۱۰ مرداد ۱۳۹۶

گزارش روز یازدهم از سفر تحقیقاتی دومین گروه بچه‌های LG Challenger در ایتالیا

نوزدهم جولای؛ یازدهمین روز از سفر

تیم یوفوریا در یازدهمین روز از سفر خود به توسعه ایده انتخابی و شکل دادن جزئیات آن پرداخت. این ایده با مفهوم خنده در کنار “unity” شکل گرفت.

پیاده‌روی مابین مسیر میدان انقلاب و چهار راه ولیعصر در تقاطع خیابان قدس به منظور قرار دادن محصول در نظر گرفته شد. علت انتخاب این مکان از شهر، در گیر کردن اقشار مختلف جامعه است. فضاهای اختصاصی­ تر همچون فرودگاه و … از گزینه ها خارج شدند تا شادی در اختیار اکثریت جامعه قرار بگیرد.

در قسمتی از دیوار پیاده راه نمایشگری تعاملی به طول ۵ متر قرار می­گیرد. این نمایشگر وظیفه خنداندن و ارتباط برقرار کردن با افراد رهگذر را دارد تا آنها لمس کوتاهی از شادی و حس خوب را در هنگام گذار از این مکان تجربه کنند.

نحوه کارکرد بدین گونه است که نواری رنگی بر روی زمین از افراد دعوت به عبور از آن ناحیه می­کند. تصاویر نمایش داده شده بر روی صفحه، همانند یک آینه فضای پیاده راه و خیابان انقلاب را به تصویر می­کشند. شخصیتی واقع گرایانه از فردی که به صدای بلند میخندد و قهقهه می­زند در طول این نمایشگر در رفت و آمد است. علت حضور این شخصیت، دعوت به خنداندن رهگذران است. زیرا خنداننده ترین اتفاق برای خنداندن افراد، خندیدن یک انسان است. از این رو این شخصیت در طول نمایشگر حضور دارد و با افراد ارتباط برقرار می­کند و در بازه‌­های زمانی مشخص با خنده‌­اش دیگران را به خنده وا می­دارد.

با عبور از نوار رنگی، حسگرهای تعبیه شده بر روی نمایشگر فعال می­شوند. این حسگرها هر فرد را شناسایی می­کنند و کاراکتری به صورت یک ماسک صورت بر روی سر افراد قرار می­گیرد. ویژگی این کاراکتر این است که همسان با حرکات و فرم ماهیچه های صورت تغییر می­کند و در واقع خود کارتونی هر فرد محسوب می­شود. وقتی کاربر شروع به خندیدن می­کند، این ماسک با شدت بیشتری عکس‌­العمل نشان می­دهد و هرچه میزان خندیدن افراد بیشتر ­می­شود، بازخوردهای این ماسکها هم شدیدتر می­شود که تشویق کننده خندیدن بیشتر است.

در انتهای مسیر از کاربران خواسته می­شود تا تعدادی یار (افراد حاضر در خیابان) را با خود همراه کنند و با همراه کردن دیگران، با هم بودن را تجربه می­کنند. بازخورد یا جایزه این با هم بودن ارتباط این ایستگاه با ایستگاهی دیگر در سطح شهر است. به بیان کامل تر افرادی که این بازی را در خیابان انقلاب تجربه کردند با افرادی که همین تجربه را در خیابان ونک داشتند، از طریق صفحه نمایشگر، برای مدت کوتاهی در ارتباط قرار می­گیرند.

بعد از ظهر آن روز تیم یوفوریا بازدیدی داشتند از کلیسای سانتا ماریا دل گراتزیه که اثر هنری “شام آخر” نقاشی شده توسط لئوناردو داوینچی در آن قرار دارد. سپس به استادیوم ناووما چیا رفتند که اولین استادیوم ورزشی ایتالیا محسوب می‌شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید