۲۴ بهمن ۱۳۹۵

بررسی سیستم صوتی OM4560 و OM7560 ال جی

سیستم‌های صوتی جدید ال‌جی به همراه قابلیت‌های متعددی برای تزریق هیجان به مهمانی‌ها توسعه یافته‌اند.

ال‌جی طی چند سال اخیر تلاش زیادی در توسعه‌ی سیستم‌های صوتی خود کرده است. عمده تمرکز این شرکت، طراحی سیستم‌های صوتی مناسب برای مهمانی بوده است که به همین دلیل امکانات متعددی در این زمینه می‌توان در محصولات ال‌جی یافت.

لطفا جهت دیدن مشخصات فنی اینجا را کلیک کنید.

ال‌جی OM4560
راه‌حل‌ پایه‌ و ارزان ال‌جی برای سیستم‌های صوتی خانگی، مدل OM4560 است. این دستگاه که ابعاد کوچکی نیز دارد، به واسطه‌ی قابلیت‌های متعدد خود توانایی ایجاد فضایی شاد و مهیج در مهمانی‌ها دارد. در نگاه اول شاید با توجه به ابعاد کوچک OM4560 آن را چندان کاربردی ندانید. اما پس از روشن کردن و استفاده از این BoomBox قطعا تغییر عقیده خواهید داد.

83cad6f2-84c8-45db-a149-5f974ffb884a

ال‌جی OM4560 از یک درایور ۱۶۵ میلی‌متری بهره می‌برد که در کنار توییتر و آمپلی‌فایر خود توانایی تولید توان کلی ۲۲۰ وات دارد. توان خروجی این دستگاه خبر از کاربری آن برای فضاهای کوچک می‌دهد و توقع صدایی رسا در سالن‌ها و فضا‌های بزرگ‌تر نداشته باشید. اما OM4560 به‌خوبی می‌تواند از پس وظیفه‌ی خود به عنوان سیستم صوتی خانه‌های آپارتمانی با فضای متوسط بر بیاید.

0a7e3233-0f1d-490c-9754-8ca4f28f6f8e

سیستم‌های صوتی ال‌جی برای ایجاد فضایی مهیج طراحی شده‌اند و توقع کیفیت صدای بالا همانند سیستم‌های صوتی حرفه‌ای و گران  از آن‌ها نداشته باشید. با این حال این دستگاه‌ها در بخش کاربری خود قابلیت‌های جذاب زیادی دارند که به عنوان مثال می‌توان از کلید‌‌های تنظیماتی X-Boom و ‌Bass Blast نام برد. با فعال کردن تنظیمات نام‌برده در OM4560، این سیستم صوتی از تمام توان خود برای ایجاد باس قدرتمندی بهره خواهد برد. پس از فعال کردن X-Boom نیز شاهد رقص نورپردازی درایور متناسب با موسیقی در حال پخش خواهید بود.

ال‌جی OM4560 در بخش کیفیت صدا عملکرد خوبی دارد و عموم نیاز‌های کاربران را برآورده خواهد کرد. اما اگر از طرفداران سبک‌های راک و متال هستید، شاید باس بالای این دستگاه حتی در حالت غیرفعال آن، برای شما خوشایند نباشد.

03b610f2-a480-47e8-bdd8-78479595fe44

کیفیت صدا، نقطه‌ی قوت‌ بوم‌باکس‌های ال‌جی نیست؛ بلکه‌ی این دستگاه‌ها برای افزایش هیجان محیط و سرگرم کردن کاربران طراحی شده‌اند. به همین دلیل قابلیت‌های مختلفی در OM4560 وجود دارد که در نوع خود بسیار جذاب هستند. به عنوان مثال کاربران قادر خواهند بود موسیقی در حال پخش از CD را در کنار کارائوکه، در حافظه‌ی فلش متصل به دستگاه ضبط کنند. البته در نظر داشته باشید برای بهره بردن از کارائوکه به میکروفن مخصوص ال‌جی احتیاج خواهید داشت که باید جداگانه آن را تهیه کنید و همراه سیستم‌های صوتی این برند عرضه نمی‌شود. امکان اتصال راحت بلوتوث نیز در کنار درگاه‌های ارتباطی USB، جک ۳.۵ میلی‌متری، برای پخش راحت موسیقی در دسترس است. سیستم صوتی OM4560 همچنان امکان اتصال بیسیم به تلویزیون‌های ال‌جی برای پخش باکیفیت صدا دارد.

