۲۴ مهر ۱۳۹۶

گزارش سومین روز از سفر تحقیقاتی تیم چهارم از بچه‌های LG Challenger به فنلاند

 گروه Team 1 از برگزیدگان ال‌جی چلنجر سومین روز از سفر تحقیقاتی خود را با موضوع کام‌جویی در آموزش به مقصد فنلاند آغاز کردند. 

گروه Team1 در شروع روز خود با همراهی خانم الیا هارجو، سرپرست مجموعه‌ی Learning Scoop به بازدید از مدرسه‌ی Tiovio پرداخت. این بازدید از دو بخش اصلی تشکیل شده‌ بود. در بخش اول اعضای گروه به بازدید از مدرسه، بررسی فضاهای موجود و رفتار معلمین و دانش‌آموزان پرداختند و در بخش دوم این بازدید به مصاحبه با مدیر مدرسه و معلم برتر هنر آن مجموعه پرداختند. اصلی‌ترین مسائلی که در این مصاحبه‌ها به آن‌ها پرداخته‌شد عبارت بودند از:

اهداف مدرسه

  • مکانیزم ایجاد رابطه‌ی مثبت میان معلمین و دانش‌آموزان
  • برنامه‌های بلند مدت مدرسه
  • تاثیرگذاری و جایگاه هنر در زندگی روزمره
  • و…

در ادامه‌ی بازدید از مدرسه، برنامه‌ی رفتن به جنگلِ واقع در محدوده‌ی این مدرسه با همراهی معلمین و دانش‌آموزان جزو چارت برنامه‌ریزی گروه Team1 بود که متاسفانه به دلیل بارندگی شدید، این برنامه میسر نگردید.

پس از صرف ناهار و استراحتی کوتاه، اعضای گروه در دانشگاه تمپره به ادامه‌ی وورک‌شاپ‌های آموزشی پیرامون سیستم آموزشی فنلاند که به وسیله‌ی اساتید موسسه‌ی Learning Scoop ایجاد شده‌بود پرداختند. در این جلسه، جزییات بیشتری از شیوه‌های آموزشی کشور فنلاند بررسی گردید. در ادامه‌ی جلسه، با دو دانش‌جوی فعلی دانشگاه تمپره که درواقع از خروجی‌های سیستم آموزشی مدرن فنلاند هستند به مصاحبه پرداخته‌شد. مساله‌ی قابل توجهی که پیرامون این مصاحبه قرار داشت این بود که این دو دانشجو، هرکدام نگاه متفاوتی پیرامون این سیستم آموزشی داشتند. خانم الینا هارجو، از این مساله به عنوان نکته‌ی قابل توجه این سیستم آموزشی یاد نمود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید