۰۶ آبان ۱۳۹۵

گزارش مالی سه ماهه سوم شرکت ال‌جی الکترونیکس در سال 2016

عملکرد شرکت لوازم خانگی و سرگرمی خانگی توانست چالش‌های بخش موبایل را جبران کند.

ال‌جی الکترونیکس امروز اعلام کرد که فروشش در سه ماهه سوم امسال 13.2 هزارمیلیارد وون کره (معادل 11.8 میلیارد دلار امریکا) و سود اجرایی‌اش 283.2 میلیارد وون کره (معادل 252.7 میلیون دلار امریکا) بوده است. این ارقام نشان از عملکرد قوی شرکت لوازم خانگی و محصولات هوا و نیز افزایش سوددهی در بخش سرگرمی خانگی دارد که کاهش فروش و ضرر اجرایی بخش ارتباطات موبایل را جبران می‌کند.

شرکت لوازم خانگی و محصولات هوای ال‌جی

درآمد شرکت لوازم خانگی و محصولات هوای ال‌جی به دلیل عملکرد قوی بازارهای اروپا و آسیا در سه ماهه سوم 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. درآمد اجرایی با 305.9 میلیون دلار امریکا نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد بهبود پیدا کرده است. عملکرد قوی این بخش به سوددهی در شرایط نامطلوب نوسانات ارز در کشورهای خاورمیانه و امریکای لاتین کمک شایانی کرد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

درآمد سه ماهه سوم شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی با 2.3 میلیارد دلار 23 درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته بود. فروش کم دستگاه‌های پیشرفته و هزینه‌های مربوط به اقدامات بهبود ساختار کسب‌وکار منجر به ضرر اجرایی 389.4 میلیون دلاری شد. ال‌جی 13.5 میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه سوم فروخت و امریکای شمالی 14 درصد افزایش فروش نسبت به سه ماهه دوم را شاهد بود. اولویت‌های فصل پایانی امسال افزایش فروش تلفن هوشمند ال‌جی V20 و سری K و X برای مخاطبان عمده بازار و اتمام بهبود در ساختار کسب‌وکار بخش موبایل به منظور آمادگی بهتر برای چالش‌های پیش رو است.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی بالاترین سود اجرایی را با کسب 340.4 میلیون دلار امریکا و 9.2 درصد حاشیه در تاریخ خود ثبت کرد. زیرا فروش تلویزیون‌های پیشرفته OLED و Ultra HD در بازارهای اصلی دنیا در حال جذب طرفداران خود است. به دلیل کاهش قیمت ناشی از رقابت شدید، فروش نسبت به سه ماهه سال گذشته 3.4 درصد کاهش داشت و درآمد با3.7  میلیاد دلار امریکا تقریبا نسبت به سه ماهه قبل بدون تغییر باقی ماند. در فصل اوج فروش که پیش روست، انتظار می‌رود تقاضا برای محصولات تلویزیون افزایش داشته باشد و سوددهی احتمالاً تحت تأثیر هزینه بالاتر مواد و افزایش سرمایه‌گذاری در بازاریابی تحت تأثیر قرار گیرد.

شرکت قطعات خودروی ال‌جی

افزایش قوی در فروش سه ماهه سوم602.2  میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش داشته و 6 درصد نیز در مقایسه با فصل قبل بیشتر شده است. این شرکت ضرر اجرایی نسبتاً کم 14.5 میلیون دلاری را به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای پشتیبانی از رشد آینده متحمل شد. با بیشتر شدن پروژه‌های خودروهای الکتریکی، که بولت جنرال موتورز در صدر آنها قراردارد، چشم‌انداز شرکت قطعات خودرو در انتظار رشد مستمر است.

۲ نظر

سعید ۷ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

امیدوارم روزی یکی از نمایندگیهایش را داشته باشم

حسين ۸ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

عملکرد خوب ال جی در بخش لوازم خانگی و تلوزیون مرهون طراحی زیبا و مشتری پسند محصول و توزیع محصول مطابق نیاز هر منطقه از دنیاست آنهم با قیمت رقابتی و اقتصادی در بخش تلفن همراه قطعا سری K در بازار ایران مخاطب بیشتری دارد در حالیکه تبلیغات ال جی ایران بیشتر روی سری X ، V و ْG متمرکز شده قطعا هم اکنون بالاترین فروش ال جی در بازار ایران K10 ال جی است که فروش بالای آن نه به دلیل اطلاع رسانی و آگهی تبلیغاتی بلکه بیشتر مرهون معرفی دوستان به یکدیگر است چیزی که از نظرها مغفول مانده این است که مشتریان میان رده امروز فردا مشتریان رده بالاهای ال جی هستند .

نظر دهید