اینکه طی سالهای اخیر تلوزیون و موبایل از فهرست کالاهای بادوام به کالای مصرفی تغییر ماهیت داده و بسیاری از خانواده ها و افراد طی ده سال گذشته یا یکبار موبایل و یا تلوزیون خود را تعویض و یاموبایل و یا تلوزیون دوم و حتی سوم خود را خریداری کرده اند و با توجه به اینکه بسیاری از برندهای مطرح ایرانی ( مانند ایکس ویژن بزرگترین برند تلوزیون در ایران و سومین فروشنده بزرگ تلوزیون در ایران ) و همچنین بساری از تولید کنندگان مطرح خارجی مانند اپل و فیلیپس پنل مورد نیاز خود را از ال جی دیسپلی تهیه می نمایند و با توجه به انحصاری بودن تواید پنل های OLED در مقیاس تجاری در اختیار این برند قطعا اینده درخشانتری را میتوان برای این برند پیش بینی کرد جسارت این برند در تولید پنل های OLED که بسیاری از تولید کنندگان به لحاظ سرمایه گذاری سنگین و تقاضای کم بازار در ابتدا عطایش را به اقایش بخشیدند واقعا تحسین برانگیز است .

نظر دهید