af5efb2d-50e4-45c7-98ed-5a4f9efab8e4

از دیگر قابلیت‌های جذاب OM4560، دی‌جی خودکار (Auto DJ) است که به‌صورت خودکار اقدام به پخش تمامی آهنگ‌های لیست پخش گوشی یا حافظه‌ی متصل به دستگاه، خواهد کرد. در صورتی که با قابلیت دی‌جی خودکار آشنا نیستید باید بدانید که در این حالت، شدت صدای موسیقی فعلی پیش از اتمام آن به آرامی کاهش می‌یابد و موسیقی بعدی از زمانی مناسب شروع به پخش می‌شود تا وقفه‌ای در عبور از تِرک‌های مختلف ایجاد نشود.

ال‌جی OM7560
ال‌جی سیستم‌های صوتی متنوعی به بازار عرضه کرده است؛ برای آن دسته از کاربران که OM4560 توانایی‌ و قدرت کافی ندارد، OM7560 گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. این سیستم صوتی، علاوه بر توانایی‌های برادر کوچک‌تر خود، توان خروجی بیشتر و قابلیت‌های افزوده‌ی دیگری به همراه دارد. در نگاه اول، پنل کنترلی بالای دستگاه مشابه با کنترلر‌های دی‌جی، خودنمایی می‌کند و خبر از کاربردی متفاوت با سیستم صوتی پایه‌ی ال‌جی می‌دهد.

661d63f6-6a98-41b3-8d9c-ebeb19a35026

سیستم صوتی OM7560 ال‌جی توانایی بالایی در تولید صدا دارد. این دستگاه به واسطه‌ی دو توییتر، دو اسپیکر و یک ووفر، در مجموع توان خروجی ۱۰۰۰ وات RMS دارد. بدین ترتیب برای کاربرانی که به دنبال صدایی بلند و کیفیت مناسبی هستند، OM7560 گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. اکولایزر با تنظیمات پیش‌فرض متعدد و امکان سفارشی‌سازی آن نیز در دسترس است تا به تنظیم آن متناسب با سلیقه‌ و سبک موسیقی خود بپردازید.

ال‌جی OM7560 در بخش شدت صدا، یک سر و گردن از برادر کوچک‌تر خود در ایران، تواناتر است؛ این موضوع در بخش کیفیت صدا نیز مصداق است. به لطف بهره‌گیری از دو اسپیکر و توییتر، در صورت افزایش حجم موسیقی، همچنان جزئیات مناسبی از گستره‌ی صداهای فرکانس متوسط و بالا خواهید داشت. البته باید در نظر داشته باشید که با توجه به کاربری این سیستم صوتی، توقع پخش صدای باکیفیتی همانند نمونه‌های مخصوص و گران‌قیمت این زمینه نداشته باشید. اما ال‌جی OM7560 با توجه به توان بالای خود، قادر خواهد بود در فضا‌های متوسط به‌راحتی جو مهیجی ایجاد کند.

3eea8046-ddde-467f-82c8-4052688030ce

ال‌جی OM7560 برای آن دسته از کاربران طراحی شده است که علاوه بر پخش صدا با توان خروجی بالا، به دنبال قابلیت‌های متعددی برای تزریق هیجان به مهمانی خود هستند. پنل کنترلی دی‌جی بالای دستگاه، همانند نمونه‌های حرفه‌ای از دو دیسک بهره می‌برد که نمونه‌ی سمت راست برای تغییر ترک موسیقی و نمونه‌ی سمت چپ برای ایجاد جلوه‌های مخصوص دی‌جی و تغییر زمان یا ثابت نگه داشتن ترک فعلی به کار می‌رود. جلوه‌ها و تنظیمات مخصوص دی‌جی اعم از Flanger، Phaser، WAH و Delay نیز با کلید مخصوصی در بخش پایینی دیسک مخصوص به آن قابل تغییر هستند و می‌توان میزان آن‌ها را نیز از ۰ تا ۱۵ تنظیم کرد. ترکیب استفاده از دیسک‌های مذکور منجر به ایجاد جلوه‌ی جذابی از لیست پخش موسیقی‌ها خواهد شد.

