۱۴ آذر ۱۳۹۵

3 ترفند در ال‌جی V20 مخصوص علاقه‌مندان به موسیقی برای بهره‌مندی بیشتر از کیفیت صدا

ال‌جی V20 همان تلفن هوشمندی است که تعریفی جدید از استاندارد صدای تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

این اولین تلفن هوشمند دنیاست که فناوری صدای های-فای Quad DAC (مبدل چهارگانه دیجیتال به آنالوگ) با فناوری ESS دارد که برای دستگاه‌های حرفه‌ای صوتی طراحی شده و بالاترین کیفیت صدا و کاهش نویز و سروصداهای مزاحم را تضمین می‌کند.

ess-9018-dac

مهندسی بیشتری که توسط B&O PLAY اضافه شده دستی به سر و روی صدای این محصول کشیده تا صدایی کامل و بی‌عیب‌ونقص حاصل شود. اما از آنجا که V20 یک دستگاه برای روایت داستان به شیوه دیجیتال است، مهم فقط گوش دادن به صدای حرفه‌ای نیست. بلکه باید ضبط صدا هم حرفه‌‌ای باشد و حتی شما بتوانید موسیقی خاص خودتان را بسازید.

در اینجا، به مواردی اشاره می‌کنیم که به نظر می‌رسد طرفداران موسیقی در ال‌جی V20 فراموش می‌کنند از آن بهره‌مند شوند.

1- حالت استودیو در ضبط صدای اچ.دی

یکی از امکانات بارز V20 حالت استودیو یا Studio Mode در ضبط صدای اچ.دی است که از ضبط دو قطعه آهنگ پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که شما می‌توانید صدای خودتان را مثل صدای آلات موسیقی پس‌زمینه روی صدای موسیقی ضبط کنید. نتیجه؟ صدایی با کیفیت استودیو در 24 بیت، 192 کیلو هرتز برای تست صدا یا افرودن به مجموعه موسیقی شخصی خود. ال‌جی V20 از سه میکروفون عالی AOP (نقطه اوج صدا) بیشترین بهره را می‌برد و صدایی بسیار واضح و شفاف ضبط می‌کند که خیلی فراتر از عملکرد ضبط صدا در تلفن‌های هوشمند دیگر است.

12

2- کنترل‌های سفارشی میکروفون

وقتی برای اولین بار قابلیت ضبط صدای اچ.دی را باز می‌کنید یک تنظیمات معمولی می‌بینید. اما اگر به صفحه‌نمایش دوم نگاهی بیاندازید خواهید دید که گزینه‌های دیگری نیز ارائه شده است: کنسرت (Concert ) و سفارشی (Custom).

تنظیمات کنسرت به شما امکان می‌دهد که حتی صدایی با شدت 132 دسی‌بل که گوش را کر می‌کند را تنظیم کنید. در مدل V10 این قدرت 120 دسی‌بل بود و همان طور که مشاهده می‌کنید در V20 نسبت به مدل قبل یک ارتقای چشمگیر و قابل توجه ایجاد شده است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید صدای رعدآسا در کنسرت‌ها را به وضوح ضبط کنید؛ این قابلیت بر خلاف دستگاه‌های ضبط متداولی است از مهندسی صدای V20 محروم‌اند و در نهایت ضبط صدای آنها با افت کیفیت همراه خواهد بود.

lg-1

تنظیمات سفارشی یا Custom نیز از دیگر گزینه‌هاست. روی آن ضربه بزنید تا سه نوار کشویی با عناوین Gain، Low Cut Filter یا LCF و Limiter یا LMT را مشاهده کنید. این منوی کشویی شبیه ابزار میکس و ترکیب صداست که مهندسان صدا با آن کار می‌کنند. وحشت نکنید! کار با این منو خیلی راحت است. نوار کشویی Gain حساسیت صدای میکروفون را کنترل می‌کند تا شما بتوانید از Gain برای تنظیم صدای ورودی بین 20- تا 20+ دسی‌بل استفاده کنید.  نوار کشویی LCF فرکانس‌های پایین مثل صداهای مزاحم یا نویز دستگاه تهویه مطبوع یا هواساز را حذف می‌کند. میزان LCF مناسب را از سه گزینه ارائه‌شده انتخاب کنید: شما می‌توانید LCF را خاموش کنید یا روی 75 هرتز یا 150 هرتز تنظیم کنید. نوار کشویی LMT بلندی صدای ضبط را تا میزان دلخواه محدود می‌کند تا مثلاً وقتی خودرویی در حال عبور بوق می‌زند، بتوانید از فراتر رفتن میزان این صدا بیشتر از حد مجاز پیشگیری کنید. در اینجا هم می‌توانید از بین این گزینه‌ها یکی را انتخاب کنید:  قابلیت LMT را خاموش کنید یا روی صفر تا 3- دسی‌بل یا 6- دسی‌بل بگذارید.

221

3- ضبط بی‌وقفه ویدئوی های-فای

ضبط بی‌وقفه ویدئوی های-فای به این معنی است که شما می‌توانید صدایی شگفت‌انگیز و بدون افت کیفیت را با استفاده ماژول کد خطی پالس یا LPCM با قدرت 24 بیت 48 کیلوهرتز ضبط کنید. فناوری LPCM یک صدای غیرفشرده با کیفیت حیرت‌انگیز است؛ همان شکل از صدایی که در دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، شما می‌توانید صدای ظریفی مانند حرکت جریان آب یا صدای خم شدن تازهای ویولن را هم ضبط کنید.

در نهایت، ناچاراً، حجم فایل ویدئویی ضبط شده نسبتاً بزرگ خواهد بود اما باز هم جای نگرانی نیست. در تلفن‌های هوشمند دیگر وقتی حجم فایل به 4 گیگابایت برسد ضبط متوقف می‌شود اما ال‌جی V20 به شما امکان می‌دهد از این هم فراتر روید. این تلفن هوشمند فایل را تا همان جایی که به 4 گیگابایت رسیدید ذخیره می‌کند و بدون معطلی و بی‌وقفه شروع به ضبط یک فایل جدید می‌کند. فقط این نیست! در حالت Playback یا بازپخش، ال‌جی V20 کلیپ‌های شما را به همان ترتیبی که ضبط شده‌اند بدون مکث یا رد شدن پخش می‌کند.

31

۳ نظر

حسين ۱۸ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

وقتی با هدفون موسیقی گوش می کنید چون نگران سلب آرامش دیگران نیستید به مرور میزان صدا را بطور ناخودآگاه زیاد می کنیم که این موضوع به مرور زمان باعث کم شنوایی می گردد پس بهتر است مراعات حد مناسب صدا را در هنگام استفاده از انواع هدست و هدفون بنمائیم

مهدی ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
یک سوال داشتم از حضورتون این که قابلیت DAC فقط روی سری B&O هست؟
تفاوت سری B&O با دیگر سری ها در چیست؟

امیر ۷ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

مشکل خیلی مهمی دارم ممنون میشم راهنماییم کنیین .
وقتی از هندزفری بلوتوثی استفادهدمیکنم های فای گوشیم روشن نمیشه چیکار کنم

نظر دهید