۰۱ مرداد ۱۳۹۶

گزارش روز‌ هفتم از سفر تحقیقاتی اولین گروه بچه‌های LG Challenger به کره جنوبی

یک هفته سخت و پر از تجربه‌های جدید گذشت. تیم بایار آخر هفته را به بازدید از شهر زیبای بوسان که با قطارهای سریع‌السیر فاصله‌ای 3 ساعته از شهر سئول دارد پرداخت.

در ابتدا، بهتر است راجع به چند فرهنگ جالب مردم کره که در این مدت بسیار مورد توجه تیم بایار قرار گرفت صحبت کنیم. مثلا مردم در استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار کوشا هستند و قوانین (نانوشته) بسیاری را رعایت می‌کنند:

  • در متروها چند صندلی مخصوص سالمندان و افراد ناتوان است که حتی اگر مترو بسیار شلوغ باشد، باز هم کسی از افراد به جز این دو قشر اجازه نشستن روی این صندلی ها را به خود نمی‌دهد.
  • در پله برقی‌های سطح شهر و ایستگاه‌های مترو، همگی سمت راست می‌ایستند تا اگر شاید کسی خواست زودتر از این پله‌ها بالا برود، از سمت چپ زودتر عبور کند.
  • حتما عابرین پیاده پشت چراغ قرمز می‌ایستند و خودروها نیز همیشه در بین خطوط می‌رانند و حتما با خودروهای جلویی فاصله حداقل یک متری دارند.
  • در خیابان‌ها خیلی کم صدای بوق از خودروها و صدای داد و بیداد و دعوا شنیده می‌شود!

تیم بایار، ظهر روز جمعه، شهر سئول را به مقصد بوسان ترک کرد. در این سفر 3 ساعته با این قطارهای سریع‌السیر مجهز، تیم بایار در یکی از ایستگاه‌های مترو با اتاق کنترل سیستم PSD  مواجه شد که اتاق در بسته‌ای در وسط سکوی مترو بود.

تیم در حال انجام هماهنگی‌های نهایی برای بازدید از این اتاق مهم است که قلب تکنولوژی PSDها به شمار می‌رود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید