۲۱ آبان ۱۳۹۶

گزارش روز دهم از سفر تحقیقاتی پنجمین گروه بچه‌های LG Challenger به اسپانیا

تیم دختران سبز در گروه دانشگاه علم و صنعت، پنجمین و اخرین گروه از برگزیدگان ال‌جی چلنجر، با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا راهی شدند. گزارش دهمین روز از سفر تحقیقاتی آنها را در ادامه بخوانید.

گروه دختران سبز در روز دهم از سفر تحقیقاتی خود در شهر بارسلونا از کشور اسپانیا، با هماهنگی شرکت زیر سازی خطوط ریلی کمسا به بازدید از خط مترو در حال ساخت رفتند.

عملیات ساخت این خط در عمق چهل متری زمین صورت می گیرد به همین خاطر پس از پوشش لباس و کفش ایمنی و نصب تجهیزات تنفسی گروه با راه پله ای غیر اتوانیک تا عمق چهل متری سطح زمین رفتند.

سپس از طریق لکومتیو موجود در محل ساخت، مسافت دو نیم کیلومتری را در داخل طونل مترو طی کرده و در نهایت به انتهای خط ساخته شده رسیدند.

در انتهای خط در فضایی فوق العاده عظیم دستگاه حفاری بسیار بزرگی نصب شده بود و تمامی مواد مورد نیاز از طریق لوله کشی به این نقطه ارسال می شد، موضوع جالب توجه فشار هوا  بالا و اکسیژن کم در این ناحیه بود و منجر به محدودیت زمانی حضور سی دقیقه ای در این ناحیه میشد.

موضوع مرتبط و جالب در این بازدید پیاده سازی طرح استفاده از لاستیک در زیر سازی قسمتی از این خط جدید بود.

در پایان این روز تحقیقاتی بسیار جالب گروه از عمق چهل متری زمین از طریق پکان،خود را به سطح زمین رساند و راهی هتل شد تا آماده روز کاری بعد شود.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید