۰۴ بهمن ۱۳۹۵

استقبال گرم از پروژه جهانی LG Challenger در ایران

دانشجویان کوشا و مستعد ایرانی از پروژه جهانی LG Challenger با آغوش باز استقبال کردند.

پروژه جهانی LG Global challenger بر پایه‌ی اهداف خاصی برنامه ریزی شد که حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و نیز ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان جزو اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

ال‌جی از 20 شهریور ماه سال 1395 فرصت انجام سفرهای تحقیقاتی برای دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به کلیه کشورهای مختلف فراهم آورد تا علاقه‌مندان به علم و یادگیری در این مسیر تجربه و چشم اندازی جدید به دست آورند. این پروژه جهانی ال‌جی تا 10 دی ماه (با تمدید مهلت به دلیل استقبال بی‌نظیر دانشجویان عزیز از این پروژه) ادامه داشت.

سفر تحقیقاتی LG Challenger که برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه‌ریزی شد و به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد، مورد استقبال وصف‌نشدنی همگان قرار گرفت.

در پروژه جهانی LG Challenger امسال، از میان کل دانشجویان شرکت‌کننده مشتاق علم و تحقیقات، آقایان با کسب بیشترین تعداد سکان‌دار شدند و حدود 66 درصد از پروژه‌ها را آقایان به نام خود ثبت کردند. خانم‌ها نیز با کسب 34 درصد از پروژه‌ها نیز تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین طرح‌های تحقیقاتی  انجام دادند.

در میان خیل عظیم طرح‌های تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان کوشا و فعال ایرانی، 436 طرح در پروژه با موفقیت ثبت شده‌اند (69% از طرح‌های دریافتی) که حدود 24% از این طرح‌ها از طریق ایمیل ارسال شدند، 66% آنها توسط آقایان و اکنون توسط تیم ال‌جی و سایر متخصصان در حال بررسی هستند. نتایج بررسی به زودی اعلام خواهد شد و با تیم‌های برتر برای مصاحبه تماس گرفته خواهد شد.

زمستان، کسب افتخار

در نهایت، ۳۰ تیم برتر (در قالب تیم‌های 4 نفره) به عنوان نامزدهای رسمی این رقابت به همراه تعدادی از اساتید در مراسم معرفی حضور پیدا می‌کنند. مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران و مدیران دیگر شرکت‌های وابسته به آن در این مراسم حضور خواهند داشت. در انتهای مراسم ۵ تیم، از تیم‌های شرکت کننده در LG Global Challenger  براساس تعهدات، میزان عمل به آن‌ها و میزان علاقمندی انتخاب و معرفی خواهند شد. افراد انتخاب شده طی مدت ۴ روز در دفتر ال‌جی تهران توسط  بخش منابع انسانی آموزش داده می‌شوند. افراد در مورد چشم انداز ال‌جی، رویکرد جهانی ال‌جی، کار گروهی آموزش می‌بینند تا به یک LG Global Challenger   واقعی تبدیل شوند.

بهار، پیش به سوی جهانی شدن

پس از انتخاب زمینه سفر تحقیقاتی شرکت کنندگان می‌توانند موضوع سفر تحقیقاتی را متناسب با زمینه انتخابی سفر، انتخاب کنند. طول دوره این سفر، به مدت ۱۳ شب و ۱۴ روز خواهد بود. گروه ال‌جی این افراد را تحت حمایت کامل مالی از جمله تامین تمام هزینه‌های رفت و آمد، هزینه اقامت، بیمه و سایر فعالیت‌ها قرار خواهد داد. در این پروژه، همه تیم‌ها فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر خواهند کرد. تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شرکت کنندگان بر روی وب سایت LG Global Challenger آپلود می‌شوند. هر ساله در کره جنوبی نزدیک به ۳۰۰ صفحه از مطالب اینترنتی منتشر شده مورد بازدید بیش از 1.7 میلیون بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

نتیجه

به شرکت‌کنندگانی که سفر آن‌ها به اتمام رسیده است، یک فرصت یک ماهه داده می‌شود که گزارش کتبی خود را از نتایجی که به دست آوردند تنظیم کنند. بعد از بررسی وارزیابی گزارش‌های ارائه شده، به تیم برگزیده طی یک مراسم، کمک هزینه تحقیقاتی نقدی اعطا می‌گردد. علاوه بر این برای یک دوره کارآموزی در ال‌جی معرفی خواهند شد.

تابستان، اشتراک گذاری

پس از اهدای جوایز، گزارش‌های این سفر تحقیقاتی به صورت کتاب جمع‌آوری شده و به کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها اهدا می‌شود تا به عنوان منبعی برای مطالعات و تحقیقات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین نسخه اصلی این گزارش ها در وب سایت رسمی LG Global Challenger برای استفاده همگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

۸ نظر

محمد علی ۵ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
خواستم بپرسم بالاخره کی اعلام میشه
به زودی یعنی چی؟

رحیم ۵ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام
با توجه به تمدید فرصت ارسال و اینکه هنوز نتایج اعلام نشدند، آیا برنامه سفر در ایام نوروز انجام خواهد شد یا خیر؟

رضا قوامی پور ۸ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و عوامل محترم رویداد LG Challenger!
اگر امکانش هست یک اطلاعی از روند داوری ها در شبکه های اجتماعی بدهید تا حداقل یک دلگرمی برای شرکت کنندگان وجود داشته باشد که روند داوری به درستی و شفاف در حال انجام است. ضمنا طبق نظرات گفته شده ، آیا با توجه به نزدیکی عید نوروز و شلوغی سفارت ها، واقعا این موضوع در تعطیلات عید نوروز محقق می شود ؟ با سپاس

متين ربيعي ابيانه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

از عوامل محترم شرکت گلدیران و ال جی چلنجر خواهش میکنم که به سوال جناب قوامی پور پاسخ بدن. چون سوال همه ماست…

سجاد ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

لطفا مراحل داوری وافرادی رو که ایده ها رو داوری میکنن معرفی کنین…. ما برای این ایده ها زحمت کشیدیم شاید ۲ تا ۳ ما چند دانشجو شبانه روز روی ایده کار کرده اند واقعا برا ما نحوه داوری و عدم تضییع حق از هیچ طرحی باید اثبات شود

مسعود ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

بزرگی این رویداد فقط یک مورده که اونم اسم ال جی پشتشه…اگه ال جی حامی نبود کاملا بهش میخورد که دزدیدی ایده باشه…
آیا ال جی با اجرای روال کارها مانند این مورد داره با بزرگان حوزه کسب و کار رقابت می‌کنه ؟
چرا شما در مورد یه پروژه اینگونه به سر در گمی خوردید اگر که بگید نه این طور نیست …دروغه
چه لزومی داره تاریخ اعلام نتایج رو اعلام نکنید؟نحوه داوری؟
از ال جی بعیده این گونه به هم ریختگی …
دیگه خسته کننده شده روزی چند بار چک کنیم این صفحه رو آخرشم بعد از بیست و چهار روز آمار شرکت کننده ها اعلام بشه… تفکیک جنسیت طرح مهم تره یا خبر از اجرای مراحل بعدی؟
از طرفی بقیه بچه هایش که طرح دادن همه تهرانی نیستن ….دانشگاه دارن باید برن سر کلاساشون
مگر اینکه این طرح بیشتر برای دانشگاههای تهران باشه اون وقته که میشه این موردو به حساب نیاورد

ال جی ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

منتظر اعلام نتایج باشید. به زودی برندگان را اعلام می کنیم.

محمد علی ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

میفرمایید به زودی کی بالاخره
یه ماهه هی میگید به زودی

نظر دهید