۱۳ آذر ۱۳۹۵

همکاری ال‌جی و جگوار در بخش خودروهای هوشمند، پس از خودروهای برقی

بخش قطعات خودروی ال‌جی الکترونیکس طی دو سال اخیر در حال ساخت قطعات تلماتیک (ارتباط دور خودرو) برای یک شرکت انگلیسی خودروساز به نام لندرور  بوده که قرار است این قطعات در مدل‌های جدید و لوکس جگوار که سال آینده یا سال بعد از آن عرضه می‌شوند به کار رود.

تلماتیک یکی از قطعات اصلی خودروهای هوشمند است که می‌تواند اطلاعات و ارتباطات بین وسایل نقلیه را ارسال و دریافت کند و ال‌جی الکترونیکس با داشتن سهم 30 درصدی از این بازار، بیشترین سهم را در بازار جهانی به خود اختصاص داده است.

نه تنها ال‌جی الکترونیکس، بلکه شرکت LG Chem نیز در حال توسعه همکاری خود با جگوار است. جگوار لندرور به تازگی طرح مفهومی اولین خودروی برقی خود را با نام I-Pace ارائه کرده که قرار است با باتری لیتیوم-یون شرکت LG Chem حرکت کند. باتری 90 کیلوواتی در عقبِ I-Pace می‌تواند 220 مایل (354 کیلومتر) با یک بار شارژ خودرو را به حرکت درآورد. این خودروی کاملاً برقی قرار است نیمه دوم سال 2018 عرضه شود.

photo_2016-12-03_13-17-46

همکاری قوی بین ال‌جی و جگوار یکی از نمونه‌های همکاری بین شرکت‌های فناوری اطلاعات و سازنده خودرو برای پیشگامی در بازار خودروی برقی و خودروی هوشمند است. ال‌جی که در پی موتور رشد جدیدی در تجارت B2B نظیر قطعات خودرو است در حال حاضر، ساخت محصولات متنوعی نظیر سیستم‌های تهویه مطبوع خودرو، سیستم‌های مسیریابی، پنل‌های نمایشگر، موتور، مواد و همچنین تلماتیک را بر عهده دارد. انتظار می‌رود شرکت‌های زیرمجموعه گروه ال‌جی مانند ال‌جی الکترونیکس، LG Display، LG Chem، ال‌جی اینوتک و LG Hausys در مجموع فروش 5.12 میلیارد دلاری را در بخش خودرو تا آخر امسال کسب کنند.

۱ نظر

حسين ۱۳ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

مهمترین محصول ال جی در خصوص اتومبیل عای برقی و هایبرید باتری مخصوص این نوع وسایل نقلیه است بطور مثال اتومبیل های شورلت جنرال موتورز که در متن اشاره ای به این محصول نشده ضمنا شرکتهای جگوار و لندرور در حال حاضر تحت مالکیت تا تا موتورز هند می باشند

نظر دهید