۲۳ دی ۱۳۹۵

CES 2017: فناوری نانو سل در تلویزیون‌های Super UHD جدید ال‌جی

تلویزیون‌های جدید Super UHD ال‌جی با مدل‌های SJ9500، SJ8500 و SJ8000 فناوری پنل LCD با پیشرفته‌ترین رنگ تا به امروز را دارند و به فناوری نانو سل (Nano Cell) مجهز هستند. این تلویزیون‌ها هفته گذشته در نمایشگاه CES 2017 لاس‌وگاس پرده‌برداری شدند.

ترکیب رنگ‌های خیره‌کننده و فناوری Active HDR با Dolby Vision و طراحی کمینه‌گرا در تلویزیون ‌های 2017 ال‌جی استاندارد جدیدی برای تلویزیون‌های پیشرفته UHD ایجاد خواهد کرد.

نسل سوم تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی با فناوری Nano Cell واقعی‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهند و دقیق‌ترین و ریزترین جزییات را از هر زاویه دیدی ایجاد می‌کنند. این تلویزیون‌های جدید به وسیله فناوری Active HDR با Dolby Vision امکان مشاهده چندین فرمت HDR را میسر می‌کنند و به کاربر دسترسی به طیف وسیعی از محتوای HDR فوق‌العاده باکیفیت را می‌دهند. ترکیب جدیدترین نسخه از پلت‌فرم هوشمند و ملموس webOS، قابلیت‌های صوتی قدرتمند با طراحی چشم‌نواز، باریک و بسیار شگفت‌انگیز در هر کدام از مدل‌های تلویزیون Super UHD ال‌جی به مشتریان امکان می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی مدل دلخواه از تلویزیون خود را که مطابق با نیازها و انتظاراتشان است بیایند.

نمایشگرهای LCD نانو سل با بهره‌گیری از اجزای متحدالشکل و بسیار کوچک که قطر آنها تقریباً به اندازه یک نانومتر است رنگ‌های دقیق، ظریف و پایداری ایجاد می‌کنند که از عریض‌ترین زوایا، نسبت به دیگر تلویزیون‌ها شامل نمایشگرهای کوانتوم دات، قابل مشاهده است. تلویزیون‌های نانو سل Super UHD ال‌جی رنگ‌های پایداری دارند و هیچ اختلاف رنگی برای آنهایی که درست جلوی تلویزیون نشسته‌اند و آنهایی که برنامه‌ها را با زاویه 60 درجه مشاهده می‌کنند دیده نمی‌شود.

تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی از طراحی فوق باریک حیرت‌انگیز با پایه هلالی شکل و منحصربه‌فرد برخوردارند. این طراحی به تلویزیون 55 اینچ SJ9500 در باریک‌ترین نقطه ضخامت 6.9 میلی‌متر می‌دهد و طوری به نظر می‌رسد که انگار در هوا معلق است. تلویزیون جدید ال‌جی را چه روی دیوار نصب کنید و چه روی پایه خود، جلوه زیبایی خیره‌کننده‌ای به هر اتاقی می‌دهد.

۱ نظر

حسین ۲۳ دی ۱۳۹۵ پاسخ

برخلاف فناوری OLED یاصفحات نمایش با فناوری دیوئ ارگانیک که تئسعه آن در سالهای اخیر در انحصار ال جی بود و طی این سالها با ترکیب فناوری تحریک الکترونی تحریک فسفر که در مقیاس وسیع در لامپ های ال ای دی با نورسفید درخشان از ان استفاده میشود و اضافه کردن نورسفید درخشان در پیکسل فرعی چهارم کنتراست تصویر را به بینهایت افزایش دهد و مشکل از بین رفتن پیکلهای ساتع کننده نور ابی در تلوزیونهای oled را که ناشی از تحمل فشار زیاد برای تولید نور سفید بود را با احاله این وظیفه به پیکسلهای سفید مرتفع و به نهایت کنتراست تصویر و باریکی پنل تلوزیون به حدود چهار میلیمتر یا همان قطز شیشه معمولی ساختمانها در کنار وزن بسیار کم دست پیدا کند و با افزایش تیراژ تولید قیمت نهایی با کیفیت ترین تلوزیونهای تولید شده با این فناوری را به کمتر از نصف کاهش دهد و تقریبا به تولید کننده انحصاری این فناوری مبدل گردد فناوری superUHD در انجصار ال جی نیست و خم اکنون توسط سامسونگ و تی سی ال در حال توسعه است البته از نظر کیفیت و بویژه کنتراست این فناوری قدرت رقابت با فناوری OLED را ندارد اما از نظر قیمت با توجه به کاهش حداقل سی درصدی وزن و قطر پنل بعلت استفاده از پودرشیشه بجای صفحات پلاستیکی برای انتشار نور پس زمینه و افزایش نسبی کنتراست تصویر با گسترش تولید و افزایش تیراژ این فناوری قیمت تلوزیون را بشدت کاهش می دهد زیرا از همان مواد اولیه مورد استفاده در تلوزیونهای LED LCD در تولید این تلوزیونها استفاده میشود در حالیکه مولد اولیه اورگانیک برای تولید تلوزیونهای OLED در طبیعت کمیاب و گران قیمت هستند البته مشکل فرار نور همچنان در این پنل وجود دارد اما در نهایت با توجه به تفاوت قیمت اقبال بازار به این فناوری بسیار زیاد است و بزودی جایگزین تلوزیونهای LED فعلی خواهد شد البته در فناوریهای شرکتهای مختلف برای توسعه این فناوری تفاوتهای اشکار ناشی از فناوری فعلی انها وجود دارد که چون مبنای فناوری ال جی بر پایه فناوری IPS استور است از نظر نگارنده بهترین فناوری در این خصوص می باشد

نظر دهید