۱۹ دی ۱۳۹۵

گپی کوتاه با سرآشپز های برتر برای مسابقات نهایی “سرآشپزخانگی ال‌جی”  

بعد از طی چند مرحله مختلف، بالاخره سرآشپزهای ال‌جی در قالب 16 تیم دونفره به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند تا یک رقابت پرشور دیگر را آغاز کنند. رقابتی با غذاهای فوق‌العاده و خوشمزه که با توجه به خلاقیت‌ها و روش‌های پخت هیجان‌انگیز، انتخاب از بین این شرکت‌کنندگان را تبدیل به کاری دشوار کرده بود.

مسابقه سرآشپزخانگی ال‌جی در محل شرکت مشتریان گلدیران با حضور داوران و مدیران ارشد بخش لوازم خانگی شرکت‌های ال‌جی و گلدیران برگزار شد و در نهایت 4 تیم توانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

برندگان این مسابقه شامل چار تیم به سرگروهی خانم‌ها آیدا باستانی، حدیث کشاورز، مریم عبدی و نسرین جعفری بودند که به ترتیب توانستند با غذاهای میگو تایلندی، کوکو دورنگ، ماهی سنگی‌نمکی و میگو پلو به مرحله فینال راه پیدا کنند.

در مورد این مسابقه و اتفاقات جالب آن با برندگان و داورها صحبت کردیم تا ببینیم در این روز پر از غذاهای خوشمزه چه گذشته است.

photo_2017-01-07_13-25-17

خانم کشاورز که با کوکوی دو رنگ و البته یک ماست خاص توانسته بود دل داورها را ببرد در مورد نحوه آشنایی با این مسابقه گفت : «من از طریق اینستاگرام از برگزاری این مسابقه اطلاع پیدا کردم و در ابتدا فکر نمی‌کردم بتوانم تا این مرحله بالا بیایم». وی همچنین سطح و نحوه برگزاری مسابقه را عالی توصیف کرد و اضافه کرد که برای تهیه غذای خود، بخصوص ماست دودی، از روش‌های ابتکاری و آموزش‌های خاص ویدئویی استفاده کرده است. خانم کشاورز از عملکرد عالی دستگاه‌های ال‌جی نیز تعریف کرده و گفت  مایکروویو سولاردامی که در مسابقه استفاده کرده روی پخت غذایشان تاثیر زیادی گذاشته است. همچنین از میزبانی شرکت گلدیران تشکر کرده و از برخورد خوب پرسنل رضایت داشت.

photo_2017-01-07_13-25-12

خانم جعفری نیز با پخت میگو پلوی فوق‌العاده و خاص خود یکی دیگر از برندگان مرحله نیمه نهایی مسابقه سرآشپز خانگی ال‌جی بود که از طریق شبکه‌های اجتماعی از مسابقه مطلع شده و به قصد قهرمانی وارد مسابقه شده بود. ایشان یکی از مشتریان قدیمی ال‌جی بود و به گفته خودشان تقریبا تمام وسایل خانه خود را از این برند انتخاب کرده‌‌است. ایشان همچنین از برخورد و خدمات پس از فروش گلدیران نیز بسیار تعریف کرد.

photo_2017-01-07_13-24-13

برنده دیگر خانم عبدی بود که با روش پخت هیجان انگیز خود بسیار را انگشت به دهان گذاشت. ایشان که از طریق مجله با مسابقه آشنا شدند تا شب آخر مهلت ارسال غذاها تصمیم به شرکت نگرفته بودند و در لحظه آخر با فرستادن عکس غذا توانستند مهارت خود را محک بزنند. خانم عبدی از علاقه زیادش به آشپزی گفت و تاکید کرد که سه عاملی که برای دوران مسابقه اهمیت داشت برای خودشان نیز بسیار مهم بوده و همین انگیزه‌شان تقویت کرده است. ایشان با غذای ماهی سنگی نمکی در این مرحله شرکت کرد که برای پخت آن حدود 5 کیلو نمک استفاده می‌شد که روشی 4 هزار ساله برای تهیه این نوع غذا محسوب می‌شود. به گفته خانم عبدی مایکروویو سولاردام و بخصوص فر اجاق گاز ال‌جی کمک بسیاری در تهیه کردن غذا و حفظ طعم و ارزش غذایی آن داشته است و به کمک آنها توانسته آن چیزی که مد نظرشان بوده را آماده کند. به علاوه خانم عبدی خود از یخچال ال‌جی استفاده می‌کرد و از خدمات گلدیران بخاطر سرعت عمل و برخورد خوبشان رضایت کامل داشت.

photo_2017-01-07_13-24-451

داروان مسابقه یعنی خانم ستایش فرجی و آقای بابک رحمانی نیز بسیار از سطح بالای مسابقه هیجان‌زده شده بودند و از رعایت شدن معیارهای داوری در همه غذاها ابراز خرسندی کردند. خانم فرجی در این مورد گفت: ملاک‌های اصلی انتخاب سادگی، خلاقیت و سلامت غذا بود که همه شرکت‌کنندها به خوبی آن را رعایت کرده بودند. بخصوص در بحث سلامت غذا امروزه در بسیار از غذاهای خانگی رعایت نشده و از چاشنی‌های زیاد و یا روغن و شکر بیش از حد در پخت غذا استفاده می‌شود. ولی در این مسابقه شرکت کنندگان از روغن‌های گیاهی سالم و ادویه‌های طبیعی و حتی نادری استفاده کردند تا غذای نهایی نهایت سلامت را داشته باشد. همچنین دستگاه‌های ال‌جی استفاده شده نیز با توجه به روش پختشان در سلامت و حفظ طعم این غذاها تاثیر زیادی داشتند. ایشان از روش پخت جالب یکی از شرکت‌کنندگان بسیار تعریف کردند و گفتند: یکی از شرکت‌کننده‌ها از 5 کیلو نمک برای پخت خود استفاده کرد که باعث شد برای  بسیاری از افراد حاضر در مورد سلامت غذا و طعم نهایی آن سوال پیش بیاید. در صورتی که این روش پخت، یک روش سنتی 4 هزار ساله ایرانی محسوب می‌شود که در آن نمک بسیار داغ شده و حرارت خود را سریع به ماده غذایی انتقال می‌دهد و باعث پخت کامل و سریع غذا می‌شود.

photo_2017-01-05_21-07-44

اقای رحمانی نیز از رقابت تنگانگ شرکت‌کنندگان گفتند و  اضافه کردند: انتخاب بین غذاهای آماده شده بسیار سخت بود و نفرات بالاتر از حد انتظارات ما شرکت کرده بودند. این تصمیم‌گیری سخت حتی باعث شد که ما پیشنهاد بدهیم تعدا نفرات بیشتری را به مرحله فینال بفرستیم که با توجه به قوانین مسابقه امکان پذیر نبود. همچنین مرحله فینال بسیار سخت‌تر از این مرحله خواهد بود و ما یک غذای واحد را برای رقابت انتخاب خواهیم کرد تا براساس آن بهترین سرآشپز این دوره مشخص شود.

لازم به ذکر است که مرحله نهایی عصر روز پنجشنبه 23 دی ماه از ساعت 3 تا 5 در مرکز خرید کوروش برگزار خواهد شد.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید