۲۴ تیر ۱۳۹۶

گزارش روز‌های دوم، سوم و چهارم از سفر تحقیقاتی اولین گروه بچه‌های LG Challenger به کره جنوبی

همان طور که در مطالب گذشته خواندید، تیم بایار به کره جنوبی سفر کردند تا سفر تحقیقاتی خود در مورد ایستگاه‌های مترو و بررسی درب‌های PSD را انجام دهند. آن چه در ادامه می‌خوانید، گزارش روزهای دوم، سوم و چهارم از سفر تحقیقاتی این گروه بهسئول است.

روز دوم؛ 9 جولای

دومین روز از سفر تحقیقاتی تیم بایار در سئول با تعطیلی آخر هفته و بسته بودن مراکز صنعتی و تحقیقاتی روبه‌رو شد. پس، بچه‌ها بعد از تکمیل کارهای روزانه خود با توجه به بررسی نقشه‌های مترو شهر سئول و دستیابی به راه‌های سریع‌تر برای رسیدن به مکان‌های انتخابی، تصمیم به بررسی بیشتر ایستگاه‌های مترو و خطوط آن و همچنین درب‌های PSD کرد؛ تیم بایار در این بررسی به تعیین مکان PCU که همان سیستم کنترل مرکزی درب‌های PSD در ایستگاه‌های مترو است پرداخت و میزان خطای درب‌ها هنگام باز و بسته شدن‌ و خطای کنترل مکان توقف درب‌های مترو در مقابل درب‌های PSD را با دقت تحلیل کرد.

علاوه بر آن، تیم بایار به بازدید از مراکز تفریحی و جالب شهر سئول پرداخت. در ابتدا به سمت کاخ گیونگ بوک گونگ، یکی از پنج کاخ مشهور سئول، رفت و تجربه‌ای بسیار زیبا و متفاوت را به دست آورد.

2-1

بعد از آن، به مرکز کتاب کیوبو (kyobo book center) رفتند که جای جالبی برای تهیه کتاب و کتابخوانی در شهر سئول هست. بازدید از بازارچه‌ای کوچک که تقریباً همه نوع اقلام لازم برای زندگی در آن پیدا می‌شود نیز توسط این تیم تحقیقاتی صورت گرفت.

در آخر، تیم بایار به سوی هتل روانه شد تا خود را برای جلسه روز بعد با سرکار خانم هیوجین، از مدیران بخش فروش شرکت ال‌جی، آماده کند و به تکمیل گزارش روزانه خود و طراحی ایده‌های جدید برای این موضوع بپردازد.

روز سوم؛ 10 جولای

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت 12 ظهر ملاقات با خانم هیوجین در لابی هتل انجام پذیرفت. در این ملاقات، که حین صرف نهار برگزار شد، ابتدا معرفی کوتاهی از تیم بایار و موضوع پروژه تحقیقاتی صورت گرفت و سپس برنامه سفر توسط خانم هیوجین بررسی و نکات لازم به تیم ما منتقل شد. برخورد بسیار گرم و دوستانه خانم هیوجین برای ما تجربه یک گفت‌و‌گوی لذت بخش و عالی را به همراه داشت. برای افزودن موسسه تحقیقاتی راه‌آهن کره (KRRI) در برنامه بازدیدها نیز حرف‌هایی زده شد.

تیم بایار، در ادامه روز گزارش تصویری از تحقیقات خود تهیه کرد و سپس توسط خطوط مترو شهر سئول از مرکز تجاری E-mart واقع در Time Square بازدید کرد.

ویدئوی این بازدید را می‌توانید در صفحه اینستاگرام ال‌جی چلنجر مشاهد کنید.

 در انتها نیز اعضای تیم به سمت هتل بازگشتند و برای بازدید از شرکت LSIS در ساعت 11 صبح روز بعد آماده شدند.

 3-1

روز چهارم؛ 11 جولای

در چهارمین روز از سفر تحقیقاتی، تیم بایار یکی از مهم‌ترین بازدیدهایش را در کشور کره جنوبی انجام داد و از شرکت بزرگ LSIS واقع در شهر آنیانگ دیدن کرد. در این بازدید، به بحث و بررسی تخصصی در مورد پروژه PSD و همچنین ذخیره و مدیریت انرژی در زندگی مدرن پرداخته شد.

4-3

ابتدا با سرکار خانم آلیس کیم و جناب آقای یونسونگ سان در ساختمان مرکزی شرکت LSIS ملاقات داشتیم و پس از معرفی کامل شرکت توسط ایشان و توضیح در مورد حوزه‌های کاری شرکت و عملکرد شرکت LSIS و همکاری آنها با دیگر شرکت‌ها و محصولاتشان نوبت به بحث‌های تخصصی‌تر رسید.

خانم آلیس در مورد مترو‌ها و بحث کنترلی و سیگنالینگ و انرژی آنها توضیحاتی ارائه داد و تیم بایار سوالات تخصصی خود را پرسید و چالش‌های جدیدی به وجود آمد که به بحث و بررسی پرداخته شد و اطلاعات قابل استفاده‌ای از جانب دو طرف مطرح و رد و بدل شد.

پس از جلسه‌ کاملا تخصصی 2 ساعته، این تیم در کنار دیگر کارکنان ناهار خوردند. پس از صرف ناهار و استراحت، جلسه بعدی در ساختمان R&D این شرکت برگزار شد و بحث‌های تخصصی در مورد روش‌های جدید ذخیره و بهینه کردن مصرف انرژی و راهکارهای نوین در این زمینه توسط یکی از مدیران این بخش به زبان کره‌ای ارائه شد و آقای یونسونگ سان مطالب را برای تیم بایار ترجمه کرد. بازدید از واحدهای مختلف این سیستم‌ها در ساختمان LSIS و اتاق کنترل نیز به تکمیل مباحث تئوری و شفاف‌سازی آنها کمک شایانی نمود.

برای مشاهده تصاویر بیشتر، به وب‌سایت www.lgchallenger.ir و صفحه اینستاگرام ال‌جی چلنجر مراجعه کنید.

منتظر ارائه گزارش‌ تیم‌های دیگر در همین وبلاگ باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید