۱۸ دی ۱۳۹۵

مقایسه فناوری پنل QLED با OLED ال‌جی درست نیست

شرکت LG Display مقایسه فناوری پنل QLED یا کوانتوم دات سامسونگ با OLED  ال‌جی را رد کرد و نادرست خواند.

در نمایشگاه CES، سامسونگ از تلویزیون‌های QLED خود پرده برداشت و رسانه‌ها این فناوری را با فناوری OLED ال‌جی که فناوری دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور هستند در تقابل دانستند.

به گفته ال‌جی، فناوری QLED هنوز هم فناوری تلویزیون LCD (نمایشگر کریستال مایع) است و مقایسه این دو فناوری بی‌مورد است.

تنها تفاوت فناوری در محصول جدید سامسونگ نسبت به محصولات قبل در میزان روشنایی است. در فناوری کوانتوم دات یا نقطه کوانتوم، روشنایی می‌تواند بر طبق میزان نوردهی پشت تغییر کند. درست است که سامسونگ راندمان و کارایی کوانتوم دات را بهتر کرده اما این تنها بخش کوچکی را در بر می‌گیرد و هنوز هم پنل همان پنل LCD است.

نایب رئیس شرکت LG Display، گفت: «نیازی به مقایسه QLED نیست زیرا از خودش نور نمی‌دهد. اما در OLED پیکسل‌ها از خودشان نور می‌دهند. بنابراین، QLED و OLED دو نمایشگر کاملاً متفاوت هستند.»

شرکت LG Display امسال کسب‌وکار OLED پلاستیکی بزرگ، کوچک و متوسط را به جدیت گسترش می‌دهد. این شرکت تصمیم دارد بازار نمایشگر جهانی را با تقویت استراتژی LCD ممتاز و پیشرفته پیشگام کند.

۱ نظر

حسین ۱۹ دی ۱۳۹۵ پاسخ

بله کاملا این دو فناوری متفاوتنذ اما فناوزی سامسونگ فناوری dollby vision ال جی مشابهت هایی دارد هنوز فناوری OLED بهترین کنتراست تصویری را دارد و از هر دو فناوری های فوق گرانقیمت تر است

نظر دهید