۱۱ مهر ۱۳۹۶

علت برتری مطلق فناوری OLED ال‌جی در برابر فناوری‌های LCD، LED و QLED

فناوری OLED سرواژه عبارت Organic Light Emitting Diode یا دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور است. این فناوری خیلی بهتر از فناوری LCD، LED و حتی QLED محسوب می‌شود. 

از زمان مرگ پلاسما، دیودهای ساطع‌کننده نور به عنوان روش برتر در ارائه تصویر در تلویزیون‌های صفحه‌تخت شناخته می‌شدند و به زبان ساده، یک دیود ساطع‌کننده نور یک منبع الکتریکی نور خیلی ریز است. بخش ارگانیک در OLED یعنی نوری که توسط دیودها منتشر می‌شود از ترکیبی ارگانیک تهیه شده است. ترکیب ارگانیک به هر ترکیب شیمیایی گفته می‌شود که حاوی کربن باشد.

دو تا از مهم‌ترین جنبه‌های بازتولید تصویر میزان کنتراست (تفاوت بین سفیدترین و سیاه‌ترین نقطه تصویر) و زمان پاسخدهی (سرعت خاموش یا روشن شدن OLEDها یا تغییر از رنگی به رنگ دیگر) با صفحه‌نمایش‌های OLED بسیار بهتر ارائه می‌شود.

OLEDها از خود نور تولید می‌کنند به همین علت نیاز به نوردهی پشت ندارند. بنابراین، وقتی بار الکتریکی دریافت نمی‌کنند واقعاً سیاه هستند. روشنایی ذاتی OLED نیز موجب می‌شو که صفحه‌‌نمایش OLED بتواند کنتراست قوی را ایجاد کند. برخی سازندگان OLED سرعت پاسخدهی یک OLED را یکهزار برابر سریع‌تر از فناوری‌های متداول تلویزیون تخمین زده‌اند.

علت برتری مطلق تلویزیون های OLED را در برابر تکنولوژی های LED و Quantom LED در یک ویدئوی کوتاه و ساده ببینید. ‏

۱ نظر

حسين ۱۱ مهر ۱۳۹۶ پاسخ

اگر به بازار تلوزیون نگاهی بیندازیم تقریبا تمامی تولید کنندگان تلوزیون حتی ال جی بسوی تولید تلوزیونهای کوانتومی گام برداشته اند از سامسونگ و سونی گرفته تا تی سی ال تازه وارد بازار امل تولید تلوزیونهای OLED توسط ال جی بصورت انحصاری درامده و حتی برخی از تولید کنندگان دیگر هم بخاط اینکه دستی بر آتش داشته باشند از پنل های OLED ال جی در محصولات خود استفاده کرده اند حتی پیشگامان صنعت OLED از جمله سونی و لوه آلمان در حالیکه از این قاعدع پیروی نمده اند در حالیکه همگی هم به کنتراست بی نهایت ، غنای رنگ بالا ، سرعت فوق العاده پاسخگوئی پیکسلها و وضوح بالاتر تلوزیونهای OLED ال جی بلحاظ وجود چهار پیکسل فرعی در هر پیکسل اصلی اذعان دارند جواب کاملا مشخص است و ان اینکه فناوی QLED کاملا مشابه تلوزیونهای LCD و LED و فقط صفحه مخصوص نور دهی از پشت بجای پلاستیک نیمه شفاف سفید با ورقه ای متشکل از ذرات بسیار ریز شیشه جایگزین و بدین ترتیب امکان تولید تلوزیونهای فوق باریک با درخشندگی بیشتر صفحه نمایش و کاهش وزن تلوزیون فراهم گردید همانگونه که تقریبا تمام تولید کنندگان در یک بازه زمانی سه ساله با جایگزینی دیودهای ال ای دی برای نور دهی پست زمینه تولید تلوزیونهای با نور پشت زمینه CCFL را متوقف کردند حداکثر تا دو سال آ؟ینده تلوزیونهای کوانتومی با قیمت ارزانتر از تلوزیونهای LED فعلی بازار را تصاحب می کنند و به لحاظ کاهش وزن و ابعاد و مواد اولیه مرسوم مورد استفاده و عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین جهت تغییر خط تولید به بازار عرضه می گردند اما بلحاظ نیاز به سرمایه گذاری سنگین و کمبود و در نتیجه گران بودن مواد اولیه ارگانیک مورد نیاز جهت تولید تلوزیونهای اولد و تصاحب کامل بازار توسط ال جی دیگر تولید کنندگان حتی سامسونگ جرات ریسک پذیری و ورود تجاری به بازار تلوزیون های OLED را نخواهند داشت و خریداران اولد کماکان کسانی هستند که بهترین بهترین ها را طالبند و برای این منظور پرداخت هزینه دو تا سه برابری برایشان مسئله ای نخواهد بود قطعا در نمایندگیهای ال جی و زمانیکه تلوزیونهای کوانتومی و OLED ال جی همزمان یک محتوای ویدئویی را نمایش می دهند تفاوت کیفیت وضوح رنگها و پایداری تصاویر در صحنه های پرتحرک در تلوزیونهای OLED برتری این فناوری را برخ شما خواهد کشید .

نظر دهید