۰۵ بهمن ۱۳۹۵

ماژول دمابرقی ال‌جی اینوتک برای لوازم خانگی و خودرو

با یک دستگاه از سرمایش و گرمایش لذت ببرید.

ال‌جی اینوتک تولید انبوه ماژول دمابرقی (ترموالکتریک) که یک قطعه پیشرفته برای سرمایش و گرمایش در یک دستگاه است را با موفقیت آغاز کرد.

از آنجا که این ماژول کوچک و سبک است می‌تواند طراحی و آسایش استفاده از محصولاتی مانند لوازم خانگی و خودرو را که هم نیاز به سرمایش و هم گرمایش دارند بهتر کند.

ماژول دمابرقی یک قطعه الکترونیک سرمایشی و گرمایشی است که دما را با تأمین برق به یک عنصر نیمه‌رسانای دیگر کنترل می‌کند. این ماژول از اثر پلتیه بهره می‌برد که جریان برق را با ویژگی‌های متفاوت در فلزات جاری می‌کند؛ به طوری که یک سوی فلز گرم و سوی دیگر سرد خواهد بود.

این ماژول یک محصول نیمه‌تمام است و یک انباره حرارتی و فن خنک‌کننده روی یک دستگاه دمابرقی باریک به ضخامت نهایتاً 4 میلی‌متر سوار و نصب می‌شود. کنترل دمای ماژول از 50- تا 80 درجه سانتی‌گراد بدون کمپرسور خنک‌‌کننده یا سیم داغ متغیر است.

ماژول دمابرقی ال‌جی اینوتک تولید لوازم خانگی سبک‌تر و کوچک‌تری نظیری دستگاه تصفیه آب را ممکن می‌کند. وقتی ماژول در دستگاه تصفیه آب به کار می‌رود ابعاد دستگاه را به نصف یک دستگاه تصفیه کمپرسوری می‌تواند کاهش دهد.

علاوه بر این، ماژول دمابرقی آسایش راننده خودرو و ثبات رانندگی را بیشتر می‌کند. وقتی این ماژول در صندلی خودرو، دستگاه چراغ مه‌شکن جلو، دستگاه‌های خنک‌کننده باتری و غیره به کار روند می‌توانند با دقت و سرعت بالا دما را با واحد 0.1 درجه سانتی‌گراد با استفاده از روش کنترل الکترونیک تنظیم کنند.

[Photo 2] LG Innotek shows thermoelectric module and device

ماژول‌های دمابرقی دوست‌دار محیط زیست هستند زیرا از گاز فرئون که لایه اوزون را خراب می‌کند عاری هستند. علاوه بر این، خبری از زغال گرمایشی در این ماژول نیست. به همین دلیل در برابر امواج الکترومغناطیس ایمن است. یک تشکچه برقی سرد/گرم که از این ماژول دمابرقی EMF (میدان الکترومغناطیس) استفاده می‌کند در آسیای شمالی در حال فروش است.

ال‌جی اینوتک یک دستگاه دمابرقی را تولید کرده است که عملکرد ماژول ترموالکتریک را بهتر می‌کند. فناوری نانوی فوق‌العاده ریز و دقیق که می‌تواند یک تار مو را از درازا به 10 هزار قسمت کند نیز در تولید این محصول به کار رفته است.

با تولید دستگاه دمابرقی یا ترموالکتریک با راندمان بالا، میزان سرمایش و گرمایش 20 درصد افزایش پیدا می‌کند و مصرف انرژی نیز 25 درصد کم می‌شود.

۱ نظر

هتل آپارتمان مشهد ۶ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

ممنونم از سایت خوبتون بسیار سپاس

نظر دهید