45b3d54c-fe16-4b27-a705-7608c3f16cdf

علاوه بر دیسک‌های کنترلی دی‌جی، اهرمی نیز در بخش بالایی دستگاه تعبیه شده است که ال‌جی آن را Party Thruster نامیده است. این اهرم جلوه‌ی مشابهی با صدای آژیر ایجاد می‌کند که در صورت کشیدن آن تا انتها، صدایی مانند انفجار تولید خواهد کرد. این اهرم برای ایجاد هیجان در نقطه‌ی اوج موسیقی به کار می‌رود. ال‌ای‌دی قرمز نورپردازی پنل نیز جلوه‌ جذابی به این بخش در محیط‌های تاریک می‌دهد.

یکی از مشکلات پنل کنترلی دی‌جی OM7560 شیب منفی آن به سمت جلوی دستگاه است. این موضوع باعث شده است برای کار کردن مداوم و راحت‌تر با این پنل و اعمال تنظیمات، در مقابل دستگاه قرار گیرید که این موضوع منجر به قطع نورپردازی و تاثیر منفی در کیفیت صدای در حال پخش می‌شود.

2bdb5552-f221-43cf-9dce-019605211100

دیگر تفاوت سیستم صوتی OM7560، مربوط به رقص نور تعبیه‌شده در پنل جلویی بالای دستگاه است که با توجه به ریتم موسیقی، اقدام به نورپردازی محیط می‌کند. این دستگاه همانند OM4560 از نورپردازی درون ووفر بهره می‌برد که متناسب با ال‌ای‌دی رقص نور، تغییر می‌کند.

ال‌جی OM7560 از قابلیت‌های اتصالی متعددی بهره می‌برد. امکان اتصال دو حافظه‌ی فلش، خروجی و ورودی AUX، جک ۳.۵ میلی‌متری و دو ورودی ۶.۵ میلی‌متری میکروفن، باعث شده است در این بخش کمبودی احساس نکنید. اتصال بیسیم از طریق بلوتوث و سازگاری با تلویزیون‌های ال‌جی از دیگر قابلیت‌های OM7560 در این بخش است. البته در بخش اتصال بیسیم بلوتوث، سیستم صوتی OM7560 برخلاف برادر کوچک‌تر خود، توانایی اتصال به سه پخش‌کننده یا گوشی هوشمند دارد و کاربران قادر خواهند بود موسیقی مورد نظر خود را به لیست در حال پخش اضافه کنند تا بدون وقفه در پخش موسیقی، امکان پخش انواع مختلفی از ترک‌های مورد نظر خود را داشته باشند.

d7eca626-d0b4-4e7e-bb5f-3f1e65185968

سیستم صوتی OM7560 نیز از قابلیت کارائوکه برخوردار است. نقطه‌ی قوت این دستگاه پشتیبانی از دو میکروفن است که بدین ترتیب دو نفر به طور همزمان قادر خواهند بود از این قابلیت بهره ببرند. البته برای بهره بردن از این موضوع باید میکروفن‌های مخصوص برند ال‌جی آن را به طور جداگانه تهیه کنید.

ال‌جی OM7560 سیستم صوتی توانمند با لیست بلند بالایی از امکانات برای ایجاد فضایی شاد و مهیج در مهمانی‌ها است که توان بالای آن برای فضاهای متوسط و تا حدودی بزرگ، به‌خوبی جوابگوی نیاز کاربران خواهد بود. کنترلر‌های دی‌جی تعبیه‌شده در دستگاه نیز برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای بسیار کارآمد خواهد بود.

به نقل از zoomit

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید