۰۵ شهریور ۱۳۹۶

نگاهی به پیشرفت فناوری در یخچال‌های ال‌جی از گذشته تا امروز- قسمت دوم

یخچال‌های ال‌جی، از جعبه‌های کوچک گرفته تا لوازم خانگی بزرگ با فناوری پیشرفته، همچنان به شاد و شگفت‌زده کردن خانواده‌های سراسر دنیا ادامه می‌دهند.

تأثیر ال‌جی در آشپزخانه که از دیرباز الگوی صنایع بوده است مثل همیشه قرار است بازار پویایی در سراسر دنیا شکل دهد.

در سال 1998، ال‌جی Home Bar را معرفی کرد تا نقطه اوج تلاش‌های خود را برای ارائه آسایش و ذخیره‌سازی مؤثر مواد غذایی به نمایش گذارد. این یخچال فضای منحصربه‌فردی در یک محفظه مجزا داشت که به عنوان یک قفسه یا حتی یک یخچال کوچک نیز می‌شد آن را در نظر گرفت. به جای این که برای برداشتن یک بطری نوشیدنی، درب اصلی یخچال باز شود، مشتریان می‌توانستند درب این محفظه را باز کنند و نوشیدنی مورد نظر خود را بدون هیچ اقدام دیگری بردارند. اگر مشتریان بخواهند نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌هایی که مصرف کرده اما تمام‌ نشده‌اند را در یخچال بگذارند، به راحتی می‌توانستند در این محفظه بگذارند تا بعداً خیلی سریع و راحت به آن دسترسی پیدا کنند.

در پی موفقیت Home Bar، ال‌جی به روش‌های دیگری اندیشید که بتواند از طریق آنها آسودگی کاربر را بیشتر کرده و موجبات شگفت‌زدگی و شاد کردن مشتریان خود را فراهم کند. تحقیقات نشان داد که مشتریان ال‌جی معمولاً به طور متوسط 79 بار در روز درب یخچال را باز می‌کنند. با وجود این حقیقت، از هر 10 مشتری 4 نفر یادشان نمی‌آید که در یخچال چه چیزی بوده است. همین کار باعث فاسد شدن غذاها و دور ریختن آنها می‌شوند. با علم به این موضوع، ال‌جی بر آن شد تا یک یخچال مبتکرانه با درب Door-in-Door در سال 2010 ایجاد کند. این ابتکار ال‌جی که در نوع خود اولین بود سامان‌دهی اقلامی که بیشتر استفاده می‌شدند را راحت‌تر کرد تا به آسانی بتوان مواد غذایی را بدون باز کردن درب اصلی و هدررفت هوای سرد ارزشمند از یخچال خارج نمود. با کمتر شدن دفعات باز کردن درب اصلی، غذاها به مدت طولانی‌تر تازه می‌مانند. پس از آن، ال‌جی با معرفی اولین یخچال Dual Door-in-Door در دنیا در سال 2014 راحتی مشتریان را دوچندان کرد و انعطاف خیلی بیشتری به سامان‌دهی مواد غذایی داد.

LG-InstaView-Door-in-Door-_2

در حال حاضر، بازده انرژی در صدر اولویت‌های ال‌جی است. محققان کشف کرده‌اند که هر ساله در هر جایی 50 تا 120 کیلووات برق در اثر باز شدن درب یخچال و هدررفت هوای سرد اتلاف می‌شود. بنابراین، در سال 2016، ال‌جی یخچال  InstaView Door-in-Door را تولید کرد که به اعضای خانواده امکان دهد بدون باز کردن درب یخچال ببینند چه چیزی داخل آن است. با دو بار ضربه بر روی درب شفاف، فضای داخلی روشن می‌شود تا نمایی واضح از محتویات داخل یخچال ارائه دهد. پاسخی که مدیران ال‌جی از سوی مردم دریافت کردند شگفت‌آور بود؛ هر وقت که مشتریان در فروشگاه یا نمایشگاهی این یخچال را می‌دیدند، فرصت ضربه زدن روی درب را از دست نمی‌دادند. این یخچال نقل محافل شده بود زیرا یخچال InstaView Door-in-Door ال‌جی روش استفاده مشتریان از یخچال را به طور بنیادین متحول کرده بود؛ از باز کردن درب تا مشاهده چیزهایی که درون آن است؛ منتها قبل از اینکه درب یخچال باز شود.

فرهنگ جدید آشپرخانه، که با یخچال‌های Home Bar، Door-in-Door و InstaView Door-in-Door طلیعه‌دار شد، این سؤال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که محصول بعدی ال‌جی چه خواهد بود؟ با این که ال‌جی مدت‌هاست پیشرو و مهره تأثیرگذار بازی صنعت جهانی یخچال است، اما هرگز از موفقیت‌های خود دست برنداشته و همچنان به تولید لوازم خانگی که فراتر از انتظارات مشتریان و شاد کردن خانواده‌ها در سراسر دنیا باشد متعهد است. ال‌جی همیشه نیاز کاربران و آسایش آنها را بر چیزهای دیگر ترجیح می‌دهد و به شگفت‌زده کردن مشتریان با محصولات ممتاز، مبتکرانه و همراه با فناوری‌های پیشرفته در آشپزخانه ادامه خواهد داد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید