۲۲ آبان ۱۳۹۶

آغاز دومین دوره از مسابقه ال‌جی چلنجر

دومین دوره از مسابقه ال‌جی چلنجر آغاز شد! با ایده‌های ناب خود برای سفر به هر کشور, با هر موضوع و هر طرح به انتخاب شما و دریافت جایزه 12000 دلاری آماده باشید. مهلت ثبت نام از 20 آبان ماه تا 30 آذر ماه 1396. پس تا دیر نشده برای ثبت طرح‌های تحقیقاتی خود بشتابید.

با توجه به اینکه امروزه همه چیز به سمت جهانی شدن در حرکت است، در سال 1955، گروه ال‌جی متعهد شد که در مسیر جهانی و به سوی جهانی شدن گام بردارد.

در این راستا، گروه ال‌جی تصمیم گرفت سفرهای تحقیقاتی برای دانشجویان دانشگاه‌ها را به عنوان بخشی از برنامه جهانی شدن خود آغاز کند. این برنامه بر پایه‌ی اهداف خاصی برنامه ریزی شد:

1-حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند.

2- ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان.

حال فرصتی فراهم شده است تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه ریزی شود تا علاقه مندان به علم و یادگیری در این مسیر تجربه و چشم اندازی جدید بدست آورند.

پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال 1955 در کره جنوبی پایه ریزی شد که به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت 1 به 21 شناخته شد و مورداستقبال همگان قرار گرفت.

دانشجویان دراین پروژه می‌توانند آزادانه موضوع سفر و کشور مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از موقعیت‌های بی‌نظیر و بسیار عالی بازدید کنند. برای این سفر تحقیقاتی 6 موضوع درزمینه‌های:

علوم طبیعی
فناوری اطلاعات (IT)
مهندسی
اقتصاد ومدیریت
علوم انسانی و اجتماعی
فرهنگ و هنر

برای انتخاب وجود دارد. اعضای تیم سفر تحقیقاتی با توجه به طرح تحقیقاتی ، برای هر تیم شرکت کننده به صورت مستقل 2 هفته از تعطیلات عید نوروز را، به منظور فعالیت‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی دیگر که بالاترین سطح دانش در جهان را دارند، در نظر گرفته‌اند که در کشور انتخابی سپری می‌کنند.

ddf945d1bfe7469ea9607380975f47dd

در طول دوره سفر تمام هزینه‌ها از جمله هزینه بلیط، اقامت و … برعهده شرکت ال‌جی می‌باشد، همچنین پس از بررسی و ارزیابی گزارش رقبا بعد از اتمام سفر، هدیه نقدی در راستای عملی کردن نتایج سفر تحقیقاتی به تیم برنده داده خواهد شد. قرار گرفت.

علاوه بر این، ال‌جی فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌جی را برای تیمی که به عنوان برنده در این رقابت جایزه بزرگ را دریافت می‌کند، فراهم می‌کند. در همین حال شرکت ال‌جی، کتابی از گزارش سفر دانشجویان را منتشر کرده که در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی قابل دسترس است. در پایان گزارشی از نتیجه سفر تحقیقاتی در وب سایت LG Global Challenger Iran قرار داده خواهد شد که دانشجویان، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان استفاده آزادنه از آن را خواهند داشت.

در وب سایت LG Global Challenger به آدرس www.lgchallenger.ir ، رفته و بر روی گزینه “ثبت‌ نام” کلیک کنید و اطلاعات کامل خود و هم تیمی‌های خود را وارد نمایید. طرح پیشنهادی خود را به همراه فایل اسکن کارت دانشجویی هر 4 نفر تیم، در یک فایل فشرده که حجم آن از 10 مگابایت تجاوز نکند، آپلود کنید.

در ابتدا 30 تیم برتر برای شرکت در مراسم افتتاحیه، به عنوان برندگان ابتدایی انتخاب خواهند شد. درنهایت 5 تیم به عنوان تیم‌های منتخب به کشورهای انتخابی اعزام خواهند شد.

بررسی طرح سفر تحقیقاتی: برای انتخاب 30 تیم برتر معیارها به صورت زیر می‌باشد: – بررسی طرح تحقیقاتی ارسالی (70%) – مصاحبه (30 %)
معیار بررسی طرح : میزان خلاق بودن، سودمندی طرح، ضرورت سفر تحقیقاتی برای کشور ایرانِ ، منطقی و قابل جرا بودن طرح سفر تحقیقاتی، الویت داشتن مکان انتخابی سفر تحقیقاتی و روابط عمومی بالای اعضای گروه

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید