۰۸ فروردین ۱۳۹۶

فروش 15 میلیون دستگاه از یخچال‌های ال‌جی مجهز به فناوری کمپرسور خطی اینورتر

این فناوری اصلی ال‌جی عملکردی استثنایی، ذخیره انرژی و صدایی کمتر تولید می‌کند.

ال‌جی هفته گذشته فروش جهانی 15 میلیونُمین یخچال خود را که مجهز به کمپرسور اختصاصی خطی اینوِرتر به عنوان موفق‌ترین فناوری بخش لوازم خانگی هستند را اعلام کرد. ال‌جی با افزایش 8 درصدی فروش یخچال‌های پیشرفته خود نسبت به سال گذشته مواجه شد و انتظار می‌رود امسال 4 میلیون دستگاه از یخچال‌های ال‌جی به فروش برسد؛ یعنی به طور متوسط هر دقیقه 7 یخچال فروخته می‌شود.

کمپرسور خطی اینورتر ال‌جی یک بخش مهم در همه یخچال‌های پیشرفته به شمار می‌رود و فناوری اصلی در پس موفقیت لوازم خانگی این شرکت محسوب می‌شود. برخلاف کمپرسورهای متداول چرخان که از حرکت چرخشی بهره می‌برند، کمپرسور خطی ال‌جی حرکت خطی را به قدرت سرمایش برای بازده بیشتر مبدل می‌کند. این فرایند مصرف انرژی و صدای کمتری در مقایسه با موتورهای معمولی یخچال‌ها دارند.

ال‌جی از همان 16 سال پیش که کمپرسورهای خطی اینورتر را تولید کرده است به طور مداوم برای بهبود این فناوری در تلاش است. پنجمین نسل از کمپرسور خطی اینورتر ال‌جی که در سال 2014 معرفی شد 55 درصد بازده انرژی بهتری دارد و 15 درصد در مقایسه با نسل اول میزان صدایش کمتر است. ال‌جی 981 حق امتیاز و مالکیت معنوی مربوط به فناوری کمپرسور خطی اینورتر را در کره جنوبی، 232 حق امتیاز در امریکا و 52 حق امتیاز را در اروپا به نام خود ثبت کرده است.

کمپرسور خطی اینورتر ال‌جی با عنوان “بهترین یخچال” برای عملکرد عالی، کنترل دمای مداوم و میزان صدای کم توسط شماری از سازمان‌ها و کارشناسان بررسی محصولات در سراسر دنیا شناخته شده است. ال‌جی مجموعه یخچال‌های جدید Centum System خود را که سال گذشته برنده جایزه شده و مخصوص بازار اروپا هستند توسعه می‌دهد. کمپرسور خطی اینورتر Centum System با 20 سال ضمانت پشتیبانی می‌شود و اولین در صنعت به شمار می‌رود که توسط VDE تحسین شده است. (VDE معتبرترین سازمان اروپایی امنیت و استاندارد است.)

۱ نظر

حسين ۸ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

تا دهه ۶۰ تقریبا تمامی یخچال های تولید داخل از کمپرسورهای دانفوس و ماتسو شیتا ( ناسیونال پاناسونیک ) استفاده می کردند اولین سری کمپرسورهای گلد استار ( نام قدیم ال جی ) در دهه ۶۰ روی یخچال های ایرانی نصب شد و در آن زمان برای اولین بار به جای یک سال و یا ۱۸ ماه برای اولین بار کمپرسورهای گلد استار با سه سال ضمانت عرضه می شد اما با این وجود در محصولاتی مانند یخچال پارس تفاوت قیمت یک یخچال با یک مشخصات با کمپرسور گلد استار بسیار ارزانتر بود و کارخانه ها نوع کمپرسور یخچال را بر روی کارتن درج میکردند هر چند قیمت رسمی انها کسان بود اما در بازار آزاد نوع کمپرسور در ارزش گذاری قیمت موثر بود هر چند هنوز هم کمپرسورهای دانفوس و ماتسو شیتا مونتاژ سایر کشورها در بازار موجود است اما هم اکنون در بازار بسیاری از تولید کنندگان داخلی بر روی کارتن مجهز به کمپرسور ال جی را برای فروش بالاتر کالای خود درج میکنند در عرض سی سال اعتبار کمپرسورهای ال جی از برندهای امریکائی مانند دانفوس آ اروپائی مانند نکی ایتالیا و ژاپنی ( ماتسوشیتا یا همان پاناسونیک ) بالاتر رفت و در حال حاضر محصولات خانگی و تهویه مطبوع ال جی برترین برند و پرفروش ترین برند در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است .

نظر دهید